PracaGrupypl.praca.dyskusje › L4 Pilne pytanie

  • 1. Data: 2007-01-14 13:28:50
    Temat: L4 Pilne pytanie
    Od: "Mularka G." <m...@g...com>

    Witam serdecznie
    Przez pół roku przebywałam na L4. Po powrocie z L4 pracodawca
    wypowiedział mi umowę o pracę (umowa na czas nieokreślony). Powodem
    mojego zwolnienia była likwidacja stanowiska pracy. Okres
    wypowiedzenia kończy się 31 stycznia bieżącego roku. Czy jeżeli
    np. 30 stycznia dostarczę pracodawcy ponownie L4 (np. na 3 tygodnie),
    to moja umowa wygaśnie wraz z końcem tego L4? Czy moja choroba tak
    jak w przypadku pierwszego L4 może trwać 182 dni?
    Po jakim czasie mogę być skierowana na komisję do ZUS'u?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-14 13:53:36
    Temat: Re: L4 Pilne pytanie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1168781330.782065.102970@11g2000cwr.googlegroup
    s.com
    Mularka G. <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > np. 30 stycznia dostarczę pracodawcy ponownie L4 (np. na 3 tygodnie),
    > to moja umowa wygaśnie wraz z końcem tego L4?
    Nie. Umowa rozwiąże się 31.01. Wyjątkiem jest ciąża.

    > Czy moja choroba tak
    > jak w przypadku pierwszego L4 może trwać 182 dni?
    Oczywiście. Nie istnieją przepisy regulujące czas trwania choroby.

    > Po jakim czasie mogę być skierowana na komisję do ZUS'u?
    ZUS może cię wezwać zawsze jeśli poweźmie podejrzenia co do zasadności
    wypłacania świadczenia, albo jeśli ktoś mu ułatwi powzięcie takich
    podejrzeń.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-01-14 22:56:33
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    Mularka G. <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > np. 30 stycznia dostarczę pracodawcy ponownie L4 (np. na 3 tygodnie),
    > to moja umowa wygaśnie wraz z końcem tego L4?

    Nie. Chyba, że zajedziesz w ciążę.
    Wtedy umowa przedłuża się do dnia porodu.
    Zwykłe zwolnienie lekarskie nie przynosi takich skutków.

    > Czy moja choroba tak
    > jak w przypadku pierwszego L4 może trwać 182 dni?

    Tak.

    > Po jakim czasie mogę być skierowana na komisję do ZUS'u?

    W każdej chwili.

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2007-01-15 09:08:48
    Od: "seba" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Mularka G." <m...@g...com> napisał w wiadomości
[...]

    witam
    najprawdopodobnie twoja umowa zostanie rozwiazana z dniem 31 stycznia ale
    chorowac jaknajbardziej mozesz nawet 182 dni z tym ze juz nie bedziesz
    dostawac pensji z zakladu pracy a zasilek z ZUS a sa to grosze.

  • 5. Data: 2007-01-15 10:03:35
    Od: Herakles <h...@b...pl>

> [...]
    > jak w przypadku pierwszego L4 może trwać 182 dni?
    > Po jakim czasie mogę być skierowana na komisję do ZUS'u?

    Ta co Cimoszewicza pogrążyła robi tak:
    Idzie na zwolnienie 6mies tak aby kończyło się w piątek.
    W sobotę idzie do lekaża i dostarcza zwolnienie od soboty, ale na inną
    chorobę ale tak, żeby się kończyło w piątek. I wkoło wojtek...
    Więc pracodawca nie ma kiedy jej zwolnić.

  • 6. Data: 2007-01-15 16:58:56
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chorobę ale tak, żeby się kończyło w piątek. I wkoło wojtek...
    > Więc pracodawca nie ma kiedy jej zwolnić.

    Ale wtedy pracodawca może ją zwolnić z art 53
    http://www.msp.money.pl/akty_prawne/kodeks_pracy?sec
    =020205

    § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia:
    1) jeżeli niezdolność pracownika do pracy wskutek choroby trwa:

    a) dłużej niż 3 miesiące - gdy pracownik był zatrudniony u danego
    pracodawcy krócej niż 6 miesięcy,

    b) dłużej niż łączny okres pobierania z tego tytułu wynagrodzenia i
    zasiłku oraz pobierania świadczenia rehabilitacyjnego przez pierwsze 3
    miesiące - gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy co najmniej
    6 miesięcy lub jeżeli niezdolność do pracy została spowodowana wypadkiem
    przy pracy albo chorobą zawodową,

    I może to zrobić nawet jak dana osoba jest na zwolnieniu.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2007-01-15 21:51:00
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):
> [...]
    > przy pracy albo chorobą zawodową,
    >
    > I może to zrobić nawet jak dana osoba jest na zwolnieniu.

    Ale chyba można się przed tym obronić robiąc dzień przerwy między
    zwolnieniami?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2007-01-15 21:58:29
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:eogsu7$6he$1@news.onet.pl>
    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > Ale chyba można się przed tym obronić robiąc dzień przerwy między
    > zwolnieniami?

    Może, ale jeśli w ten właśnie dzień dostanie wypowiedzenie, to już umarł w
    butach ;-)

    --
    Nixe

  • 9. Data: 2007-01-15 22:21:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > Ale chyba można się przed tym obronić robiąc dzień przerwy między
    > zwolnieniami?
    I np. biorąc na ten dzień urlop na żądanie? ;)
    Tak to nie bardzo. Przerwy nie maja znaczenia. A okres zasiłkowy to 182 dni
    (w tym 33 ew. prawa do wynagrodzenia). Jeśli wyrwie świadczenie
    rehabilitacyjne na co najmniej 3 miesiące to i tak za mało, bo to się
    rozlicza w ramach roku kalendarzowego.
    Ale jeśli uda się zachorować na gruźlicę to okres zasiłkowy jest 270 dni i
    można się pobujać prawie dwa lata.
    Przed upływem kodeksowych terminów można także zaciążyć osobiście
    (rozwiązanie dla ograniczonej liczby pracowników) albo zaciążyć żonę
    (również nie dla wszystkich) i skorzystać z urlopu wychowawczego.
    A potem jeszcze raz, i jeszcze, i od początku...
    Dla chcącego nic trudnego ;)))

    --
    Jotte