PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: Altkom › Re: Altkom
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Altkom
    Date: Thu, 30 Aug 2007 14:31:37 +0200

    p...@g...com pisze:
    > Falochron, nie jest określeniem pejoratywnym tylko funkcjonalnym. Nie
    > będę ci tłumaczył jaka jest rola "falochronu" w procesie rekrutacji.
    > [...]
    > Googlałeś mnie? Szukałeś na facebook'u i myspace? Zrobiłeś dochodzenie
    > kto Ci śmiał napyskować?
    > [...]
    > Strasznie się zezłościłeś, że nie zostałeś doceniony i nie nie
    > dostałeś u nas posady.
    > [...]
    > Szkoda, że nie potrafisz z honorem tego przyjąć i wyciągnąć z tego
> [...]

    Krótko, żeby zakończyć jałową dyskusję:

    PRZYSRYWKI:
    Za przysrywki personalne Cię przepraszam. Post, który je zawierał,
    wycofałem i wysłałem nowy - ocenzurowany. Niestety, z czego zdaję sobie
    sprawę - za późno. Przepraszam zatem.

    FALOCHRON:
    Pojęcie falochronu, jakiego użyłeś i jego "funkcjonalny" aspekt kojarzy
    mi się tak: jest to osoba, która dokonuje selekcji aplikacji.
    W pewnym sensie "chroni" ona firmę przed "falą" kandydatów. Jesli tak
    jest, to w odniesieniu do specjalistycznego stanowiska trenera, świadczy
    to dla mnie tylko i wyłącznie o arogancji firmy lub arogancji Twojej i
    ustawianiu relacji jednoznacznie w pozycji: "my na górze a hołota
    kandydatów ze swoją chmarą CV na dole". Trudno mi podejrzewać p. Martę o
    takie podejście, bo jak pisałem, jest ona b. sympatyczna i poza błędami
    atrybucji nie mogę jej nic zarzucić. Tak się jednak składa, że błędy
    oceny w procesie oceny kandydata są błędami kardynalnymi.

    POSZUKIWANIE TWOJEGO PROFILU:
    Tak, szukałem Twojego profilu. Zaciekawiło mnie, kto broni, czemu
    zamiast merytoryki wybiera sarkazm, co sobą reprezentuje, jakie może
    mieć powody obrony, na ile jego obrona może być obiektywna. Itp.

    ZŁOŚĆ, ŻE NIE ZOSTAŁEM DOCENIONY
    Tak, odczuwam złość. Nie dlatego, że nie zostałem albo zostałem
    doceniony (tego nie wiem, bo odpowiedzi formalnej o zakończeniu procesu
    ani feedbacku po sesji pokazowej nie dostałem).

    Jestem zły, że przyszło mi stanąć przed dwojgiem niekompetentnych ludzi,
    zakałapućkanych w pułapakach własnych błędów atrybucji.

    Jestem zły, że wystąpiłem w relacji, w której ignorant ocenia moje
    umiejętności. Parafrazując wypowiedź znajomego, startującego na
    stanowisko dyrektora handlowego, do młodej 23 letniej rekruterki: "a
    jakie pani ma kompetencje by oceniać moje?"

    Jestem zły, że musiałem fatygować się do Warszawy tylko po to, by
    przekonać się jak niskie standardy rekrutacji stosuje Altkom.

    Jestem zły, że w przykry dla mnie sposób rozczarowałem się co do firmy,
    o której sądziłem, że stosuje wysokie standardy pracy i ma wysoką
    kulturę organizacyjną.

    Tyle o moich uczuciach, jeśli chcesz je znać i wiedzieć skąd się biorą.

    ZŁOŚĆ, ŻE NIE DOSTAŁEM POSADY:
    Jeśli sięgniesz do notatek z rozmowy (o co podejrzewam nie trudno,
    wiesz, że "skaczę z kwiatka na kwiatek", więc chyba masz dostęp do
    mojego CV) to zobaczysz, że:

    - etat to jest ostatnia rzecz o której myślę,
    - Altkom nie jest mi w stanie zapewnić oczekiwanego wynagrodzenia (9000
    pln netto/miesiąc)
    - praca na wyłączność odpada w moim przypadku, bo musiałbym pozrywać
    kilkuletnie projekty szkoleniowe i z pozycji trenera kluczowego,
    opiekuna merytorycznego, przełożonego zespołów trenerskich spaść na
    stanowisko trenera szeregowego. Mogę być takim, czemu nie, ale nie za
    cenę rozstania się z tym, co wypracowałem w innych firmach.

    Podsumowując: złość, o którą mnie podjrzewasz nie istnieje.

    NIEUMIEJĘTNOŚĆ PRZYJĘCIA INFORMACJI ZWROTNEJ
    Jeśli tylko doczekam się oficjalnego maila z Altkomu, że już po ptokach,
    to feedback przyjmę. Jest to jedyny feedback, jaki mogę przyjąć bo
    innego nie było.
    Akurat celem moich wielu spotkań kwalifikacyjnych jest nie zyskanie
    nowej pracy (stale współpracuję z 4 firmami, z 2 podpisałem nową
    współpracę, od października wykładam na uczelni wyższej) tylko uzyskanie
    wartościowego feedbacku. Bądź co bądź, za cenę godziny albo dwóch
    szkoleniowego stresu, dostaję informację od lepszych od siebie trenerów,
    superwizorów, psychologów i innych speców.

    Dla przykładu: po godzinnej sesji w KLK Cosulting, która, uważam, ma
    wybitnie wysokie standardy rekrutacji, a osoba p. Artura jako rekrutera
    zasługuje na najwyższe uznanie, uzyskałem 2 godzinny wartościowy
    feedback nie tylko na temat warsztatu i merytoryki lecz także na kwestie
    związane z charakterem, postrzeganiem własnej roli trenera i sugestie w
    jaki sposób braki mogę kształcić. Dla ścisłości: spotkanie w KLK
    zakończyło się dla mnie fiaskiem, przynajmniej jeśli chodzi o
    współpracę. Feedback natomiast był bezcenny.

    W Altkomie informacja zwrotna była zerowa.

    Tyle o powodach napisania opinii, skąd się ta opinia wzięła i co sądzę o
    standardach pracy firmy Altkom.

    M.

    --
    Kochana Mary!