PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie UOP na czas okreslony › Re: wypowiedzenie UOP na czas okreslony
    From: r...@r...pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie UOP na czas okreslony
    Date: 29 Jul 2003 20:09:35 GMT
    Sender: "Użytkownik risp.pl - smart"<r...@r...pl>

    Domino <n...@s...pl> wrote:
    > czy w przypadku wypowiedzenia umoy o prace na czas okreslony pracodawca musi
    > podac na pismie przyczyne tegoz wypowiedzenia?
    hmm
    KP (http://praca.interia.pl/kodeks):
    Art. 32. § 1. Każda ze stron może rozwiązać za wypowiedzeniem
    umowę o pracę zawartą na:
    1) okres próbny,
    2) (skreślony),
    3) czas nie określony.
    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony,
    dłuższy niż 6 miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność
    wcześniejszego rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    wynika z tego, ze rozwiazac za wypowiedzeniem mozna tylko takie umowy
    o prace na czas okreslony, ktore JEDNOCZESNIE spelniaja dwa warunki:
    - czas trwania dluzszy niz 6 miesiecy
    - w umowie musi byc zawarta klauzula o mozliwosci wypowiedzenia umowy
    Okres wypowiedzenia wynosi dokladnie dwa tygodnie (czyli biegnie od
    poniedzialku)

    Wydaje mi sie, ze w wypowiedzeniu umowy na czas okreslony nie ma obostrzen
    takich jak przy rozwiazywaniu umowy na czas nieokreslony, tzn. mozna
    wypowiedziec ,,po prostu'' bez wnikania w przyczyny, ale jakos teraz
    nie moge znalesc paragrafu na ten temat :(.

    Moze Cie jeszcze zaciekawic:
    Art. 37. § 1. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę
    pracownikowi przysługuje zwolnienie na poszukiwanie pracy, z
    zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
    § 2. Wymiar zwolnienia wynosi:
    1) 2 dni robocze - w okresie wypowiedzenia nie przekraczającego 1 miesiąca,
    2) 3 dni robocze - w okresie trzymiesięcznego wypowiedzenia, także w
    przypadku jego skrócenia na podstawie art. 361 § 1.

    pozdrawiam

    romekk