PracaGrupypl.praca.dyskusjeDebilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika › Re: Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
  • Data: 2003-08-17 22:44:24
    Temat: Re: Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:bhon2c$rmc$11@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości
    > czas
    > błędy.
    >
    > Gdzie jest blad?

    Błąd jest w całym twoim rozumowaniu, robisz go od zawsze. W skali całej
    gospodarki zawsze wpływy=wydatkom, to oczywsite, tylko że to nie ma
    znaczenia. Jest wiele podmiotów, a pieniądz przenosi się tam, gdzie będzie
    efektywny w produkcji porządanych dóbr. To, że ktoś traci, nie ma znaczenia,
    pada firma, powstaje nowa i już. Nieefektywni sprzedają poniżej kosztów i
    padają, pieniądz idzie tam, gdzie można zarobić. Gdy już nie można, pieniądz
    ucieka i znów przepływa tam, gdzie się zarabia. Pieniądz jest jak krew,
    dostarcza tlenu tam, gdzie potrzeba go najwięcej (na wolnym rynku,
    oczywiście). Ty ciągle nie jesteś w stanie tego pojąć, uczepiłeś się swojego
    modelu z jednym kapitalistą i jego pracownikami (nie widząc, że w takiej
    gospodarce pieniądz nie ma racji bytu) i wałkujesz, wałkujesz, wałkujesz.
    Tylko po co ja to piszę, ty znowu zaczniesz ze swoimi M, M0, Mx, znowu, do
    znudzenia, zaczniesz powtarzać ewidentne błędy.

    Tak na marginesie, to u nas wolny rynek nie istnieje.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++