PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatyk - Green Card - Niemcy

  • 1. Data: 2002-01-30 09:50:24
    Temat: Re: informatyk - Green Card - Niemcy
    Od: "Hatson" <s...@w...pl>

    Powiem ci tylko czego ja sie dowiedzialem w konsulacie.
    Musisz znalesc pracodawce w niemczech ,ktory wystawi ci umowe o prace.Z ta
    umowa idziesz to wojewodzkiego urzedu pracy i skladasz podanie o wize.Na
    poczatek dostajesz wize na 12 miesiecy ,potem na 3 lata ,a po 5 mozesz
    dostac obywatelstwo.Jak juz dostaniesz ta wize ,mozesz wtedy normalnie
    wynajac mieszkanie i zameldowac sie w nim .Twoja zona pisze podanie o
    polaczenie rodziny i po paru tygodniach powinni sie do ciebie odezwac z
    niemieckiego urzedu ,czy wyrazasz zgode na takie polaczenie itd.Wtedy ona
    dostanie rowniez taka wize ale moze byc ta wiza z zaznaczeniem ,ze przez
    jakis okres nie bedzie mogla podjac pracy.
    Najlepiej idz do swojego urzedu wojewodzkiego i tam powinni ci wszystko
    powiedziec jak to zalatwic itd.Z tego co wiem to pracodawcy raczej mieszkan
    nie daja ale napewno to nie jest regula.
    Ja osobiscie tez wybieram sie do niemiec tylko troche na innych zasadach bo
    moja zona ma paszport niemiecki i moze sie tam normalnie zameldowac jako
    obywatel niemiec ,a wtedy wszystkie swiadczenia socjalne i inne pierdoly jej
    przysluguja.

    Co do zarobkow ,to bylo jakies minimum wlasnie dla takich na zielonych
    kartach .Nie pamietam na jakiej stronce to bylo ale bylo to nie cale 80tys
    DM rocznie brutto.

    powodzenia
    Hatson

  • 2. Data: 2002-01-30 10:19:14
    Temat: informatyk - Green Card - Niemcy
    Od: "arml" <a...@k...net.pl>

    Witam,

    bardzo mnie interesuje ten temat
    zamierzam skorzystac z okazji i zaczac prace w Niemczech na ww zasadzie
    mam kilka pytan a widze (np po odp na post nizej) ze jest kilka osob tutaj
    ktorzy sa juz tak zatrudnieni
    1. macie moze pomysly gdzie najlepiej zaczac wyszukiwanie
    takich informacji/ofert
    2. w jakim stopniu (tak z wlasnego doswiadczenia) wymagana jest zwykle
    znajmosc niemieckiego
    3. jakie sa przykladowe place - jesli mozna zapytac :)
    4. jakie sa zwykle warunki oferowane przez pracodawce tzn. mieszkanie,
    opieka zdrowotna, ubezpieczenia jesli tam sie podejmuje prace
    5. jesli wyjade z zona to czy ona takze ma pozwolenie na prace,
    ubezpieczenie zdrowotne itp?
    6. na jaki okres zwykel takie umowy sa zawierane

    chce bardzo wiec sie bede staral!!! pomozcie to sie szybciej moje
    zyczenie spelni a i wiecej nas tam bedzie...

    # pozdrawiam #
    # arml #

  • 3. Data: 2002-01-30 12:33:27
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    http://www.arbeitsamt.de/hst/international/gcindex.h
    tml

    Pozdr.
    R-nee.

    P.s.: Tego ponizej nie czytaj.

> [...]
    >
    >Co do zarobkow ,to bylo jakies minimum wlasnie dla takich na zielonych
    >kartach .Nie pamietam na jakiej stronce to bylo ale bylo to nie cale 80tys

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-01-30 23:35:16
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    "arml" <a...@k...net.pl> wrote in message
> [...]
    > ktorzy sa juz tak zatrudnieni
    > 1. macie moze pomysly gdzie najlepiej zaczac wyszukiwanie

    najlepiej sam uderz do firm hh z niemcowa i powysyłaj im swoje oferty (ja
    tak zrobiłem)

    > 2. w jakim stopniu (tak z wlasnego doswiadczenia) wymagana jest zwykle
    > znajmosc niemieckiego

    niestety niemcy coraz bardziej na niemiecki zwracaja uwagę, choć możesz sie
    też z samym angielski załapać, ale będziesz musiał się szybko douczyć

    > 3. jakie sa przykladowe place - jesli mozna zapytac :)

    po studiach 60-70kdm, po kilku latach ok 100kdm, brutto na rok, podatki i
    ubezpieczenie dla singla 50%, żonatego 30%

    > 4. jakie sa zwykle warunki oferowane przez pracodawce tzn. mieszkanie,
    > opieka zdrowotna, ubezpieczenia jesli tam sie podejmuje prace

    każdy legalnie zatrudniony płaci swoje ubezpieczenie i ma za to niebo lepszą
    opiekę zdrowotną niz w pl, co do mieszkania to powinieneś liczyć na pomoc w
    znalezieniu, opłatę za maklera no i z parę(naście) początkowych tygodni w
    hotelu na koszt firmy i trochę kasy na zagospodarowanie się

    > 5. jesli wyjade z zona to czy ona takze ma pozwolenie na prace,
    > ubezpieczenie zdrowotne itp?

    po dwóch latach może się starać o pracę, można to podobno do rouku skrócić,
    jak masz ubezpieczenie państwowe to automatycznie obejmuje ono członków
    rodziny, jak masz prywatne to musisz za kobiałkę dodatkowo płacić, i to
    jeszcze więcej niż za ciebie, więc jak masz rodzine to państwowe
    ubezpieczenie, jak jesteś single to mozesz prywatne

    > 6. na jaki okres zwykel takie umowy sa zawierane

    nie wiem, ja mam bez limitu, ogranicza mnie tylko wiza na 5lat

    > chce bardzo wiec sie bede staral!!! pomozcie to sie szybciej moje
    > zyczenie spelni a i wiecej nas tam bedzie...

    staraj się, staraj a jak sie dobrze postarasz, to może się spotkamy na jakim
    browcu z mnichem na okładce (fyi: ulubione kingrama)

    viele gluck, slavo

  • 5. Data: 2002-01-30 23:38:14
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    "Hatson" <s...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > umowa idziesz to wojewodzkiego urzedu pracy i skladasz podanie o wize.Na
    > poczatek dostajesz wize na 12 miesiecy ,potem na 3 lata ,a po 5 mozesz

    dostajesz na 5 lat wize

> [...]
    > dostanie rowniez taka wize ale moze byc ta wiza z zaznaczeniem ,ze przez
    > jakis okres nie bedzie mogla podjac pracy.

    eee... składa wniosek o wize w konsulacie niemieckim i dostaje na 3 miechy,
    w niemcowie potem dostaje na tyle ile ty masz

    wojewódzkiego?????

    pozdrówka, slavo

  • 6. Data: 2002-01-31 08:18:25
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Slavo,

    Ty masz pewnie nadzieje ze jakis Niemiecki AuslanderAmt berater te posty
    przeglada i da Ci obywatelstwo za te pochwaly naszej "nowej ojczyzny"? ;-)

    Pozdr.
    R-nee.

  • 7. Data: 2002-01-31 08:29:01
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > takich informacji/ofert

    www.monster.de, monster.co.uk. Mozesz mi przyslac na priv'a swoje
    kwalifikacje, mam takiego znajomego agenta moze Ci cos pomoze.

    > 4. jakie sa zwykle warunki oferowane przez pracodawce tzn. mieszkanie,
    > opieka zdrowotna, ubezpieczenia jesli tam sie podejmuje prace

    Rzecza czesta zdarzajaca sie jest zwrot kosztow przeprowadzki i pomoc w
    znalezeniu mieszkania. W Twoim przypadku to drugie jest bardzo wazne, bo zeby
    dostac wize na 5 lat musisz byc najpierw zameldowany. Zeby byc gdzies
    zameldowany, musisz miec wynajete mieszkanie, a samodzielne szukanie mieszkania
    z 3 miesieczna wiza moze byc uciazliwe.

    > 6. na jaki okres zwykel takie umowy sa zawierane

    Jest klauzula ze umowa wygasa z wygasnieciem pozwolenia na prace. Na poczatku
    masz 6 miesiecy probe zeit.

    Pozdr.
    R-nee.

  • 8. Data: 2002-01-31 09:34:24
    Od: kingram <k...@g...net>

    Slavo wrote:

    <ciach - duzo bylo i tresciwie>

    > nie wiem, ja mam bez limitu, ogranicza mnie tylko wiza na 5lat

    > staraj si?, staraj a jak sie dobrze postarasz, to mo?e si? spotkamy na jakim
    > browcu z mnichem na ok?adce (fyi: ulubione kingrama)
    >
    > viele gluck, slavo

    No, no Slavo....
    Przekleimy ten poscik gdzie trzeba, copy i w paste go... ;o) (mam na
    mysli portal i merytorycznie spokojne odpowiedzi)

    No to wiesz dlaczego niemcy tak dobrze stoja? No, bo brac
    koscielno-klasztorna zamiast sie pier.... zajmowac - browar warzy i
    dziatki Bogu posluszne nim raczy...
    ;o))

    --
    Bsrgds
    Krzysiek Ingram, Muenchen

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them - be GPL !"

  • 9. Data: 2002-01-31 18:57:44
    Od: "Hatson" <s...@w...pl>

    > mieszkan
    >
    > wojewódzkiego?????

    No w Szczecinie dalej sie on tak nazywa :)

  • 10. Data: 2002-02-01 00:40:20
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    > No w Szczecinie dalej sie on tak nazywa :)

    a nie w konsulacie niemieckim??????