PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB › Re: Czy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB
  • Data: 2002-07-20 12:01:41
    Temat: Re: Czy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski) szukaj wiadomości tego autora

    Czesc.

    >Natomiast wracając do VB, to jego popularnoć jest kształtowana przez
    >nauczycieli akademickich.
    >Oni uznają tylko pascal, a na dźwiek słowa VB piana toczy sie z ust - stąd w
    >Polsce nie ma żadnych poważniejszych dyskusji na ten temat.
    -Wiesiu bo nie ma o czym dyskutowac.
    :)
    Sporo programowalem VB (poczawszy od Quick Basic, skonczywszy na VB 6
    / Embeded VB 6), mam równanie do innych jezyków które znam / w których
    programuje (Pascal, C, slabo C++, Jave, Perla{którego sie ucze})
    Z moich obserwacji wynika, ze VB doskonale nadaje sie tylko do
    prototypowania aplikacji okienkowych, próba robienia jakis *powaznych*
    rzeczy, to z tym narzedziem istna "droga przez meke".
    A to glownie za przyczyna:
    o VB nie jest jezykiem modulowym (jedna przestrzen nazw, brak
    hierarchii kodu) -w XXI wieku, litosci...
    o VB nie jest jezykiem obiektowym (brak mozliwosci zaimplementowania
    wzorców projektowych) -sic!
    o VB jest slabo zintegrowany z bazami danych (nie chodzi mi oczywiscie
    o mozliwosc wysylania kwerend, ale o np. dostosowanie funkcjonalnosci
    aplikacji do "roli" uzytkownika -ta jak i wiele innych funkcji jest na
    "dzien dobry" dostepna w Oracle Forms, oczywiscie bez oprogramowania
    tego na piechote...)
    Mala dygresja...
    To, ze MicroSoft ma wyraznie *problemy* z integracja swoich produktów
    z powszechnie stosowanymi standardami, juz przestalo mnie dziwic.
    To, ze MicroSoft *nie potrafi* integrowac swoich produktów ze swoimi
    produktami (VB - MsSQL), tak jak to czynia inni np. Oracle (Serwer -
    Formsy), to jednak powinno zastanawiac
    :)
    o VB nie integruje sie z uznanymi standardami technologii
    wielowarstwowych np. CORBA -co go wylacza z zastosowan korporacyjnych.
    o VB nie jest jezykiem wspieranym wylacznie przez MicroSoft, klapa tej
    firmy spowoduje klape tego jezyka.
    Reasumujac:
    VB nie jest modulowy, nie jest obiektowy, slabo wspiera bazy danych,
    nie wspiera CORBy, nie podlega standaryzacji, jest wlasnoscia jednej
    firmy.
    Kazdy inny poznany przeze mnie jezyk jest pod kazdym wymienionym
    wzgledów lepszy...
    Tyle "powaznych dyskusji na ten temat".

    Pozdrawiam
    Artur