eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › Kto odnosi sukces zawodowy?

Kto odnosi sukces zawodowy?

2015-06-05 00:22

Kto odnosi sukces zawodowy?

Kto odnosi sukces zawodowy? © tiero - Fotolia.com

Myślenie strategiczne i dbałość o szczegóły - osoby, które odnoszą sukces, umieją łączyć myślenie strategiczne z dbaniem o szczegóły.

Przeczytaj także: Blokady sukcesu menedżerskiego

Jaki z tego wniosek? Aby odnieść sukces w pracy:
  • Zwracaj uwagę na otaczające Cię osoby.
  • Bądź dobrym członkiem zespołu.
  • Odpowiednio się ubieraj i komunikuj.
  • Rozwijaj i podnoś poziom inteligencji emocjonalnej.
  • Ucz się swojego przełożonego i miej z nim dobre relacje.
  • Myśl strategicznie, a tam, gdzie trzeba, zwracaj uwagę na szczegóły.
  • Dbaj o dobre relacje z klientami.
  • Efektywnie pracuj z innymi.
  • Naucz się podejmować ryzyko
Jeżeli jesteś zamkniętą na swoim podwórku osobą, postanów, że zaczniesz ryzykować. Rób to małymi kroczkami. Taka umiejętność w określonych ramach jest nieodzowna na każdym stanowisku wymagającym podejmowania indywidualnych decyzji – tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Poniżej poznasz kilka zasad, które pomogą Ci zmierzyć się z ryzykiem. W pracy powinno być ono skalkulowane. Takie, które opiera się w większym stopniu na faktach i danych, a w mniejszym na Twojej intuicji.

Zacznij od drobnych rzeczy


Przykładowo, kiedy ktoś prosi Cię o opinię, a Twoje zdanie różni się od poglądów tej osoby, odważ się. Powiedz, co myślisz. Jeśli masz wokół siebie ludzi pewnych siebie i rezolutnych i ciągle czekasz cierpliwie na swoją kolej, zaryzykuj i sam włącz się do dyskusji.

Gdy musisz postanowić coś, co wiąże się z groźnymi konsekwencjami, zastanów się nad argumentami przemawiającymi za i przeciw. Zrób listę. Z jednej strony nanieś na niej pozytywne, a z drugiej strony możliwe negatywne skutki Twojej decyzji.

Kiedy się czegoś podejmujesz, pamiętaj, by przeprowadzane przez Ciebie przedsięwzięcie było zgodne z misją, celami i wartościami organizacji, w której pracujesz.

fot. tiero - Fotolia.com

Kto odnosi sukces zawodowy?

Osoby, które odnoszą sukces, umieją łączyć myślenie strategiczne z dbaniem o szczegóły.


Kiedy podejmujesz ryzyko


Przed postawieniem ryzykownego kroku zadaj sobie kilka pytań:
  • Jakie są Twoje informacje, dane i doświadczenie, które dają Ci przekonanie o tym, że warto podjąć ryzyko w danej sytuacji?
  • Jaki przewidujesz potencjalny zysk z podjęcia tego ryzyka?
  • Jakie minusy niesie z sobą ta decyzja?
  • Jakie dodatkowe informacje są potrzebne, by nie była ona hazardem, a ryzykiem skalkulowanym?
  • Czy będziesz w stanie pogodzić się z jej ewentualnymi negatywnymi skutkami?
  • Czyja pomoc jest konieczna, by zwiększyć prawdopodobieństwo zamierzonych przez Ciebie rezultatów?
Na początku zadbaj o pole do manewru. Są decyzje, których pozytywne skutki będą widoczne dopiero po jakimś czasie. Zamiast zakładać, że od razu wszystko będzie świetnie działać, warto wcześniej to uwzględnić.

Jeśli od razu po wprowadzeniu zmian coś nie będzie funkcjonowało tak, jak trzeba, w stu procentach nie oznacza to źle podjętej decyzji. Zdaj sobie sprawę z tego, że niepodejmowanie ryzyka też jest ryzykiem. Jeżeli się go obawiasz, zacznij od drobnych decyzji, które mają duże prawdopodobieństwo powodzenia. Zanim coś zrobisz, zastanów się, czy dana kwestia jest warta, by nadstawiać za nią kark – podsumowuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

oprac. : Monster Polska Monster Polska

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: