PracaGrupypl.praca.dyskusjeEricpol - subiektywna prawda o firmie › Re: Ericpol - subiektywna prawda o firmie
  • Data: 2007-03-02 20:58:51
    Temat: Re: Ericpol - subiektywna prawda o firmie
    Od: "maroos" <m...@S...TOpl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Undead Elvis" <r...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:4a39.00000040.45e7f86f@newsgate.onet.pl...
    > Pracuje od 5 lat w smelopolu w Lodzi i coraz bardziej mnie ta firma
    > wq...ia.
    > Obecnie dostaje jakies 3.5K na reke (robie dla ///) i zdaje sobie sprawe
    > ile tak
    > naprawde warta jest moja praca.
    > Mam obecnie propozycje pracy w firmie konsultingowej za dwukrotnie wiecej:
    > http://careers3.accenture.com/Careers/poland/
    > Firma ma oddzial w Lodzi gdzies kolo Centralu.
    >
    > Inne wady epola, ktore moge wyliczyc:
    > - chamscy kierownicy (zacytuje: "jak sie nie podoba do spier..." itp.)
> [...]

    No to znaczy ze kiepsko pracujesz lub kiepsko negocjujesz lub (skoro jest ci
    zle) kiepsko szukasz alternatywnych procodawcow. Podobne pieniadze da sie
    wyciagnac pracujac o polowe krocej, i to nie liczac dodatkow (np.
    funkcyjnych).

    Nie chce wybielac Ericpola, niemniej ustosunkuje sie do kilku uwag:

    - chamscy kierownicy - nie spotkalem sie,

    - regularne obnizki pensji - nie spotkalem sie z zadnymi obnizkami, z
    regularnymi podwyzkami - tak.

    - brak mozliwosci rozwoju - nie zgadzam sie, choc to pewnie zalezy od
    dzialu. Faktycznie wiekszosc projektow dotyczy dosc niszowych zagadnien
    (dominuje telekomunikacja, i nie chodzi tu bynajmniej o strony internetowe
    albo CRMy dla operatorow), w przypadku np. Javy na pewno nie jest to
    mainstream. Sensownym zarzutem bylby tutaj brak przemyslanej sciezki rozwoju
    pracownika (szkolenia, coaching) - praca w projektach pochlania niemal caly
    czas pracownikow i glownie na niej opiera sie rozwoj.

    - praca w rygorze czasowym - no na pewno nie jest to wyjatek na polskim
    rynku, ale nadgodziny sa platne, w skali roku nie jest ich tak duzo i bardzo
    rzadko wiaza sie z nieprzyjemnymi cisnieniami ze strony przelozonych.

    - przykrecanie srubki/regulaminy - nie wiem co dokladnie tutaj miales na
    mysli, chociaz te regulaminy i "wytyczne" z ktorymi mialem kontakt w
    wiekszosci maja sens, zwlaszcza w firmie szybko zwiekszajacej zatrudnienie
    (aby nowe osoby mogly sie latwiej i szybciej wdrozyc oraz aby ujednolicic
    podejscie do niektorych wrazliwych zagadnien).

    - marne pensje - z tego co wiem w Lodzi jest to jeden z lepiej
    wynagradzajacych pracodawcow w IT, w Krakowie pewnie wyglada to gorzej z
    uwagi na szerszy rynek pracy IT.

    Jako aktualny pracownik Ericpola nie chce wypowiadac sie o wadach tej
    firmy - oczywiscie takie sa, jednak liczba negatywnych uwag w tym watku w
    porownaniu z liczba uwag pozytywnych jest zdecydowanie przesadzona i nie
    odzwierciedla rzeczywistosci. Dla odmiany wymienie najistotniejsze zalety:

    - dobra, kolezenska atmosfera w firmie,

    - mozliwosc wyjazdow zagranicznych,

    - dobre wynagrodzenia (przynajmniej na lodzkim rynku pracy).