PracaGrupypl.praca.dyskusje › wysyłanie CV do firm

  • 1. Data: 2003-02-16 14:58:38
    Temat: wysyłanie CV do firm
    Od: "Szwedka" <s...@p...fm>

    Witam!
    Obecnie jestem zatrudniona na umowę zlecenie, ale praca w moje obecnej
    firmie mi całkowicie nie odpowiada. Skończyłam niedawno studia, a praca
    którą wykonuję nie wymaga chyba nawet matury. W związku z tym szukam innej
    pracy i postanowiłam wysyłać CV i LM do firm które mnie interesują
    (odpowiadanie tylko na ogłoszenia prasowe nie daje mi na razie żadnych
    rezultatów). Zastanawiam się jednak nad skutecznością tego sposobu. Czy ktoś
    z was znalazł tak pracę, czy może jest lepsze osobiste odwiedzanie firm albo
    dzwonienie? Na ten drugi sposób, a zwłaszcza na chodzenie osobiste po
    firmach nie mam za bardzo czasu, a poza tym jestem trochę nieśmiała.........

  • 2. Data: 2003-02-16 15:17:15
    Temat: Re: wysyłanie CV do firm
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    Szwedka wrote:

    [ciach]

> [...]
    > firmach nie mam za bardzo czasu, a poza tym jestem trochę nieśmiała.........

    Czesc :)

    Osobiscie wydaje mi sie, ze wizyta w takiej firmie (ktora sobie
    upatrzysz), a takze telefon, sa skuteczniejsze od spamowania
    pracodawcow. Lepiej poznasz firme w ten sposob chyba, ze Ci na tym nie
    zalezy.
    Kiedys siedzialem przy biurku szefa i meczyl mnie jeden z potencjalnych
    kandydatow do pracy. Tak mnie meczyl, ze go polubilem. Byl bardzo
    rozmowny, a przy tym taktowny i konkretny. Jesli szukaliby kogos
    obrotnego, ze zmyslem handlowym, to polecilbym tego "namolnego" faceta
    od razu.
    Wszystko zalezy jakiej pracy szukasz.

    Co do niesmialosci to Twoj wybor. Jesli bylbym pracodawca wolalbym
    Ciebie jako usmiechnieta i smiala kobitke :)))

    Pozdroofki !
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

  • 3. Data: 2003-02-16 16:25:09
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Szwedka napisał:

> [...]
    > firmach nie mam za bardzo czasu, a poza tym jestem trochę nieśmiała.........

    Z ta niesmialoscia to bym tak nie wyskakiwal - teraz firmy pozadaja
    przewaznie ludzi "odpornych na stres", "przedsiebiorczych" itd. ;)

    Z tego co czytam na grupie - kazdy sposob komus skutkuje i jednoczesnie
    komus innemu nie skutkuje, co przewaznie ludzie staraja sie zanalizowac
    na zasadzie - moze tresc CV jest zla, moze cos innego. Istnieje owszem
    kanon podstawowy, jak szukac pracy, ale nie jest on wystarczajacym
    sposobem na osiagniecie sukcesu. Zostaje tylko slepy upor, powiedzialbym
    nawet, ze w naszych czasach "maniacki", od jednostki chorobowej, w
    szukaniu pracy. Wysylac, dzwonic, chodzic. Traktowac to jako dodatkowa
    prace/zajecie.

    Moze troche OT - spotkalem sie osobiscie z sytuacja, ze moja dawna firma
    nie mogla znalezc ludzi (juz znalazla jakby co, zreszta nazwy i tak nie
    podam) do pracy admino-help-deskowcow w Krakowie (!!!). Wynikalo to z
    powszechnego burdelu w niej istniejacego. Dodatkowo, zapewne firmy
    rekrutacyjne tez moglyby sie pochwalic tym, ze czasami na oferty pracy
    nie zglasza sie zaden ODPOWIEDNI kandydat. Wg mnie, sytuacja jest troche
    paranoiczna - w czesci firm istnieja wolne miejsca pracy, ale przerost
    organizacyjny uniemozliwia ich obsadzenie albo nawet stwierdzenie, ze
    ktos jest potrzebny, choc gdyby kandydat sie zglosil do ODPOWIEDNIEJ (tu
    jest pies pogrzebany) osoby pewnie okaze sie, ze znajdzie sie dla niej
    etat. Natomiast czesc firm szuka wasko specjalizowanych pracownikow, nie
    chcac ponosic ryzyka ich przeszkolenia. Pomijam sytuacje, kiedy
    ogloszenia o prace sa prezentowane w miejscu, do ktorego docieraja np.
    glownie pracodawcy lub specyficzne grupy odbiorcow, sa prezentowane w
    malo znanych mediach, gina w powodzi set innych ogloszen o prace lub sa
    stworzone dla mitycznych Herosow (co nie przeszkadza, ze na czesc z nich
    zglaszaja sie osoby "naginajace" swoje mozliwosci i czesto okazuje sie,
    ze w rzeczywistosci prace te, moze wykonac Pan Henio z kotlowni ;) ).

    Flyer

  • 4. Data: 2003-02-16 23:20:34
    Od: "Perełka" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Szwedka" <s...@p...fm> napisała:

    >... czy może jest lepsze osobiste odwiedzanie firm...

    Ja właśnie w ten sposób znalazłam pierwszą poważną pracę. Odwiedzałam różne
    firmy i składałam do sekretariatu CV i list motywacyjny, czasami udało mi
    się nawet porozmawiać z potencjalnym pracodawcą. Firma, w której później
    pracowałam 5 lat, była jedną z pierwszych, którą odwiedziłam. Odezwała się
    po 2 miesiącach od dnia, kiedy złożyłam dokumenty.

    Ja też nie miałam zbyt dużo odwagi i śmiałości i dlatego zabrałam ze sobą
    koleżankę, która ze mną składała CV.

    Mój ówczesny chłopak również miał problemy ze znalezieniem pracy. Poradziłam
    mu, żeby odwiedził kilka firm osobiście i on też znalazł w ten sposób pracę.
    Od tego czasu również minęło ok 5 lat i do tej pory tam pracuje.

    Wydaje mi sie, że to jeden z najlepszych sposobów poszukiwania pracy.
    Dlatego warto przełamać nieśmiałość i odwiedzić swojego potencjalnego
    pracodawcę.
    Codziennie do różnych firm przychodzi stos CV, który ląduje w grubym
    segregatorze, a w najgorszym razie do niszczarki. Tu masz szansę, że ktoś
    Cię zapamięta.

    Tak więc namawiam również Ciebie do szukania pracy w sposób aktywny i życzę
    powodzenia.

    Perełka

  • 5. Data: 2003-02-16 23:39:13
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > dzwonienie? Na ten drugi sposób, a zwłaszcza na chodzenie osobiste po
    > firmach nie mam za bardzo czasu, a poza tym jestem trochę

    pracowalem w 3 firmach (na umowe bo w innej formie to wiecej).
    w 2 przypadkach prace zdobylem osobiscie; nawet jesli mowisz o sobie
    "niesmiala" to powinnas sie przelamac - to sie oplaca. moze psycholog pomoze
    ...to nie wstyd wspomodz sie specjalista; sa tacy co chodza do wrozki ;-)

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 6. Data: 2003-02-18 09:35:00
    Od: "PawlakA" <p...@w...pl>

    To prawda, warto się przełamać. Mnie też nie bardzo chciało się chodzic
    i prosic o cokolwiek przysłowiowego "tłustego kapitalistę z grubym
    cygarem w zębach".

    Tu gdzie teraz pracuję szef powiedziła mi, że pracę dostałem właśnie
    dlatego, że osobiście składałem ofertę (kilka razy, mnie więcej co 3
    mies.), a później osobiście przychodziłem zapytać o reakcję na nią. Szef
    dostawał wiele innych ofert, ale wszsycy inni kandydaci czekali aż firma
    sama odezwie się do nich. I nie doczekali się...

    śmiało!

    p.a.

  • 7. Data: 2003-02-18 15:16:39
    Od: flyer <f...@g...pl>

    PawlakA napisał:

> [...]
    > dostawał wiele innych ofert, ale wszsycy inni kandydaci czekali aż firma
    > sama odezwie się do nich. I nie doczekali się...

    I chcesz mi powiedziec, ze owy Szef, przez ponad rok (?) nie zatrudnil
    nikogo? To cos chyba z owym Szefem jest nie tak:

    - albo nie wie kogo szuka i wystarczy jeden czlowiek, ktory stanie przed
    nim i powie "To Ja Szefie!";

    - albo wydaje mu sie, ze wie kogo szuka, zna odpowiednie hasla, ale tak
    naprawde szuka kogos, kto zrobi na nim wrazenie, "a reszta do
    dogadania". Inaczej mowiac - czlowiek z nadmierna "potrzeba kontroli",
    nie wyjatkowy dla populacji i pokazujacy dwoistosc naszej kochanej
    Rzeczywistosci, wedrujacej coraz bardziej w swiaty wirtualne i
    pozostawiajacej "przyziemna" wiekszosc Spoleczenstwa w prawdziwej
    rozsterce :).

    A OT - sadzac po moich wlasnych doswiadczeniach, opartych na
    weryfikowalnej informacji zwrotnej, czesc (!) osob NAPRAWDE zyskuje na
    osobistym kontakcie. Gdyby oceny (troche falszywe, ale nie falszem
    pochlebstwa ale falszem przeceniania ;) ) ludzi, z ktorymi pracowalem w
    przedostatniej biurowej robocie i ostatniej fizycznej robocie, PO moich
    wlasnych rejteradach, mialy przelozenie na moje szanse na rynku pracy,
    to juz dawno mialbym robote ;).

    Flyer