PracaGrupypl.praca.dyskusjeHumanista-informatyk › Re: Humanista-informatyk
  • Data: 2002-03-04 08:03:15
    Temat: Re: Humanista-informatyk
    Od: misman <m...@r...pl.niespam> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Jaskólski wrote:

    > Aha. Tak czy inaczej, sądzę że "uczłowieczony" informatyk może być
    > wartościowy (nawet bardzo).
    > Będzie mu (Tobie ?) łatwiej porozumieć się z użytkownikiem / klientem /
    > kimś tam jeszcze, co bywa
    > słabym punktem rasowych informatyków, i będzie wiedział czego od komputera
    > może oczekiwać, a czego nie. Przynajmniej takie (kontakt z ludźmi) odnoszę

    Odnosisz wrazenie. Sprobuj byc za dobry w stosunku do uzytkownikow, to jak
    przyslowiowy palec podasz, a oni cala reke... Luzerom sie po prostu myslec
    nie chce, to i informatykiem sie wyreczaja. Dojdzie do tego, ze beda od
    ciebie wymagac abyc fonty im instalowal, zmienial rozmiar okienek, puszczal
    dokument na drukarke... Ja mam pod soba prawie 200 maszyn w polsce, i
    drugie tyle w kilku sasiednich krajach, uwierz mi - wiem co mowie. Po
    prostu luser MUSI byc przekonywany, ze to czym zajmujesz sie - to czarna
    magia, ktora mozna wykonywac jedynie o pelni ksiezyca w szpiczastej czapie
    z gwiazdkami. Wtedy da ci wzgledny spokoj, a ty bedziesz mial _troszke_
    czasu na poglebianie swojej wiedzy, a to w tej dziedzinie jest niezwykle
    istotne. Chyba ze chcialbys wypasc za kilka lat z informatycznego obiegu.
    Wszelkie tzw. ludzkie podejscie do uzytkownika nie sprawdza sie. Musi sie
    on przyzwyczaic, ze komputer to narzedzie pracy, ktorym powinien poslugiwac
    sie w miare sprawnie i samodzielnie, a nie oczekiwac na kazdym kroku
    pomocy, bo "ikonka gdzies zniknela". Analogicznie : jak dostajesz prawo
    jazdy, to czy rowniez oczekujesz ze zawsze bedzie przy tobie siedzial
    instruktor, ktory w pore nacisnie hamulec... ? I tak przy takich userach
    roboty bedzie kupa, nikt nie bedzie od nich znajomosci sieci, uslug
    serwerowych, konfiguracji tychze.. ale podstawowa uzywalnosc komputera ?
    panowie i panie - badzmy powazni, ja bardzo panstwa prosze... :o>

    --
    Pozdrawia m.