PracaGrupypl.praca.dyskusje › www.champion.co.uk - korzystał ktoś?

  • 1. Data: 2005-01-25 18:26:51
    Temat: www.champion.co.uk - korzystał ktoś?
    Od: "Rabinek" <rabinek_USUWAJ @ poczta.onet.pl_USUWAJ>

    Dzień dobry,
    Pytanie w sumie jak w temacie. Oferują pracę na farmie (pakowanie jajek) i
    przy produkcji lamp do samochodów. Stawka ok. 6-8 brutto na godzine, każda
    godzina liczona tak samo, nawet w sobotę. Mieszkanie ok. 50/mies. Dowóz do
    pracy busem free. Wykładają kasę na rejestrację w HO, potem odbierają to z
    wypłaty przez 10 tyg. Pomagają z NIN i kontem bankowym. Praca w Oxfordshire.

    Co sądzicie? Bo mnie wychodzi wg obliczeń tak:
    6 funtów x 10h = 60 funtów brutto / dzień, co daje
    300 funtów brutto / tydzień
    300 - 91,33(kwota wolna) = 208,67 - 32%(ubezp.+podatek.doch.) = 142 funty
    netto / tydzień
    142 funty netto - 50 funtów mieszkanie = 92 funty
    92 funty - 30 funtów jedzenie = 62 funty
    62 funty x 5,84 (kurs funta) = 362PLN / tydzień ZOSTAJE!!!

    A gdzie reszta wydatków???

    Możliwe, że kwotę wolną, czyli 91,33 dodaje się tygodniowo do wypłaty netto?
    Bo wtedy to trochę inaczej wygląda...

    Z 360 funtów brutto tygodniowego zarobku wyszło 276 funtów netto na
    tydzień - skocz.pl/netto . Tylko czy to się pobiera całą kwotę OD RAZU co
    tydzień, czy jakąś część w rozliczeniach podatkowych or sth?

    Proszę o opinie nt. pracodawcy i PRZYBLIŻONYCH wyliczeń.

    Pozdrawiam,

    Niezdecydowany

    Ten sam post wysłałem na alt.pl.emigracja - mam nadzieję, że to nic
    strasznego?

  • 2. Data: 2005-01-25 19:09:51
    Temat: Re: www.champion.co.uk - korzystał ktoś?
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Rabinek" <rabinek_USUWAJ @ poczta.onet.pl_USUWAJ> napisał w wiadomości
> [...]
    > tydzień, czy jakąś część w rozliczeniach podatkowych or sth?
    >

    > Proszę o opinie nt. pracodawcy i PRZYBLIŻONYCH wyliczeń.

    zapomniales o kwocie wolnej od podatku. czyli te 93 funty.

  • 3. Data: 2005-01-25 19:38:55
    Od: "Rabinek" <rabinek_USUWAJ @ poczta.onet.pl_USUWAJ>

    > zapomniales o kwocie wolnej od podatku. czyli te 93 funty.

    Możesz uściślić? Jak natłukę godzin i będę miał 360 brutto na tydzień to do
    ręki wezmę faktycznie 276, czy jakoś mniej, czy może jeszcze jakoś inaczej.
    Na www.skocz.pl/netto wyliczenia pokazują, że 276 - tyle że nie pisze, czy
    od razu.

    Niezdecydowany

  • 4. Data: 2005-01-25 20:22:34
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Rabinek" <rabinek_USUWAJ @ poczta.onet.pl_USUWAJ> napisał w
    wiadomości news:ct638n$hnv$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Dzień dobry,

    . Mieszkanie ok. 50/mies.
> [...]
    > netto / tydzień
    > 142 funty netto - 50 funtów mieszkanie = 92 funty

    > Proszę o opinie nt. pracodawcy i PRZYBLIŻONYCH wyliczeń.

    To w koncu te 50 f za mieszkanie to za tydzien czy miesiac?

    pzdr

  • 5. Data: 2005-01-25 20:30:59
    Od: "Rabinek" <rabinek_USUWAJ @ poczta.onet.pl_USUWAJ>

    > To w koncu te 50 f za mieszkanie to za tydzien czy miesiac?

    Zdecydowanie za tydzień - _podobno_ w tym woda, prąd i gaz.

    Niezdecydowany

  • 6. Data: 2005-01-25 20:51:14
    Od: "Lamer :\)" <J...@g...pl>

    Z tym prądem to radzę się dopytać, bo często za prad płaci się dodatkowo,
    poprzez wrzucenie monety 1 funtowej do specjalnego automatu :)
    A gdy ogrzewanie jest w postaci piecyka na prąd , to spokojnie trzeba
    doliczyc jeszcze kilka funtów dodatkowo na te opłaty.

  • 7. Data: 2005-01-25 21:09:19
    Od: "Rabinek" <rabinek_USUWAJ @ poczta.onet.pl_USUWAJ>

> [...]
    > A gdy ogrzewanie jest w postaci piecyka na prąd , to spokojnie trzeba
    > doliczyc jeszcze kilka funtów dodatkowo na te opłaty.

    Ok, ale jak z wyliczeniami netto -> brutto. Są OK, czyli za 360 brutto
    dostanę OD RAZU 276 netto? Czy to wyliczenie jest prawidłowe?

    Niezdecydowany

  • 8. Data: 2005-01-25 22:08:35
    Od: "Lamer :\)" <J...@g...pl>

    Witam!

    Podam Ci wypisy z mojego payslipa-odcinka pensji - gdy pracowałem latem w
    Anglii

    Zarobek brutto: 399,37
    Podatek: 63,09
    Insurance: 33,93
    Zarobek netto: 302,35

    Tak to mniej więcej wyglądało w lipcu-wrześniu 2004 :)

  • 9. Data: 2005-01-25 22:38:17
    Od: "Rabinek" <rabinek_USUWAJ @ poczta.onet.pl_USUWAJ>

    > Zarobek brutto: 399,37
    > Podatek: 63,09
    > Insurance: 33,93
    > Zarobek netto: 302,35
    >
    > Tak to mniej więcej wyglądało w lipcu-wrześniu 2004 :)

    Dzięki serdeczne. Dodam, że to samo podaje strona http://www.skocz.pl/netto
    (po wpisaniu tego 399 brutto), tylko nie byłem pewien, czy "Tax free
    Allowance" nie jest np. wypłacany przy okazji rocznego rozliczenia podatku
    dochodowego. Ale widzę, że nie.

    Jeszcze raz bardzo dziękuję.

    Tak przy okazji, co robiłeś, że miałeś te zarobki? Mnie zaproponowali 6
    funtów brutto na godzinę, każda godzina liczona tak samo, możłiwa praca w
    soboty. Za pakowanie jajek (kurzych) to podobno nie tak mało, ale ogólnie to
    niska stawka, jeśłi chodzi o koszta życia w UK

    Pozdrawiam,

    Niezdecydowany

  • 10. Data: 2005-01-26 13:20:48
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Rabinek" <rabinek_USUWAJ @ poczta.onet.pl_USUWAJ> wrote in message

    > (po wpisaniu tego 399 brutto), tylko nie byłem pewien, czy "Tax free
    > Allowance" nie jest np. wypłacany przy okazji rocznego rozliczenia podatku
    > dochodowego. Ale widzę, że nie.

    tax free allowance w tym roku to ok 4650 funtow. To oznacza, ze jesli w
    ciagu roku podatkowego zarobiles mniej niz ta suma, nie placisz podatku
    (ubezpieczenie to inna sprawa, placisz).
    Jesli MIALES zarobic wiecej, ale np zakonczyles zatrudnienie w firmie
    wczesniej niz koniec roku podatkowego, a firma przeciez liczyla Twoje
    zarobki z marszu, od pierwszego dnia w oparciu o roczny dochod zalozmy ze
    wyliczli, ze przekroczysz ta sume wolna - zatem potracali Ci cos tam - wtedy
    masz prawo do zwrotu nadplaconego _w Twoim imieniu_ przez firme do urzedu
    podatku. Schemat jest taki: jesli zarobiles powyzej sumy wolnej od podatku -
    placisz (a raczej firma kalkuluje z gory i potraca, jak pisze powyzej) 10% z
    pierwszych 1960 funtow zarobionych ponad ten tax free allowance, a z reszty
    dochodow, jesli zarobiles cos jeszcze ponad - 22%. A po ok 30 tys placisz
    40% :)
    To wszystko ogolnie mowiac, bo sa oprocz tego powyzej roznego rodzaju ulgi,
    dodatki, manipulacje podatkowe, odpisy za pozyczki, etc, dojazdu, oraz to,
    czy jestes zatrudniony, czy na wlasny rachunek, etc.

    marek