PracaGrupypl.praca.dyskusjeDebilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika › Odp: Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
  • Data: 2003-08-19 07:50:48
    Temat: Odp: Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
    Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bhoqqp$nph$...@i...gazeta.pl...

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jakbys uwzglednil jeszcze czas?????
    > Zmniejszenie platnosci na panstwo powoduje ze w danej jednostce czasu
    > wytworca/sprzedawca dysponuje wiekszym kapitalem na swoja dzialalnosc? W
    > miesiacu sprzeda dwa razy tyle, poniewaz moze dwa razy wiecej przeznaczyc
    na
    > swoja dzialalnosc..kupic wiecej surowcow, zatrudnic wiecej ludzi, zakupic
    > efektywniejsza technologie na ktora inaczej musialby brac drogi kredyt?

    Zmniejszamy platnosci na panstwo do 0, t=0
    Wydatki k+t, t=o, wiec wydatki=k
    Wplywy k+m+t, t=0, wiec wplywy=k+m
    Daje nam to
    wplywy=(k+m)*qs
    wydatki=k*q

    brak platnosci na rzecz panstwa wcale nie musi spowodowac wzrostu produkcji.
    Ale zalozmy, ze start odbywa sie z wyzszego pulapu produkcji.

    Dalej sie nic nie zmienia, gospodarka stacza sie w dol.
    qs=k/(k+m)*q

    Niewazne, ze q po obcieciu wydatkow na panstwo bedzie wieksze
    np o 20%, mechanizm ciagne gospodarke w dol.

    Klus