PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana pracy a urlop

  • 1. Data: 2007-01-14 09:23:22
    Temat: zmiana pracy a urlop
    Od: "PePe_M" <s...@n...pl>

    Witam

    W najblizszym czasie zamierzam zmienic prace.
    W zwiazku z tym mam pytanie odnosnie urlopu.

    w styczniu wzialem 2 dniu urlopu (zostalo mi 24 dni), czy zmieniajac prace
    nadal bede mial 24 dni urlopu w nowej firmie??

    --
    PePe_M

  • 2. Data: 2007-01-14 10:12:00
    Temat: Re: zmiana pracy a urlop
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Jan 2007 10:23:22 +0100, "PePe_M" <s...@n...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >
    >w styczniu wzialem 2 dniu urlopu (zostalo mi 24 dni), czy zmieniajac prace
    >nadal bede mial 24 dni urlopu w nowej firmie??

    Tak, jeśli w całym roku przysługiwało ci od razu 26 dni (jeśli to pierwsza praca
    i urlop był wzięty "z wyprzedzeniem", to by było inaczej). No i jeśli w nowej
    pracy będziesz miał umowę przynajmniej do końca roku 2007, w przeciwnym
    przypadku urlop zmniejsza się proporcjonalnie.
    Powinno to być wyszczególnione na świadectwie pracy.

  • 3. Data: 2007-01-14 10:21:29
    Od: "PePe_M" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przypadku urlop zmniejsza się proporcjonalnie.
    > Powinno to być wyszczególnione na świadectwie pracy.

    Dzieki za info.

    PePe_M

  • 4. Data: 2007-01-14 12:12:17
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "PePe_M" napisał:

    > w styczniu wzialem 2 dniu urlopu (zostalo mi 24 dni), czy zmieniajac
    > prace nadal bede mial 24 dni urlopu w nowej firmie??

    Podłączę się, bo pytanie w temacie. Jeśli ma się zaległy urlop z
    ubiegłego roku, to rozumiem, że trzeba go wykorzystać przed upływem
    terminu wypowiedzenia? A co z urlopem za 2007? Trzeba wybrać
    proporcjonalnie w "starej" firmie czy nie?

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 5. Data: 2007-01-14 12:55:48
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Jan 2007 11:21:29 +0100, "PePe_M" <s...@n...pl> wklepał(-a):

    >Dzieki za info.

    A dokładniej: urlop przysługuje proporcjonalnie do okresu pracy u danego
    pracodawcy (KP art. 155). Czyli jeśli u nowego zaczniesz pracować od 1 lutego to
    przysługuje ci 11/12 * 26 dni - z tym, że akurat w twoim przypadku to będzie
    właśnie 24 dni. :) Ty akurat wykorzystałeś 2 dni, więc nie musisz brać
    dodatkowego urlopu ani nie dostaniesz ekwiwalentu (zakładając, że nie masz
    zaległego z zeszłego roku).

  • 6. Data: 2007-01-14 12:55:54
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Jan 2007 13:12:17 +0100, "Aicha" <b...@m...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >terminu wypowiedzenia? A co z urlopem za 2007? Trzeba wybrać
    >proporcjonalnie w "starej" firmie czy nie?

    Albo wykorzystać albo dostaniesz ekwiwalent.

  • 7. Data: 2007-01-14 17:26:51
    Od: "PePe_M" <s...@n...pl>

    > Czyli jeśli u nowego zaczniesz pracować od 1 lutego to
    > przysługuje ci 11/12 * 26 dni - z tym, że akurat w twoim przypadku to
    > będzie
    > właśnie 24 dni.

    Rozumiem ze jesli wykorzystalbym caly urlop u obecnego pracodawcy to u
    nastepnego jestem pozbawiony urlopu??

    PePe_M

  • 8. Data: 2007-01-14 17:52:15
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Jan 2007 18:26:51 +0100, "PePe_M" <s...@n...pl> wklepał(-a):

    >Rozumiem ze jesli wykorzystalbym caly urlop u obecnego pracodawcy to u
    >nastepnego jestem pozbawiony urlopu??

    Oczywiście, że tak.

  • 9. Data: 2007-01-16 14:16:14
    Od: "PePe_M" <s...@n...pl>

    To moze jeszcze podraze temat;
    - rozumiem, ze urlop okolicznosciowy nie jest wliczany w te 26 dni urlopu??

    PePe_M

  • 10. Data: 2007-01-16 16:05:46
    Od: Alien <l...@g...pl>

    PePe_M napisał(a):
    > To moze jeszcze podraze temat;
    > - rozumiem, ze urlop okolicznosciowy nie jest wliczany w te 26 dni urlopu??

> [...]
    Nie,

    http://8nostromo.blogspot.com/