PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zlecenie dla firmy z zagranicy

  • 1. Data: 2005-05-31 18:49:36
    Temat: Zlecenie dla firmy z zagranicy
    Od: "Anna Beneturska" <a...@W...onet.pl>

    Witam!

    Przejrzałam archiwum, ale nie bardzo mogę znaleźć to czego szukam, choć
    wydaje mi się, ze ktoś niedawno o podobna rzecz pytał.

    Mam wykonać tłumaczenie tekstu (broszura) dla firmy belgijskiej. Jestem
    studentką, nie mam firmy/biura tłumaczeń, nie prowadzę działalności gosp. W
    jaki sposób mogę to rozwiązać prawnie - nie chcę by US mnie później ścigał.
    Umowa o dzieło, umowa - zlecenie?

    Pozdrawiam,
    Anulka

  • 2. Data: 2005-05-31 19:13:25
    Temat: Re: Zlecenie dla firmy z zagranicy
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 May 2005 20:49:36 +0200, "Anna Beneturska"
    <a...@W...onet.pl> wklepał(-a):

    Umowa o dzieło.

  • 3. Data: 2005-06-03 14:56:10
    Od: "Anna Beneturska" <a...@W...onet.pl>

    Wczoraj byłam w Urzędzie Skarbowym zapytać co i jak. Moze komus sie przyda
    to, czego się dowiedzialam:

    Podpisuje umowę o dzieło, do umowy dolączam rachunek za wykonane
    tłumaczenie. Firma zagraniczna przesyla mi okreslona w umowie kwote. Od
    momentu kiedy pieniadze wplyna na moje konto (od momentu faktycznego
    uzyskania przychodu) mam czas do 20 nastepnego miesiaca na wykazaniu tego
    fiskusowi. Wypelniam pit53- dochody uzyskane z innych zrodel i place 19%
    podatku od kwoty jaka otrzymalam. Jesli w danym roku nie przekrocze kwoty
    wolnej od opodatkowania, to te zaplacone 19% zostanie mi zwrocone.

    Tyle z urzedu. Mama podpowiada, zeby w umowie umiescic kwote netto, a wtedy
    umowiona kwota bedzie gwarantowana niezaleznie od ewentualnych podatkow czy
    innych oplat po stronie zagranicznej.

    Jesli ktos mialby jakies komentarze to chetnie poslucham ;)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Anulka