PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie UOP na czas okreslony

  • 1. Data: 2003-07-29 19:39:34
    Temat: wypowiedzenie UOP na czas okreslony
    Od: "Domino" <n...@s...pl>

    czy w przypadku wypowiedzenia umoy o prace na czas okreslony pracodawca musi
    podac na pismie przyczyne tegoz wypowiedzenia?

    /Domino

  • 2. Data: 2003-07-29 20:09:35
    Temat: Re: wypowiedzenie UOP na czas okreslony
    Od: r...@r...pl

    Domino <n...@s...pl> wrote:
    > czy w przypadku wypowiedzenia umoy o prace na czas okreslony pracodawca musi
    > podac na pismie przyczyne tegoz wypowiedzenia?
    hmm
    KP (http://praca.interia.pl/kodeks):
    Art. 32. § 1. Każda ze stron może rozwiązać za wypowiedzeniem
    umowę o pracę zawartą na:
    1) okres próbny,
    2) (skreślony),
    3) czas nie określony.
    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony,
    dłuższy niż 6 miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność
    wcześniejszego rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    wynika z tego, ze rozwiazac za wypowiedzeniem mozna tylko takie umowy
    o prace na czas okreslony, ktore JEDNOCZESNIE spelniaja dwa warunki:
    - czas trwania dluzszy niz 6 miesiecy
    - w umowie musi byc zawarta klauzula o mozliwosci wypowiedzenia umowy
    Okres wypowiedzenia wynosi dokladnie dwa tygodnie (czyli biegnie od
    poniedzialku)

    Wydaje mi sie, ze w wypowiedzeniu umowy na czas okreslony nie ma obostrzen
    takich jak przy rozwiazywaniu umowy na czas nieokreslony, tzn. mozna
    wypowiedziec ,,po prostu'' bez wnikania w przyczyny, ale jakos teraz
    nie moge znalesc paragrafu na ten temat :(.

    Moze Cie jeszcze zaciekawic:
    Art. 37. § 1. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę
    pracownikowi przysługuje zwolnienie na poszukiwanie pracy, z
    zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
    § 2. Wymiar zwolnienia wynosi:
    1) 2 dni robocze - w okresie wypowiedzenia nie przekraczającego 1 miesiąca,
    2) 3 dni robocze - w okresie trzymiesięcznego wypowiedzenia, także w
    przypadku jego skrócenia na podstawie art. 361 § 1.

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2003-07-30 07:17:39
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 29 Jul 2003 21:39:34 +0200, "Domino"
    <n...@s...pl> zakodował:

    >czy w przypadku wypowiedzenia umoy o prace na czas okreslony pracodawca musi
    >podac na pismie przyczyne tegoz wypowiedzenia?

    KP art. 30
    § 4. W o?wiadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę zawartej
    na czas nie okre?lony lub o rozwi?zaniu umowy o pracę bez
    wypowiedzenia powinna być wskazana przyczyna uzasadniaj?ca
    wypowiedzenie lub rozwi?zanie umowy.

    Jest to jedyny zapis obligujący do podania uzasadnienia - jak widać
    dotyczy tylko umowy na czas nieokreślony.

    Jeżeli pracodawca może wypowiedzieć taką umowę (umowa na >6mies i
    odpowiednia klauzula w samej umowie) to nie musi wypowiedzenia
    uzasadniać.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775