PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kapital poczatkowy?

  • 1. Data: 2003-07-29 17:09:52
    Temat: Kapital poczatkowy?
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    Wlasnie dowiedzialem sie ze wszyscy pracujacy przed 98 rokiem musza
    dostarczyc jakies papiery.
    Mam pytanko czy sam musze szwedac sie do ZUSu czy obecny pracodawca ma cos z
    tym wspolnego?

    Moze ktos "doswiadczony" zechce podzielic sie wiedza :-))

    Xyloo

  • 2. Data: 2003-07-29 18:33:33
    Temat: Re: Kapital poczatkowy?
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > tym wspolnego?
    >
    > Moze ktos "doswiadczony" zechce podzielic sie wiedza :-))

    Nie jakieś papiery, tylko takie któr są niezbedne w ZUS do naliczenia kapiału
    początkowegoa mianowicie w szczególności Rp -7, mniej ważne np. świadectwo
    pracy lub inny dokument z którego wynka ,że pracowałeś o ile nie masz RP - 7.
    Aby dostarczyć powyższe dokumenty najlepiej jest abyś je sam poszukał i
    dostarczył do kadr( to Twój interes ). Wypełnisz jeszcze dwa druki, które
    otrzymasz z kadr, a resztę za Ciebie załatwi kadrowiec tzn. prześle Twoje
    dokumenty do ZUS celem naliczenia kapit. począt. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-07-30 06:38:19
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Xyloo" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wlasnie dowiedzialem sie ze wszyscy pracujacy przed 98 rokiem musza
    > dostarczyc jakies papiery.
    > Mam pytanko czy sam musze szwedac sie do ZUSu czy obecny pracodawca ma cos
    > tym wspolnego?

    ty musisz dostarczyc swojemu obecnemu pracodawcy wszystkie dokumenty dot.
    przebiegu twojego zatrudnienia i okresow nieskladkowych czyli np. nauki w
    szkolach. te dokumenty to wypelnione przez poprzednich pracodawcow
    formularze Rp-7 oraz z twojej strony swiadectwa pracy (oryginaly),
    swiadectwa ukonczenia szkol, ksiazeczka wojskowa, jesli kobieta to akty
    urodzenia dzieci jako potwierdzenie okresow macierzynstwa i ewnet.
    wychowawczego, legitymacja ubezpieczeniowa itd.
    Jesli jakis pracoddawca juz nie istnieje to jesli zatrudnial mniej niz 20
    osob mozesz wystapic do dowolnego ZUSu o wystawienie za niego druku Rp-7,
    jesli firma zatrudniala powyzej 20 osob to musisz szukac w archiwach.
    twoj obecny pracodawca ma napewno wyznaczony przez ZUS termion do kiedy ma
    zlozyc te dokumenty za swoich pracownikow. Jesli do tego czasu nie
    dostarczysz kompletu dokumentow, to pracodawca nie musi pozniej ich od
    ciebie przyjac - sam bedziesz musial je skladac do wlasciwego ci pod
    wzgledem zamieszkania ZUSu.

    To tyle w duzym skrocie.

    Pozdrawiam
    mag.

  • 4. Data: 2003-07-30 08:08:22
    Od: "" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > tym wspolnego?
    >
    > Moze ktos "doswiadczony" zechce podzielic sie wiedza :-))

    Pracownik może samodzielnie złożyć dokumentacje bezpośrednio do ZUS, o czym
    należy powiadomić Kadry. W tym celu nalezy wypelnic stosowne oswiadczenie i
    dostarczyc do Kadr.

    Polecam jednak zalatwienie tej sprawy przez Kadry. mniej zachodu... (choc i tak
    bedzie go sporo)

    Monika

  • 5. Data: 2003-07-31 06:14:37
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    > Nie jakieś papiery, tylko takie któr są niezbedne w ZUS do naliczenia
    kapiału
    > początkowegoa mianowicie w szczególności Rp -7, mniej ważne np. świadectwo

    czy dobrze zrozumialem?
    musze zwrocic sie do bylego pracodawcy by przyslal mi dokument RP 7 ??
    a do ktoreko roku powinienem starac sie o takie formularze?

    dzieki

    xyloo

  • 6. Data: 2003-08-01 08:44:08
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

> [...]
    > musze zwrocic sie do bylego pracodawcy by przyslal mi dokument RP 7 ??
    > a do ktoreko roku powinienem starac sie o takie formularze?

    Musisz zwrocic sie do tych pracodawcow u ktorych pracowales przed 1 stycznia
    1999 roku.
    jesli piersza prace rozpoczales po 1 czerwca 1998 - to nie musisz tego
    robic.

    m.