PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie pracownika

  • 1. Data: 2010-03-01 21:38:35
    Temat: zwolnienie pracownika
    Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>

    Mam mala 2-osobowa firme - swiadcze uslugi. Kilka lat temu zatrudnilem na
    umowe o prace dziewczyne do pomocy w przyjmowaniu zlecen i do obslugi
    komputera w mom malym biurze.
    Niestety od pol roku ta osoba "unika" pracy. Jest na zwolnieniu, mimo ze
    widze ja jak chodzi w centrum handlowym. Po powrocie ze zwolnienia w ciagu
    kilku dni idzie na kolejne. Nie stac mnie na drugiego pracownika, a rozmowy
    z nia nie pomagaja. Twierdzi ze jest chorobliwa i musi chodzic na
    zwolnienia, a ja bez osoby w biurze nie daje rady.
    Mam pytanie: czy i jak taka osobe mozna zwolnic z pracy? Czy obowiazuja mnie
    jakies specjalne procedury? Czy moge po prostu ze strony pracodawcy
    rozwiazac umowe z terminem wypowiedzenia?Czy pracownik moze nie przyjac
    takiej wiadomosci i co wtedy?
    Nigdy takiego czegos nie robilem i dlatego prosze o wsparcie.

    Adam

  • 2. Data: 2010-03-01 22:18:57
    Temat: Re: zwolnienie pracownika
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hmhc9o$5ia$1@atlantis.news.neostrada.pl ErgoSum
    <n...@n...pl> pisze:

> [...]
    > takiej wiadomosci i co wtedy?
    > Nigdy takiego czegos nie robilem i dlatego prosze o wsparcie.
    Kiedy korzystasz z jakiejkolwiek usługi oczekujesz, że usługodawca będzie
    znał się na rzeczy, że będzie kompetentny. Tego samego oczekujesz od
    mechanika, urzędnika, policjanta, sprzedawcy itp.
    Więc dlaczego sam, będąc pracodawcą od kilku lat jeteś lebiegą nie znającą
    absolutnych podstaw(!) prawa pracy??
    A wszystko masz jasno, prosto i krótko w kodeksie pracy. Zadaj sobie,
    leniwcze, odrobinę trudu i chociaż go przeczytaj, nie jest to specjalnie
    trudny w zrozumieniu dokument.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2010-03-02 07:32:28
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "ErgoSum" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Możesz zwolnić nawet podając jako powód (a powód musisz podać jeżeli
    pracownik ma umowę na czas nieokreślony) częste absencje chorobowe. W KP
    opisane są zasady na jakich się to odbywa.
    Nie możesz tego zrobić gdy pracownik przebywa na zwolnieniu. Musisz sie
    liczyc z tym że pracownik pójdzie po zwolnieniu do sądu, ale jeżeli zrobisz
    wszystko zgodnie z prawem - nie masz się czego obawiać.

    Niestety tak jakoś jest że pracownik póki ma umowę na czas określony lub gdy
    jest na zleceniu stara się, chodzi do pracy i zachowuje się normalnie. W
    przypadku gdy dostanie umowę na czas nieokreślony czuje się zabezpieczony i
    znika pod różnymi pretekstami. Z moich obserwacji wynika że jest to częste
    zjawisko wśród kobiet o niskich kwalifikacjach lub pracujących na
    stanowiskach nie wymagających jakichś szczególnych umiejętności. Następnym
    razem bierz do biura stazystów z UP i zmieniaj ich co 3 miesiące. Będziesz
    mieć taniego pracownika opłacanego przez UP. Póki co sa jeszcze takie
    możliwości by stażystów zmieniać i nic nie zobowiązuje do zatrudniania ich.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-03-02 19:02:02
    Od: mk <h...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    > ich co 3 miesiące. Będziesz mieć taniego pracownika opłacanego przez UP.
    > Póki co sa jeszcze takie możliwości by stażystów zmieniać i nic nie
    Oczywiscie jesli ktos jest naprawde chory i potrzebuje isc na zwolnienie
    tez podchodzi pod Twoje "obserwacje".

  • 5. Data: 2010-03-06 10:07:30
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "mk" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie jesli ktos jest naprawde chory i potrzebuje isc na zwolnienie
    > tez podchodzi pod Twoje "obserwacje".

    Niekoniecznie, ale dziwnym zbiegiem okoliczności w przpadkach które opisuję
    wręczenie umowy na czas nieokreślony ściąga na pracownika chorobę i inne
    plagi.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2010-03-09 08:58:08
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Sat, 6 Mar 2010 11:07:30 +0100, Jackare napisał(a):

    > Niekoniecznie, ale dziwnym zbiegiem okoliczności w przpadkach które opisuję
    > wręczenie umowy na czas nieokreślony ściąga na pracownika chorobę i inne
    > plagi.

    No popatrz. Moje ostatnie świadectwo pracy na czas nieokreślony. 9 lat a w
    tym 15 dni to okres nieskładkowy... Dostanę jakiś order?
    --
    Marcin

  • 7. Data: 2010-03-09 09:19:30
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "MarcinCz" <t...@g...pl_wytnij_to> napisał w wiadomości

    > No popatrz. Moje ostatnie świadectwo pracy na czas nieokreślony. 9 lat a w
    > tym 15 dni to okres nieskładkowy... Dostanę jakiś order?

    Złóż wniosek, może Ci dadzą ? ;)
    Nie piszę że każdy, wszędzie i zawsze. Piszę o wielu zaobserwowanych
    przypadkach. Moja koleżanka jest kierownikiem w firmie zajmującej się
    sprzątaniem biurowców i banków. Jeżeli chodzi o sprzątkaczki, można
    powiedzieć że w tej firmie wręczenie pracownicy umowy na czas określony to
    prawie jak wręczenie zwolnienia lekarskiego. Znajomy jest właścicielem firmy
    utrzymującej tereny zielone i zajmującej się sprzątaniem osiedli i bloków. W
    jego przypadku dotyczy to ok10 % pracowników. Dostaną umowę na czas
    nieokreślony i znikają na zwolnieniu. Będąc wcześniej zleceniobiorcami lub
    pracując na umowach krótkoterminowych ci sami ludzie wręcz zasługują na
    tytuł pracownika sezonu, mając umowę na stałe nagle stają się kalekami.
    --
    Jackare