PracaGrupypl.praca.dyskusje › znowu ta informatyka - teraz o kwesti wykształcenia

  • 51. Data: 2005-06-02 21:53:09
    Temat: Re: znowu ta informatyka - teraz o kwesti wykształcenia
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Jun 2005 23:46:27 +0200, "Józek" <s...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >Wiesz wszyscy wiedza wiedzieli że sie rozwala gospodarkę
    >gdzie byłeś??

    Nie rozumiem w tym języku, po polsku proszę.

  • 52. Data: 2005-06-03 01:50:37
    Od: "Lomax" <l...@W...gazeta.pl>

    slawek napisał(a):
    > No i tutaj niestety zmartwię Ciebie.... Pracy tej nie dostałem przez ŻADNE
    > znajomości, tylko dzięki Gazecie Wyborczej. Co prawda odezwali się do mnie
    po
    > 3 miesiącach od wysłania mojej oferty,ale się odezwali....Najlepiej od
    razu
    > posądzać, że ktoś dostał pracę przez plecy...Po prostu
    wymiękam........Wiemy
    > wszyscy jak bardzo pomagają tzw."plecy",ale wcale to nie oznacza, że u nas
    > TYLKO dzięki nim można cokolwiek dostać......

    Witam
    Ja też jestem po Transporcie (PolŚl) i żeby było śmieszniej, też szukam
    pracy w branży IT :-) Ciekaw jestem jak dostałeś tą pracę, tzn wiemy już, że
    odpowiedziałeś na ogłoszenie w gazecie, ale chodzi mi o Twoje wcześniejsze
    doświadczenie w tej branży.

    > A jeśli chodzi o mój kierunek studiów,to jakoś tak wyszło. O wiele
    ciekawszy
    > jest dla mnie obszar IT.

    U mnie podobnie "jakoś tak wyszło" :-). Zdawałem oczywiście na informatykę,
    ale konkurencja byla duża, a moje świadectwo maturalne już mniej
    konkurencyjne. "Dobry" z egzaminu okazał się więc niedostatecznie dobrym by
    się dostać. Wylądowałem na "Elektrotechnice", a że w tym czasie Polibuda
    utworzyła nowy wydział "Transportu" w moim mieście, to uderzyłem właśnie
    tam, stwierdzając, że Transport jest na miejscu, a "interesuje" :) mnie tak
    samo jak elektrotechnika.

    Dlaczego więc nie szukam pracy w swoim zawodzie?
    Bo jej nie ma!
    Dlaczego szukam pracy w branży IT?
    Bo to mnie interesuje i pociąga. Niestety, bez wcześniejszego doświadczenia
    zawodowego nikt nie jest w stanie mi zaufać i nie mam szansy się przebić.
    Pozdrawiam

    PS. Ktoś tu pisał o gruntownej wiedzy na temat programowania i nie tylko,
    którą można poznać tylko na studiach informatycznych. Napiszę tylko tyle, że
    rozpoczyna się sesja zaliczeniowa, i razem z bratem nie wyrabiamy już z
    czasem pisząc programy typu "zaawansowany kalkulator itp" dla przyszłych
    Panów Magistrów Inżynierów Informatyki :-).

  • 53. Data: 2005-06-03 06:38:29
    Od: mnuterking <mnuterking@[SPAM]wp.pl>

    Lomax napisał(a):

> [...]
    > zawodowego nikt nie jest w stanie mi zaufać i nie mam szansy się przebić.

    No niestety nawet jak sie jest po informatyce i tez sie nie ma
    doświadczenia to i tak ciężko żeby ktoś zaufał takiemu - wiem to z
    autopsji, bo ja od marca też szukam - i narazie byłem tylko na dwóch
    rozmowach + czekam na trzecią. Wiem, że to też zależy od innych
    czynników, ale mimo wszystko ma się wrażenie, że wali się głową w mur.

    W każdej rodzinie są czarne owce :D

  • 54. Data: 2005-06-03 07:37:03
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    Dnia 2005-06-02 20:26, Sławomir Szyszło napisał(a) :

    > Może na prhn to? :>

    Obowiązkowo. Chociaż nie wiem, czy kogoś rozśmieszy.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Dzisiaj człowiek gubi zęby, jutro zaś amerykański dentysta wstawia mu

  • 55. Data: 2005-06-03 10:36:45
    Od: "mbn" <m...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości
    > Kazdy lubi miec pieniadze. A ci, ktorzy twierdza ze im na
    > nich nie zalezy, niech to ladnie udowodnia zasuwajac gdzies
    > za darmo. Jacys chetni? ;) Mam troche pracy dla programistow
    > i skoro nie lubisz pieniedzy, to chetnie Ci nie zaplace.

    a nie masz może pracy dla programistów co lubią pieniądze ? ;)

  • 56. Data: 2005-06-03 10:55:58
    Od: "Sławek" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Lomax" <l...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    że
    > odpowiedziałeś na ogłoszenie w gazecie, ale chodzi mi o Twoje wcześniejsze

    Witam

    Prędzej pracowałem 3 miesiące w sklepie komputerowym, składałem komputery,
    instalowałem systemy, konfigurowałem je i jakoś tak wyszło, że spodobałem
    się dyrekcji no i mnie wzięli........Aczkolwiek zanim znalazłem robotę
    obecną, musiałem niestety czekać 6 miechów ;((((.
    ~~~~~~~~~~
    Pozdrawiam
    Sławek

  • 57. Data: 2005-06-03 11:37:17
    Od: h...@b...pl

    > Od ostatnich tygodni męczy mnie cały czas pewna kwestia.........
    >
    > Czy jedynym wymogiem żeby otrzymać pracę jako informatyk (powiedzmy
    > dokładnie jako np. help desk), jest posiadanie mgr inż informatyki???Czy
    jeżeli masz ambicje tylko na helpdeska to lepiej weź się za coś innego!
    podstawowym wymogiem są twoje umiejętności, jakie są potrzebne w firmie,
    możesz mieć mgr i i tak się do firmy nie nadawać, a możesz go nie mieć i
    być idealnym kandydatem. Liczy się także doświadczenie, np. od paru lat w
    domowym zaciszu robisz w jakimś kierunku informatyki piękne kwiatki.
    Idziesz na rozmowę, opowiadasz o tych kwiatkach i masz robotę! A jak
    pójdziesz na rozmowę i opowiesz że tylko na studiach trochę o tym było to
    się z pracą pożegnaj!

  • 58. Data: 2005-06-03 12:40:19
    Od: "Sławek" <b...@o...pl>

    Ale ja piszę przecież, że od 2 lat pracuję już w jednej firmie jako
    informatyk,a teraz chciałbym przejść gdzieś, gdzie zdobyłbym jeszcze większe
    doświadczenie, gdzie nauczyłbym się więcej niż w obecnej...........Ludzie
    czytajcie dokładnie grupę, bo niektórzy to czytają wybiórczo i potm nie
    wiedzą o co chodzi:).

  • 59. Data: 2005-06-03 13:26:12
    Od: yezooz <u...@w...pl>

    Dnia Thu, 2 Jun 2005 23:46:27 +0200, Józek napisał(a):

    > Wiesz wszyscy wiedza wiedzieli że sie rozwala gospodarkę
    > gdzie byłeś??

    ??? ROTFL

  • 60. Data: 2005-06-03 15:56:27
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Sławek [Fri, 3 Jun 2005 14:40:19 +0200]:

    > Ale ja piszę przecież, że [...]

    A ja pisze przeciez, ze nie odpowiada sie NAD cytatem ;>

    Kira