PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile godzin tygodniowo?

  • 1. Data: 2002-01-16 15:24:50
    Temat: Ile godzin tygodniowo?
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Czy ktoś orientuje się w tym ilu godzinny tydzień pracy został ustanowiony w
    2002 roku.
    Z tego co wiem to w 2002 miało być 41 godz, a w 2003 - 40. Ale w nowym Kodeksie
    pracy piszą o 40 godzinach w pięciodniowym tygodniu pracy.

    Z góry dziękuję za informacje!

  • 2. Data: 2002-01-16 16:29:03
    Temat: Re: Ile godzin tygodniowo?
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Kodeksie
    > pracy piszą o 40 godzinach w pięciodniowym tygodniu pracy.
    <cut>
    Ostatnio u mnie w tyrze przyszlo rozporzadzenia via email o 41 godzinnym
    tygodniu - chyba wiedza o czym pisza, choc glowy nie dam:)
    /p
    --
    p...@o...kosciol.com.pl
    Prawdziwy programista wiesza sie

  • 3. Data: 2002-01-16 22:23:56
    Od: Dando <d...@a...net>

    r...@p...onet.pl wrote:

    > Z góry dziękuję za informacje!
    > Pozdrawiam
    U mnie w szkole prawnik powiedzial ze od maja obowiazuje 40h tygodniowo.
    Slyszalem o takim rozwiazaniu jak przedmowca mowi ale nawet w pip
    warszawa nie umieli mi wytlumaczyc, tzn tlumaczyli ale niepowiedzieli
    konkretnie ile

    Dando
    --
    Daniel Jakubiak
    UIN: 55267706; GG: 241015

  • 4. Data: 2002-01-17 10:54:42
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]
    Kodeksie
    > pracy piszą o 40 godzinach w pięciodniowym tygodniu pracy.

    Ostateczne ustalenie kodeksowe to srednio 40 godz przy 5-dniowym tygodniu pracy
    (w przyjetym 3 mies. okresie rozliczeniowym). Ale dochodzimy do tego stopniowo:
    tydzien 5-dniowy juz obowiazuje, a liczba godzin zmniejsza sie co roku o 1.
    czyli w tym roku 41, w 2003 - 40. Rozne "zagwozdki" z tym zwiazane bylyl swego
    czasu omawiane w "Rzeczpospolitej" w dodatku prawnym (mysle, ze bez klopotu
    mozna to znalezc w internetyowym archiwum "Rz"). BTW, wielu pracodawcow juz
    wprowadzilo (regulaminem pracy) tydzien 40-godzinny.