PracaGrupypl.praca.dyskusjeEricpol - subiektywna prawda o firmie › Re: Ericpol - subiektywna prawda o firmie
  • Data: 2007-03-06 09:44:39
    Temat: Re: Ericpol - subiektywna prawda o firmie
    Od: "Undead Elvis" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No właśnie, dobre pytanie :-).
    > Co robiłeś przez 5 lat w firmie, która cię wq...ia?
    >
    > Nasuwają się dwie odpowiedzi:
    > A)może wcale nie było tak źle, i Twoje narzekania są przesadzone.
    > lub
    > B)Twoja wartość na rynku pracy nie pozwalała Ci znaleźć lepszego pracodawcy
    > więc powinieneś się cieszyć, że obecny płaci Ci aż 3.5k na ręke i w ogóle
    > patrz -> wnionski z punktu A) ;-)
    >
    > Swoją drogą to rozumowanie można też odnieść do "Krzysztofa Adama" który
    > rozpoczął ten wątek i wytrzymał (o kurde) w tej okropnej firmie ponad 8 lat :-).

> [...]

    Zauwaz co napisalem w moim poscie:
    "Generalnie jest to calkiem inna firma niz ta do ktorej sie zatrudnilem 5 lat
    temu - ze zdecydowana zmiana na gorsze...". Przypominasz mi mnie samego pare lat
    temu gdy myslalem, ze zlapalem pana Boga za nogi. Z czasem ten entuzjazm zaczyna
    slabnac - tym szybciej im szybciej sie zorientujesz ile tak naprawde warta jest
    praca tzw. "taniego resourca". Ericsson placi smelopolowi okolo 30 euro za
    roboczo-godzine - wylicz wiec sobie sam jaki procent wypracowanego zysku trafia
    do twojej kieszeni. Z czasem byc moze dojdziesz do etapu wq....nia tak jak ja
    obecnie.

    Jest to zdecydowanie inna firma niz ta w ktorej sie zatrudnialem. Jesli
    utrzymano by system wynagrodzen taki jaki byl w firmie w roku 2000 kiedy
    zaczynalem pracowac to zarabial bym teraz okolo 10K a nie 3.5K. Jest roznica
    nieprawdaz?
    Teraz zeby tyle zarabiac musial bym chyba zostac dyrektorem ;-))

    Jak juz napisalem wczesniej wiem ile tak naprawde warta jest moja praca (a nie
    uwazam ze pracuje zle) i nie podoba mi sie ze wykonujac ta sama prace i w
    identyczny sposob np. w Irlandii czy UK zarabial bym ponad 30K euro:
    http://www.payscale.com

    Pensje dla inzyniera specjalisty telekomunikacji z moim doswiadczeniem i
    umiejetnosciami w wysokosci 3.5K zlotych uwazam wiec za duze nieporozumienie. Z
    uwagi na moja obecna sytuacje w zyciu prywatnym nie mam zamiaru juz w tej chwili
    zmieniac pracy ale nie sadze zebym wytrzymal tutaj dluzej niz do konca roku. I
    zapewniam Was, ze nie jestem jedynym wieloletnim pracownikiem firmy ktory mysli
    o odejsciu z firmy.

    Obecna polityka firmy opiera sie na zatrudnianiu duzej ilosci mlodych
    niedoswiadczonych osob ktore mysla ze pensja 3K na reke to juz niesamowite
    kokosy. Problem z tym jest taki ze pracownik zaczyna byc w pelni efektywny
    dopiero po kilku latach w zawodzie i do tego czasu wymaga nieustannego nadzoru i
    opieki osob z wiekszym experience. Kiedys, wieloleni pracownicy ktorzy sa firmie
    niezbedni gdyz to oni wypracowuja wiekszosc zysku firmy, byli odpowiednio
    premiowani. Obecnie pracodawcy wydaje sie, ze skoro juz przepracowali po 5 do 10
    lat to juz zostana juz tutaj na zawsze bo "kto inny ich teraz zatrudni".

    W moim przypadku smelopol jak najbardziej sie myli, bo nie mam zamiaru pracowac
    jeszcze kilka lat za tak smieszne pieniadze.
    Znam osoby ktore dostaja po 4-5 tys na reke za znacznie mniej wymagajaca i
    odpowiedzialna prace i to ze znacznie mniejszym stazem (moglbym wykonywac taka
    prace chocby od zaraz).

    Czy znasz jakies metody uzyskiwana podwyzki w Ericpolu ktorych ja nie znam?
    Jedyne z czym sie zetknalem to symboliczne podwyzki pensji nie czesciej niz raz
    do roku i ewentualne zaharowywanie sie w nadgodzinach jesli kierownictwo
    laskawie pozwoli. Bezposrednich pyskuwek z kierownictwe jeszcze nie probowalem.

    /E