PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypłacenie premii

  • 1. Data: 2007-01-14 21:40:49
    Temat: wypłacenie premii
    Od: "krystek17" <k...@o...pl>

    Witam i proszę o pomoc..mój zakład pracy nie chce wypłacić mi całej premii. W
    Regulaminie
    wynagradzania jest klauzula, ze członek zarządu moze w uzasadnionych
    przypadkach wstrzymać
    wyplacenie lub wypłacić częściowo premię..Wszystkie warunki do wypłacenia
    premii zostały
    spełnione a co więcej premia do wypłacenia jest widoczna w systemie wewnętrznym
    firmy(mam to
    zeskanowane wraz ze wszystkimi regulaminami). Jednakże na moje konto wpłyneła
    tylko połowa
    tej kwoty. Co robić?czuję sie okradziony..Firma jest olbrzymią korporacją więc
    czy mam
    jakiekolwiek szanse na wygraną w sądzie pracy?

  • 2. Data: 2007-01-14 22:07:10
    Temat: Re: wypłacenie premii
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:365b.000000f3.45aaa360@newsgate.onet.pl>
    krystek17 <k...@o...pl> pisze:

    > Witam i proszę o pomoc..mój zakład pracy nie chce wypłacić mi całej
    > premii.

    A czym to argumentują?

    > spełnione a co więcej premia do wypłacenia jest widoczna w systemie
    > wewnętrznym firmy

    Co to znaczy?
    Dostałeś wypłatę "na papierze", a fizycznie nie przelali jej na konto?

    > Co robić?czuję sie okradziony..Firma jest olbrzymią
    > korporacją więc czy mam jakiekolwiek szanse na wygraną w sądzie pracy?

    Zawsze masz takie szanse.
    Niezależnie od wielkości firmy.
    Spróbuj to jednak na razie wyjaśnić na miejscu i polubownie.

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2007-01-14 22:20:27
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Jan 2007 22:40:49 +0100, "krystek17" <k...@o...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >czy mam
    >jakiekolwiek szanse na wygraną w sądzie pracy?

    Rozmawiałeś o tym z kimś?
    Czy jesteś pewien, że to celowe nieprzekazanie premii a nie np. zwiększenie
    zaliczki na podatek? A może premia jest wypłacana w częściach?

  • 4. Data: 2007-01-15 06:46:16
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: krystek17 [14 Jan 2007 22:40:49 +0100]:

> [...]
    > (mam to zeskanowane wraz ze wszystkimi regulaminami). Jednakże
    > na moje konto wpłyneła tylko połowa tej kwoty. Co robić?

    Niech zgadnę - poczułeś się okradziony bez najmniejszej próby
    wyjaśnienia po ludzku sytuacji z kimś odpowiedzialnym...? ;-)

    Po pierwsze, wyobraź sobie że skoro pracujesz w "wielkiej
    korporacji" to ta twoja połowa premii - o ile nie jesteś
    prezesem tej korporacji i nie jest to parę mln euro ;-) -
    nikogo tam nie rusza w najmniejszym stopniu. Tak że szansa
    że postanowili cię okraść jest raczej minimalna.

    Po drugie, zamiast szukać na siłę paragrafów o 'zatrzymaniu
    premii przez członka zarządu' - spróbuj najpierw przejść się
    albo zadzwonić do odpowiedniego działu firmy i jak człowiek
    zapytać z czego taka sytuacja wynika. Być może faktycznie
    gdzieś nastąpił jakiś błąd, którego jeszcze nikt nie wychwycił
    - albo po prostu premie będą wypłacone w dwóch ratach (na to
    wskazywałaby obecność w systemie) z przyczyn różnych, albo
    cokolwiek innego o czym zapewne bez problemu ci powiedzą. Po
    grzyba masz się stresować, skoro można to zwyczajnie wyjaśnić?

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net/ ~
    \o)/ * NFZ won * SkypeTV * Wieczne Dziecko *

  • 5. Data: 2007-02-01 16:41:08
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > cokolwiek innego o czym zapewne bez problemu ci powiedzą. Po
    > grzyba masz się stresować, skoro można to zwyczajnie wyjaśnić?

    Tak sobie myslę że chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego co tu napisałaś.
    Wszelkie próby wyjaśnienia czemu nie mam premii spełzły na niczym, uznano że
    jestem zbyt małym pionkiem aby mi to wyjasniać.Cytuje słowa Dyr: " nie
    szukajcie sensacji tylko skupcie się na pracy" i kolejne" ja nikomu nie będę
    nic wyjasniać". I co Ty na to>>>
    Krystek

  • 6. Data: 2007-02-01 17:42:46
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: k...@o...pl [1 Feb 2007 17:41:08 +0100]:

    > Tak sobie myslę że chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego
    > co tu napisałaś.

    Akurat trzeźwa byłam, więc całkiem nieźle sobie zdaję.

    > Wszelkie próby wyjaśnienia czemu nie mam premii spełzły
    > na niczym, uznano że jestem zbyt małym pionkiem aby mi
    > to wyjasniać.

    Zawsze mogą wyjaśniać PIPie, wolna wola w sumie.

    > Cytuje słowa Dyr: " nie szukajcie sensacji tylko skupcie się
    > na pracy" i kolejne" ja nikomu nie będę
    > nic wyjasniać". I co Ty na to>>>

    Ja na to, że istnieją kartki papieru, długopisy i oficjalna
    droga składania zapytań. Jak nie do dyrektora to pięterko
    wyżej. I do skutku.

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ +75$ * mSpam * dorób 100 * KseroToZero

  • 7. Data: 2007-02-01 19:12:05
    Od: "Kamil S." <k...@w...pl>

> [...]
    > jestem zbyt małym pionkiem aby mi to wyjasniać.Cytuje słowa Dyr: " nie
    > szukajcie sensacji tylko skupcie się na pracy" i kolejne" ja nikomu nie

    niech więc łaskawie wskarze ci osobą, która ci to wyjaśni a jak nie to jak
    Kira napisała pisemko wyżej

  • 8. Data: 2007-02-01 21:49:50
    Od: k...@o...pl

    Dam znać jak się skonczy sprawa, bo zrezygnowałem z tej cudownej firmy i idę do
    Sądu Pracy. Niestety takie traktowanie ludzi jest normą w jednym z większych
    banków w Polsce. Pozdrawiam wszystkich