PracaGrupypl.praca.dyskusje › wysyłanie swoich dokumentów(cv+lm) przez maila

  • 11. Data: 2005-06-02 06:36:43
    Temat: Re: wysyłanie swoich dokumentów(cv+lm) przez maila
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Użytkownik Maciek Sobczyk napisał:

    > Treść:
    > powitanie, info, że aplikuję na stanowisko [nazwa],[numer], podpis,

    to jeszcze mogę zrozumieć chociaż już w tytule maila są zawarte te
    informacje (więc po co się powtarzać?).

    > dane kontaktowe [www],[telefon],[mail] (to po to, by pracodawca nie musiał
    > otwierać załącznika i szukać telefonu. Niech mu będzie łatwo zadzwonić do mnie

    uhhh, a tego to już nie rozmumiem, jaki pracodawca dzwoni do aplikanta
    bez przynajmniej krótkiego(mam nadzieję, że jednak dłuższego)
    przejrzenia cv i lm, coś to by z góry wyglądalo na ustawioną rekrutację...

    > , zgoda na przetwarzanie danych przez WŁAŚCIWĄ!!!!! firmę

    wydaje mi się, że nie jest wymagane podawanie 'właściwej' firmy, ogólne
    przyzwolenie jest też ważne i bardzo rzadko zdarza się by firmy wymagały
    klauzuli o przetwarzaniu danych z dopiskiem, że pozwolenie jest właśnie
    dla ich firmy (przynajmniej ja się z tym spotykam bardzo rzadko).

    papatki
    kanta

  • 12. Data: 2005-06-02 07:10:59
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Kanta" <k...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > klauzuli o przetwarzaniu danych z dopiskiem, że pozwolenie jest właśnie
    > dla ich firmy (przynajmniej ja się z tym spotykam bardzo rzadko).

    Jeżeli w ogóle jest sens pisania tej klauzuli w mailu bez elektronicznego
    podpisu.

    vertret

  • 13. Data: 2005-06-02 07:19:05
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Użytkownik vertret napisał:

    > Jeżeli w ogóle jest sens pisania tej klauzuli w mailu bez elektronicznego
    > podpisu.

    sens jest taki, że bez tej klauzuli nawet nie spojrzą na twoja ofertę.
    a że ona nic nie daje to inna sprawa, moeż gdyby w polsce podis
    elektroniczny był baardziej popularny(bo nie jestem nawet pewna czy
    ktokolwiek go używa) to razem z tym podpisem miałoby to większy sens.

    papatki
    kanta

  • 14. Data: 2005-06-02 07:46:16
    Od: "@nn" <jurek@post>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał
    w wiadomości news:d7jv6m$rvf$1@inews.gazeta.pl...

    > Temat:
    > rekrutacja, nazwa stanowiska, nr referencyjny [!!!!!]

    Tu piszę tak samo

> [...]
    > zadzwonić do
    > mnie), zgoda na przetwarzanie danych przez WŁAŚCIWĄ!!!!! firmę

    A tu piszę coś mniej więcej w tym stylu: "Witam! W związku z
    poszukiwaniem przez Państwa pracownika na stanowisko: ......... pragnę
    wyrazić swoje zainteresowanie w/w ofertą. "
    Cała reszta czyli: telefon, mail, zgoda na przetwarzanie jest w
    dokumentach, w załączniku. Ale być może robię źle bo cholera do mnie
    też jak na razie nikt się jeszcze nie odezwał, tyle tylko ze
    potwierdzenia przysyłają

    Ania
    --
    Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
    ***Moje dziecki: http://tinyurl.com/bdgxw ***

  • 15. Data: 2005-06-02 08:06:47
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Kanta" <k...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    > to jeszcze mogę zrozumieć chociaż już w tytule maila są zawarte te
    > informacje (więc po co się powtarzać?).
    Żeby uczynić te informacje bardziej dostępnymi, np. po wydrukowaniu maila,
    przeforwardowaniu (ze zmianą tematu)

    > uhhh, a tego to już nie rozmumiem, jaki pracodawca dzwoni do aplikanta
    > bez przynajmniej krótkiego(mam nadzieję, że jednak dłuższego)
    > przejrzenia cv i lm, coś to by z góry wyglądalo na ustawioną rekrutację...
    Niekoniecznie. Często przegląda się wszystkie aplikacje, sortuje kandydatów,
    a dopiero potem dzwoni. Po co otwierać dwa razy załączniki?

> [...]
    > klauzuli o przetwarzaniu danych z dopiskiem, że pozwolenie jest właśnie
    > dla ich firmy (przynajmniej ja się z tym spotykam bardzo rzadko).
    To chyba oczywiste, że pozwala się określonym podmiotom na przetwarzanie
    Twoich danych. Jesli byś np. przesłała aplikację omylkowo do klubu miss
    mokrego podkoszulka, to skąd mają wiedzieć, że nie życzysz sobie
    przetwarzania Twoich danych?

  • 16. Data: 2005-06-02 08:11:53
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał w
    wiadomości news:d7meg1$5kt$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Twoich danych. Jesli byś np. przesłała aplikację omylkowo do klubu miss
    > mokrego podkoszulka, to skąd mają wiedzieć, że nie życzysz sobie

    Wiesz, na stronach GIODO jest opinia, że w tym przypadku osobne wyrażenie
    zgody na przetwarzanie danych nie jest konieczne (chociażby z uwagi na art.
    22(1) kodeksu pracy lub art. 23 p. 3 Ustawy o Ochronie Danych Osobowych),
    więc dyskutowanie o tym, czy wskazanie konkretnej firmy jest konieczne jest
    co najmniej bezcelowe :)

    L.

  • 17. Data: 2005-06-02 08:12:28
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: @nn [Thu, 2 Jun 2005 09:46:16 +0200]:

    > A tu piszę coś mniej więcej w tym stylu: "Witam! W związku
    > z poszukiwaniem przez Państwa pracownika na stanowisko:
    > ......... pragnę wyrazić swoje zainteresowanie w/w ofertą."

    Jesli moge sie wtracic: ja bym wywalila jednak "pragne wyrazic"
    -- ani to szczegolnie ladnie nie brzmi, ani konieczne nie jest
    a sprawia troche wrazenie, jakbys nie byla pewna czy mozesz ;)
    Sugeruje jednak po prostu "wyrazam zainteresowanie" jesli juz
    trzymamy sie tej postaci...

    Tak przy okazji, to juz niekoniecznie do Ciebie ale ogolnie:

    Ludzie, odrobina socjotechniki! Wbrew pozorom, tresc LM jako
    taka jest znacznie mniej wazna, niz wrazenie jakie wywiera na
    czytajacym. Od konkretow jest CV, tam sobie punktujecie co,
    gdzie, kiedy, dla kogo. LM jest po to, zeby mozna sobie bylo
    wstepnie ocenic co dany czlowiek reprezentuje _soba_, nie tylko
    swoimi umiejetnosciami.

    Wywalajcie wszelkie, jak je nazywam, "niepewniki", czyli:
    - sadze, ze potrafilbym (sie nauczyc np.)
    - bardzo prosze o odpowiedz
    - chcialbym bardzo pracowac (dla was)
    - chcialbym przedstawic (siebie, swoja kandydature)
    - wydaje mi sie (ze cokolwiek)
    - ...i tak dalej...

    Prawidlowa postac:
    - z doswiadczenia wiem, ze potrafie (sie nauczyc np.)
    - oczekuje na panstwa odpowiedz (np. w godzinach 9-14)
    - uwazam, ze nasza wspolpraca bedzie korzystna (dla obu stron)
    - ze swojej strony oferuje panstwu (i wyliczanka)
    - "wydaje mi sie" w ogole nie powinno sie w zadnej postaci
    znalezc w LM. Od "wydawania sie" to jest rozmowa przy piwie
    a nie konkretna oferta wspolpracy...

    Piszcie tak, zeby czytajacemu od reki podsuwac odpowiednie
    nastawienie i sposob myslenia. Jesli cos sie Wam wydaje, to
    automatycznie pojawia sie czerwona lampka z napisem "hmm...
    ciekawe czy dobrze mu sie wydaje...". Jesli za bardzo prosicie
    o cokolwiek, pod lampka miga napis "hmm... desperat? czy tylko
    stlamszony osobnik?".

    LM nie ma zawierac tresciowo prezentacji siebie. LM ma byc
    tym czyms, co od reki odpowiada na pytania, ktore pojawiaja
    sie po przeczytaniu CV. Czyli np:
    - CV: wymienione 2-3 firmy w ktorych bylam handlowcem
    - pytania: lubila to? czemu byla? czego sie nauczyla?
    - LM: praca handlowca dala mi umiejetnosc nawiazywania
    dobrego kontaktu z ludzmi, przygotowala mnie do pracy
    w srodowisku B2B. LUB: Nabylam umiejetnosci samodzielnego
    rozwiazywania problemow pod presja czasu. LUB: Wybralam
    taki rodzaj pracy, poniewaz lubie bezposredni kontakt
    z ludzmi. Itd.

    Tzn., to tylko przyklad, bo mozliwe ze cos zupelnie innego
    dala ta praca, cos, co bedzie bardziej dopasowane do tego
    konkretnego stanowiska. Ale to juz trzeba samemu ocenic,
    stawiajac sie na miejscu rekrutujacego i kombinujac, co on
    takiego moze oczekiwac po osobie pracujacej jako XYZ.

    Kira

  • 18. Data: 2005-06-02 08:25:23
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 22(1) kodeksu pracy lub art. 23 p. 3 Ustawy o Ochronie Danych Osobowych),
    > więc dyskutowanie o tym, czy wskazanie konkretnej firmy jest konieczne
    Hmmm, możesz podesłać link?

  • 19. Data: 2005-06-02 08:27:41
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał w
    wiadomości news:d7mfiu$ars$1@inews.gazeta.pl...
    > wyrażenie
    > art.
    Osobowych),
    > jest
    > Hmmm, możesz podesłać link?

    http://www.giodo.gov.pl/266/id_art/971/j/pl/

    Cytat:
    "Stosownie do art. 22(1) § 3 Kodeksu pracy udostępnienie pracodawcy danych
    osobowych następuje w formie oświadczenia osoby, której one dotyczą.
    Pracodawca ma prawo żądać udokumentowania danych osobowych osób, o których
    mowa w § 1 i 2.

    Należy podkreślić, iż złożenie takiego oświadczenia przez osobę ubiegającą
    się o zatrudnienie lub pracownika nie może być utożsamiane z oświadczeniem o
    wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych tych osób, o którym mowa w
    art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie danych osobowych. Zgoda ta jest
    zbędna, bowiem przetwarzanie danych przez pracodawcę w opisanym powyżej
    zakresie, odbywa się na podstawie szczególnego przepisu prawa, a więc przy
    spełnieniu przesłanki określonej w art. 23 ust. 1 pkt 2 ustawy o ochronie
    danych osobowych. "

    L.

  • 20. Data: 2005-06-02 08:31:49
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    prawda jest taka ze skutecznosc odpowiedzi na dokumenty wysylane mailem i
    chyba nie tylko wynosi 3% o ile dobrze pamietam
    gdzies kiedys dotarlem do takich badan i wlasnie tak to wyglada
    czyli na 100 wyslanych ofert odezwie sie 3 pracodawcow ktorzy cie zaprosza
    na rozmowe

    oczywiscie to tylko srednia
    jesli ktos ma dobre papiery to skutecznosc moze wyniesc nawet 100 %