PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szwecja - perspektywy zatrudnienia

  • 1. Data: 2005-06-01 14:49:45
    Temat: Szwecja - perspektywy zatrudnienia
    Od: "Goryl" <p...@p...wycinasz.onet.pl>

    Czesc wszystkim

    Pytanie brzmi : czy orientuje sie ktos w rynku pracy w Szwecji ? Chcialbym
    wyjechac tam i znalezc prace w branzy informatycznej.

    Panuje powiedzmy perfect nad angielskim, szwedzkiego ani trochę. Tu w Polsce
    pracuję w dobrej firmie za dobre pieniazde (jestem zadowolony). Jednak jak
    mowie chce wyjechac. Jestem pragne podkreslic FACHOWCEM (Linux, Java,
    sieci ) ... (no nie śmiać się i nie próbować tego podważać ;) )

    Czy wiecie czy Szwedzi sa skłonni zatrudniac polakow do roboty innej jak
    zbior korniszonow, prostowanie stalowych pretow do zelbetonu na budowie,
    mycie garow w jadlodajni dla ubogich ??

    Prosze o odpowiedzi i pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2005-06-01 18:09:17
    Temat: Re: Szwecja - perspektywy zatrudnienia
    Od: "Sławek" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Goryl" <p...@p...wycinasz.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy wiecie czy Szwedzi sa skłonni zatrudniac polakow do roboty innej jak
    > zbior korniszonow, prostowanie stalowych pretow do zelbetonu na budowie,
    > mycie garow w jadlodajni dla ubogich ??

    Hehehe, te korniszony są najlepsze i stalowe pręty:PPPPPPP.

    Nie wiem jak z pracą w Szewcji. Za to wyjechałem z firmy do Sztokcholmu na
    kilka dni i przyznam, że przepięknie tam jest.........Polecam.......A
    bezrobocie podobno wzrosło tam do ~5 procent z tego co słyszałem...

    Sławek.

  • 3. Data: 2005-06-02 07:13:10
    Od: 'madzik' <m...@g...niet.pl>

    Tomek:

    > Pytanie brzmi : czy orientuje sie ktos w rynku pracy w Szwecji ? Chcialbym
    > wyjechac tam i znalezc prace w branzy informatycznej.
    > Panuje powiedzmy perfect nad angielskim, szwedzkiego ani trochę.

    Hej,
    Może Ci być trudno na początku, nawet jakbyś znalazł pracę. Wszystkie
    umowy (bank, najem mieszkania, o pracę, telefon, z elektrownią, na
    telefon komórkowy, stałe łącze etc.) są tylko po szwedzku.
    Mimo tego, że większość Szwedów porozumie się po angielsku, odnoszę
    wrażenie, że zdecydowanie wolą rozmowy we własnym języku.

    > Tu w Polsce
    > pracuję w dobrej firmie za dobre pieniazde (jestem zadowolony). Jednak jak
    > mowie chce wyjechac.

    Próbować zawsze warto, jeśli czujesz, że _chcesz_ (a nie, że _musisz_)
    wyjechać. Można spokojnie szukać, a w międzyczasie zacząć naukę języka,
    chociażby ;-).
    Z tego, co widuję w sieci, ogłoszenia o pracę też zazwyczaj są po
    szwedzku, np. parę miesięcy temu nowych pracowników szukał szwedzki
    oddział Ericpolu.
    Natomiast, z drugiej strony, w oficjalnych ogłoszeniach o pracę (z
    tutejszego ogólnoszwedzkiego urzędu ds zatrudnienia), bardzo rzadko
    pojawiają się takie szukające fachowców z dziedziny jak Twoja. Nie wiem,
    czy nie musiałbyś szukać od razu po firmach.

    > Czy wiecie czy Szwedzi sa skłonni zatrudniac polakow do roboty innej jak
    > zbior korniszonow, prostowanie stalowych pretow do zelbetonu na budowie,
    > mycie garow w jadlodajni dla ubogich ??

    Jakby nie byli skłonni zatrudniać _P_olaków, to nie pracowałoby tu tyle
    osób z Polski, choćby w obszarze medycyny ;-).

    --
    [Pozdrawiam ciepło, ]
    [Magda ]