PracaGrupypl.praca.dyskusjeCala prawda o Polsce › Re: Cala prawda o Polsce
  • Data: 2003-08-17 00:17:43
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacuo <z...@p...onet.pl> wrote:
    > Z takiego samego powodu, jak to ze nie ma np. polskiego Microsoftu. [...]

    Nie ma również niemieckiego, angielskiego ani francuskiego Microsoftu.
    Są natomiast niemieckie, angielskie i francuskie hipermarkety.
    Wszystkie szeroko obecne w Polsce. Co ciekawe nie ma w Polsce
    znacznie silniejszych kapitałowo hipermarketów z USA (Walmart
    itp.). Pisałeś o know-how a ja się założę, że hipermarketom
    europejskim daleko do know-how tych z USA, a wręcz wzorują
    się na tamtych. Teraz pytanie: dlaczego Amerykanie nie chcą
    wchodzić do Polski ani nawet do Europy? Bo nie mogą? A Polska
    musiała wchodząc do UE wpuścić do Polski hipermarkety europejskie,
    nie mając szans by kapitałowo konkurować z nimi swoimi hipermarketami
    na ich rynkach? Zastanów się komu to się tak naprawdę opłaca i czy
    eurosocjalizm nie szuka na takich rynkach jak Polska (w końcu
    38 mln ludzi) ratunku dla siebie? Napisz mi jeszcze co Polska
    ma z tego, że mamy tu Hity, Tesco, Geanty, Carrefoury i inne
    takie sieci. Ekonomicznie i globalnie a nie, że pani Zosia
    z Zalesia Dolnego sobie kupi taniej suszarkę koreańską na czym
    PRZEDE WSZYSTKIM zarobią wszyscy tylko nie Polacy ;-)

    Polskie sieci mogły powstać. Ktoś napisał tak prawo, że to się
    nie opłacało. Tak samo mogły powstać i konkurować na rynkach
    zachodnich jak próbuje Orlen. Tylko Orlen ma w tym socjaliźmie
    przyzwolenie polityczne na to, a te sieci które mogły powstać
    po prostu go nie miały. Orlen to spadkobierca CPN (z PRL
    a propos Twoich argumentów). Kupili stacje BP w Niemczech
    a ja pytam: skąd mają know-how skoro to póki co cały czas
    prawie [1] całkowicie Polska firma?

    > Moze jednak ktos zalozy u ans siec supermarketow, znajdzie cwany
    > pomysl, ktorym rozwali konkurencje , a wtedy nie widze
    > przeszkod w wejsciu na rynek UE.

    Nie, tu nie trzeba cwanych pomysłów. To tylko polityka, panie :)

    [1] 13% akcji w rękach Bank of New York? No, cóż :)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10394 dzień życia, sprawność