PracaGrupypl.praca.dyskusje › Godziwa placa ?

  • 1. Data: 2005-06-01 17:32:09
    Temat: Godziwa placa ?
    Od: "sliwa" <s...@t...pl>

    Znalazlem takie ogloszenie :)

    Praca w Warszawie
    Wymagania:
    - znajomość języka Java, technologii JSP/JSTL
    - znajomość HTML
    - znajomość relacyjnych baz danych, języka SQL
    - gotowość do pracy na pełny etat
    Oferujemy:
    - umowę o pracę
    - proponowane wynagrodzenie: 1000zł w okresie próbnym (do 3 miesięcy)

    Daje plusa za precyzyjnie sformulowane warunki placowe (nie wiadomo tylko czy brutto
    czy netto).

    Wydaje sie, ze to "ciut" za malo (i to jeszcze Warszawa) :)

    Jestem ciekawy ilu znajdzie sie chetnych na to stanowisko ?

  • 2. Data: 2005-06-01 17:48:27
    Temat: Re: Godziwa placa ?
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    sliwa napisał(a):

    [...]

    > - proponowane wynagrodzenie: 1000zł w okresie próbnym (do 3 miesięcy)
    > Wydaje sie, ze to "ciut" za malo (i to jeszcze Warszawa) :)
    > Jestem ciekawy ilu znajdzie sie chetnych na to stanowisko ?

    A mało to jest studentów - informatyków mieszkających u rodziców i
    żyjących na ich garnuszku?
    Myślę, że znajdą chętnych.

    Pitt

  • 3. Data: 2005-06-01 18:31:45
    Od: leszcz <l...@o...pl>

    sliwa wrote:
    > Znalazlem takie ogloszenie :)

    > - proponowane wynagrodzenie: 1000zł w okresie próbnym (do 3 miesięcy)
    >
    > Jestem ciekawy ilu znajdzie sie chetnych na to stanowisko ?

    a zdajesz sobie sprawę, ile jest osób, które spełniają postawione
    wymagania, a nie mogą znaleźć pracy, bo nie mają doświadczenia? (
    jeszcze studiują, lub niedawno zakończyli studia ). Ostatnio
    przeczytałem parę artykułów w stylu: "Informatycy rozchwytywani ...",
    "Cały czas na dobre warunki mogą liczyć programiści ...", "Specjaliści
    rozchwytywani ...". Niestety autorzy nie dodają, że chodzi o ludzi z
    kilkuletnim doświadczeniem. Także o taką pracę studenci będą się zabijać
    ( w porównaniu z darmowymi praktykami w perspektywie 3 miesięcy to jest
    jakby nie patrzeć 3 k PLN do przodu ). A taka sytuacja jaką mamy z pracą
    dla programistów po studiach lub w końcowej jej fazie może doprowadzić
    moim zdaniem do dwóch rozwiązań:
    1.) albo za jakieś dwa, trzy lata zarobki tych, co już się wbili wzrosną
    i będą oni jeszcze bardziej rozchwytywani ( wskutek niewpuszczania
    "młodej krwi" na rynek ), ale ciężko będzie poobsadzać projekty, no bo
    skąd wziąć kogoś z 5 pięcioletnim doświadczeniem, skoro każdy taki już
    pracuje i zarabia kilkanaście k PLN i ani myśli o zmianie pracy.
    2.) albo wskutek wzrostu ilości takich ofert, jak ta powyżej,
    programiści będą zarabiać mniej niż kasjerka w biedronce. Pocieszyć się
    można, że raczej programistom nie powinni kazać palet z cukrem na
    plecach nosić :P

    --
    pozdrawiam

    leszcz

  • 4. Data: 2005-06-02 00:16:09
    Od: "gslabs" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>

    "sliwa" <s...@t...pl> wrote in message

    > Daje plusa za precyzyjnie sformulowane warunki placowe (nie wiadomo tylko
    > czy brutto czy netto).

    Zawsze brutto! Na calym swiecie.
    Ile wyjdzie netto to sprawa indywidualna podatnika przeciez!

    Pozdr
    gslabs

  • 5. Data: 2005-06-02 05:51:32
    Od: "Rafał W" <s...@i...pl>

    > Zawsze brutto! Na calym swiecie.
    > Ile wyjdzie netto to sprawa indywidualna podatnika przeciez!

    Nie zawsze :) Ja osobiście na 4 rozmowy w sprawie pracy na dwóch
    rozmawiałem podając kwoty netto i oczywiście na pozostałych dwóch kwoty
    brutto. Także różnie to bywa. Pracuję zresztą teraz tam, gdzie używane były
    kwoty netto, ale to tak nawiasem mówiąc :)

    pozdrawiam

    Rafał