PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV - mailem czy osobiście? › Re: CV - mailem czy osobiście?
  • Data: 2003-02-05 14:36:28
    Temat: Re: CV - mailem czy osobiście?
    Od: "jacek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z państwa doswiadczeń - czy w ogóle jest sens składać podania o pracę
    itp.
    > poprzez e - mail ?
    >
    > Ja zawsze miałem wrazenie, że tego typu maile traktowane są jako spam, i
    od
    > razu usuwane. Co najwyzej dane osobowe lądują w kolekcjach firmy, do
    całkiem
    > inych celów.
    >
    > A może się mylę?
    >
    > BS

    1. Mail jest tanszy, poczta tradycyjna drozsza i prawie kazdy z tego
    korzysta, tzn wysyla maile. Jak szukalem pracy to kolesie niektorzy
    traktowali mnie z gory mowiac, ze "dostali 200 maili". spoko spoko... nie
    dodali ze z tego 2/3 to prawie spam, tzn ludzie teraz wyslaja maile gdzie
    popadnie robiac sztuczny ruch w interesie. Pracodawcy glupieja a ludzie
    sadzac, ze skoro kiedys wyslali 5 listow i mieli odpowiedz to teraz wyslaja
    po 400 maili. Ja szukaja roboty wyslalem 200 maili i 20 faxow.

    Mimo wszystko jesli szukasz pracy w porzadnych firmach i nie odpowiadasz na
    ogloszenie - wyslij list.

    Jesli firmy daja ogloszenia, to zwykle podaja maila i licza sie z tym, ze
    dostana sporo maili, z ktorych tradycyjnie czesc laduje w koszu albo w
    przepastnym Outlooku pani sekretarki albo w dole monitora. Jesli sekretarka
    ma 15'' monitor to zmiesci sie jej tylko 40-50 mail. To co jest u dolu - ma
    mniejsze znaczenie. Nie jest to moja czysta zlosliwosc - pracowalem z
    kilkoma to wiem. :) jak to wyglada

    2. Z wizytami osobistymi bym uwazal. Poza marketami i firmami kurierskimi
    (byl taki moment w ub roku ze bylem mocno zdesperowany :(( i odwiedzalem
    takowe - w wiekszosci firm to ochroniarze/recepcjonistki zaczna strzelac
    zniam wyjmiesz cv a juz na pewno nie wpuszcza cie jesli nie jestes umowiony.
    Nie wiem dlaczego, ale jesli Cie nie wpuszczaja - nie zostawiaj im swojego
    cv. Mam wrazenie, ze to pierwsza droga do wyladowania cefauki w koszu.

    3. Jesli masz modem to mozesz tanszym kosztem niz poczta wyslac... fax.
    Teraz czesto gesto ludzie podaja maile, ale np. w 2000 w branzy reklamowej
    (i nie tylko) wysylanie faxu to byla norma. Jesli wysylasz z kompa - jest na
    ogol czytelny.

    4. Jesli np szukasz pracy w warszawie a jestes z poza nie pisz na wstepie ze
    jestes z Plocka/Wlockawka czy innego Bialegostoku. Do tego ludzie dojda jak
    beda czytac o Twoim wyksztalceniu (i szkole sredniej). Podaj adres jakiegos
    swojego znajomego z Wawy. czesto pierwszy sort cefauek to - czy jest z
    miasta czy z poza?
    Robily to w 99 roku (wroclawskie zreszta tez) to robia to tym bardziej
    teraz.

    Moj kumpel szukal roboty w Wawie. Wysylaja 250 cv z wroclawia z adresem
    wroclawskim dostal 4 odp (z tego 3 negatywne). Wysylajac 50 z adresem
    warszawskim (podal adres kumpla) dostal 10 odp z tego 5 pozytywnych z tego
    wybral to co go interesuje. I pracuje tam do dzis i jest zadowolony. To bylo
    w 1999 roku. a teraz jest duzo gorzej pod tym wzgl.

    Reasumujac:
    - Jesli odpowiadasz na ogloszenie - wyslij im cv tak jak chca. Jak daja
    maila - mailem. Jak daja faxa - faxem. Jak poczta - to poczta. Kazdy inny
    sposob odpowiedzenie na ogloszenie niz zyzczy sobie tego firma zwieksza
    prawdopodobienstwo ze cefauka wyladuje nie tam gdzie trzeba
    - Jesli wysylasz cefauki ot tak po prostu do firm z wybranej specyficznej
    branzy - wyslij list do tzw. topu ktory cie interesuje, ew. fax (polecane w
    nieduzych paroosobowych firmach),
    mozesz tez wyslac maila, ale z czym w srodku co da sie wydrukowac np. plik
    wordowski z cv i lm.

    pzdr i zycze powodzenia

    jacek