PracaGrupypl.praca.dyskusjewww.champion.co.uk - korzystał ktoś? › Re: www.champion.co.uk - korzystał ktoś?
    From: "marek" <m...@b...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: www.champion.co.uk - korzystał ktoś?
    Date: Wed, 26 Jan 2005 13:20:48 -0000

    "Rabinek" <rabinek_USUWAJ @ poczta.onet.pl_USUWAJ> wrote in message
    news:ct6hpe$hiu$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > (po wpisaniu tego 399 brutto), tylko nie byłem pewien, czy "Tax free
    > Allowance" nie jest np. wypłacany przy okazji rocznego rozliczenia podatku
    > dochodowego. Ale widzę, że nie.

    tax free allowance w tym roku to ok 4650 funtow. To oznacza, ze jesli w
    ciagu roku podatkowego zarobiles mniej niz ta suma, nie placisz podatku
    (ubezpieczenie to inna sprawa, placisz).
    Jesli MIALES zarobic wiecej, ale np zakonczyles zatrudnienie w firmie
    wczesniej niz koniec roku podatkowego, a firma przeciez liczyla Twoje
    zarobki z marszu, od pierwszego dnia w oparciu o roczny dochod zalozmy ze
    wyliczli, ze przekroczysz ta sume wolna - zatem potracali Ci cos tam - wtedy
    masz prawo do zwrotu nadplaconego _w Twoim imieniu_ przez firme do urzedu
    podatku. Schemat jest taki: jesli zarobiles powyzej sumy wolnej od podatku -
    placisz (a raczej firma kalkuluje z gory i potraca, jak pisze powyzej) 10% z
    pierwszych 1960 funtow zarobionych ponad ten tax free allowance, a z reszty
    dochodow, jesli zarobiles cos jeszcze ponad - 22%. A po ok 30 tys placisz
    40% :)
    To wszystko ogolnie mowiac, bo sa oprocz tego powyzej roznego rodzaju ulgi,
    dodatki, manipulacje podatkowe, odpisy za pozyczki, etc, dojazdu, oraz to,
    czy jestes zatrudniony, czy na wlasny rachunek, etc.

    marek