PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie-wyplata

  • 1. Data: 2004-04-08 11:43:39
    Temat: zwolnienie lekarskie-wyplata
    Od: "exit" <j...@w...pl>

    witam,
    czy bedac w stosunku pracy z pracodawca i jestem na zwolnieniu juz 40 dni to
    czy wyplate zasilku dokonuje pracodawca w terminie wyplaty wynagrodzenia czy
    ZUS?
    pzdr
    exit

  • 2. Data: 2004-04-08 14:21:23
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie-wyplata
    Od: "Agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    Jeżeli zwolnienie trwa ponad 30 dni to pieniądze (tzw zasiłek chorobowy)
    wypłaca ZUS ale nie bezpośrednio do pracownika tylko do pracodawcy a
    pracodawca ten zasiłek wypłaca pracownikowi w terminie wypłaty.
    Pozdrawiam
    A.M.

  • 3. Data: 2004-04-08 15:04:39
    Od: "exit" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypłaca ZUS ale nie bezpośrednio do pracownika tylko do pracodawcy a
    > pracodawca ten zasiłek wypłaca pracownikowi w terminie wypłaty.

    a teoretycznie jesli pracodawca nie dostanie w terminie zasilku od ZUS-u to
    ma i tak obowiazek zaplacenia wynagrodzenia w terminie czy tez dopiero jak
    dostanie pieniadze od ZUS-u?
    pozdrawiam
    exit

  • 4. Data: 2004-04-08 15:50:02
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

> [...]
    ZUS-u to
    > ma i tak obowiazek zaplacenia wynagrodzenia w terminie czy tez dopiero

    Firma do 19 pracowników - zasiłek chorobowy wypłaca ZUS.
    Firma ponad 19 pracowników - zasiłek chorobowy wypłaca pracodawca.
    Termin wypłaty: do 15 dnia miesiąca dla zaświadczeń ZUS ZLA
    dostarczonych w poprzednim miesiącu.
    Firma nie czeka na pieniądze z ZUS, tylko uwzględnia te wypłaty zasiłków
    w rozliczeniach z ZUS, np. z tytułu składek.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-04-08 18:08:02
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > czy wyplate zasilku dokonuje pracodawca w terminie wyplaty wynagrodzenia czy

    Witam
    To zależy od ilości zatrudnionych. Do 20 pracowników ZUS powyżej 20 pracowników
    zakład pracy. Pozdrawiam.