PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB › Re: Czy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB
  • Data: 2002-07-20 21:38:01
    Temat: Re: Czy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3d39a25d.30822759@news.gazeta.pl...
    > Czesc.
    > No to jakie jest zastosowanie dla VB?
    > "Atrapowanie" aplikacji?

    RAD

    > Takiego belkotu marketingowego juz dawno nie slyszalem...
    > Terminy:
    > o jezyk "pomocniczy"
    > o odwolujacy sie do roznych fragmentow napisanych np. w VC++
    > o wymagac aby implementowal rozne standardy.
    > zostaja automatycznie wpisane do mojej
    > ksiegi kanonu pseudo informatycznego belkotu... (w skrócie KaPiBu)

    Wiesz jestem tylko skromnym programista II klasy, wiec zapewne nei portafie
    pisac MADRYCH SLOW,
    ale mysle, ze to, co napisalem bylo chyba dosc zrzoumiale ...

    > -Jakies przyklady, w jakich to korporacjach uzywa sie "VB w powiazaniu
    > z VC++" (no dobra moze w microsoftcie :))))) )

    O ile wiem, to tam gdzie sie stosuje rozwiazania MS, to takie podejscie jest
    powszechne.
    Nazw poszuja sobie w googlach.

    > -Bo inaczej stracisz prace?

    Srednio widze zwiazek.

    > Nie rozumiem.
    > Napisalem ze Oracle potrafi sie z sam soba integrowac, a Microsoft
    > nie.
    > Co do tego ma kula, trafianie i plot?

    Nie wiesz, co oznacza "trafiac kula w plot" ? W szkole nie uczyli ?

    > We wspomnianym Accessie tez tej funkcjonalnosci nie ma (a juz ten
    > produkt chyba spelnia *twoje* kryterium integralnosci bazy/formsow)
    > Obawiam sie ze sa ludzie którzy mysla inaczej.
    > Co wiecej nawet wydaja pieniadze by te Formsy kupic...

    Wiesz porownujac cechy Accessa i Forms, to chyba Formsy powinny miec jakies
    wiecej funkcjonalnosci ?
    A Formsy to chyba odchodza po trochu do lamusa.

    > Znasz jakies inne srodowiska, by moc ferowac takie opinie?
    > (jakis link do zestawienia vb z np. NewEra, Oracle Forms, Delphi,
    > PowerBuilder, JBuilder, Visual Cafe, etc..)

    Znowu jeakies pomieszanie z poplataniem.
    JBuilder, Visual Cafe - przeciez to IDE to Javy, inna bajka.
    VB opiera sie na ADO i choc nie bez wad, jest to dosc przemyslana
    konstrukacja,
    napewno lepsza od BDE Borlanda ( ktory tez przechodzi na ADO ), lepsza od
    JDBC.
    Oracle Forms maja klopty z obsluga np. MS SQL SEEVERA :-),
    Informixa nie znam, ale New Era chyba jest specjaliowana dla Informixa

    > Jesli ich wszystkich nie znasz to skad mozesz wiedziec jakie teraz
    > panuja standardy "calkiem dobrego wspiera bazy danych"?

    Czyli uwazasz, ze trzeba znac wszystkie mozliwe oprogramowanie dostepu do
    baz danych,z eby sie o nim wypowiadac.
    Ja znam kilka znaczacych produktow i pozwalam sobie na tak ocence

    > Dla czego gorzej?
    > Brakuje sterowników, wolno dziala, api jdbc jest trudne do opanowania
    > dla programisty?
    > Moze twórcy IDE do pisania pod jave zawalili sprawe...
    > Brakuje wizualnych komponentów...
    > No smialo, tylko konkretnie prosze, bo tekst "Jave, gdzie z dostepem
    > do baz danych jest nawet gorzej niz w VB" stanowi, delikatnie mówiac,
    > wszawa krytyke...

    Bo kazdy driver jest inny, bo wiele wlasciwosci JDBC 2.0 jest "not yet
    implemented", bo
    paru nie ma w standardzie, bo czasami sa rozne dziwne bledy, bo na styku
    jezyka obiektowego
    i nie obiektowych RDBMSow czasami zgrzyta itd, itp.
    IDE nie uzywam - wszystkie mi znane sa za wolne jak na moj komputer ze 128
    MB ...

    --
    Jacek