PracaGrupypl.praca.dyskusje › znowu temat ciacy i zwolnienia

  • 1. Data: 2002-01-30 13:46:22
    Temat: znowu temat ciacy i zwolnienia
    Od: "Anka P." <j...@t...linux.net.pl>

    Powyzszy watek na ten temat jest dlugi.
    Mnie interesuje wlasciwie nowa sprawa.
    Mialam dwie umowy na czas okreslony (zadna z nich nie byla umowa na okres
    probny) , a nastepnie aneks przedluzajacy czas trwania umowy. Aneks ma moc
    do konca stycznia czyli do jutra.
    Dzwonilam do PIPu kilka razy i rozmawialam z prawnikami i wiem , ze moge
    zlozyc wniosek do Sadu Pracy o przekwalifikowanie mojego aneksu na umowe na
    czas nieokreslony , co bedzie mialo miejsce bez problemu.
    Dzis jednak szef stwierdzil do mnie , ze rozmawial ze swoimi prawnikami i
    moze mnie zwolnic mimo ze jestem w ciazy ze wzgledu na likwidacje mojego
    stanowiska i jakies restrukturyzacje w firmie.
    Czy ma do tego prawo?

    Anka

  • 2. Data: 2002-01-31 08:47:10
    Temat: Re: znowu temat ciacy i zwolnienia
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Anka P." <j...@t...linux.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moze mnie zwolnic mimo ze jestem w ciazy ze wzgledu na likwidacje mojego
    > stanowiska i jakies restrukturyzacje w firmie.

    Kodeks Pracy:
    Art. 177. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o pracę
    w okresie ciąży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego pracownicy, chyba
    że zachodzą przyczyny uzasadniające rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z
    jej winy i reprezentująca pracownicę zakładowa organizacja związkowa
    wyraziła zgodę na rozwiązanie umowy.

    § 2. Przepisu § 1 nie stosuje się do pracownicy w okresie próbnym nie
    przekraczającym jednego miesiąca.

    § 3. Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy albo na okres próbny przekraczający jeden miesiąc, która
    uległaby rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega przedłużeniu
    do dnia porodu.

    § 4. Rozwiązanie przez pracodawcę umowy o pracę za wypowiedzeniem w okresie
    ciąży lub urlopu macierzyńskiego może nastąpić tylko w razie ogłoszenia
    upadłości lub likwidacji pracodawcy. Pracodawca jest obowiązany uzgodnić z
    reprezentującą pracownicę zakładową organizacją związkową termin rozwiązania
    umowy o pracę. W razie niemożności zapewnienia w tym okresie innego
    zatrudnienia, pracownicy przysługują świadczenia określone w odrębnych
    przepisach. Okres pobierania tych świadczeń wlicza się do okresu
    zatrudnienia, od którego zależą uprawnienia pracownicze.

    Moj komentarz:
    Moze ale tylko w przypadku likwidacji lub ogłoszenia upadłości całej Firmy,
    a nie Twojego stanowiska pracy (etatu).

    Pozdrawiam
    Wiesiek