PracaGrupypl.praca.dyskusjeCala prawda o Polsce › Re: Cala prawda o Polsce
  • Data: 2003-08-17 00:12:43
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> wrote:
    > Co to znaczy "musi być produkcja"?

    To chyba jasne. Pieniądz musi mieć pokrycie w towarze na rynku, który
    musi być wyprodukowany. Inaczej to pusty pieniądz. Wyobraź sobie
    mikropaństwo złożone ze mnie i Ciebie. Drukujemy sobie pieniądze,
    ale ani Ty ani ja nic nie produkujemy. To co, będziemy się wymieniać
    pieniążkami? A może kupimy coś od Iksińskiego, który ma swoje państwo
    i coś produkuje (np. pieczywo albo napoje gazowane) ? Ale Iksiński nie
    zechce od nas naszych pieniędzy, bo jak my coś od niego za nie
    kupimy to co on będzie mógł z nim zrobić skoro my nic nie produkujemy
    a naszych pieniędzy można użyć tylko na naszym rynku? Dla niego nasz
    pieniądze będzie po prostu makulaturą i albo weźmiemy się do pracy
    i coś wyprodukujemy i wtedy Iksiński zechce z nami zrobić interes
    albo... zaleje nasz rynek swoją produkcją, która najpierw rozda
    na kredyt a potem będzie budował wartość naszego pieniądza swoim
    towarem. Jak go dodrukujemy to Iksiński sobie po prostu z tego rynku
    pójdzie i powie, że nie robi interesów z krajem w którym jest
    taka inflacja ;) Jak nie dodrukujemy i nie będziemy dalej nic
    produkować to Iksiński będzie dyktował warunki na naszym rynku.
    Co gorsza Iksiński wprowadzi w dalszej kolejności na nasz rynek
    swój pieniądz, który wyprze nasz, bo nasz w przeciwieństwie
    do jego pieniądza nie ma pokrycia w towarze.

    Teraz sobie przełóż to wszystko na model makro :)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10394 dzień życia, sprawność