PracaGrupypl.praca.dyskusje › wdrożenia za granicą

  • 1. Data: 2006-03-23 21:27:18
    Temat: wdrożenia za granicą
    Od: marcind <m...@w...pl>

    witam
    mam takie pytanie jak polskie firmy (w stylu comarchu, prokomu czy
    innych takich firm) płacą swoim pracownikom w trakcie wdrożeń za granicą?
    mając w kraju pencje koło 4k (brutto) wszystko może wydawać się ok, ale
    pracując za granicą (chociaż w tej samej firmie) to chyba nie jest za
    wiele ?

    dzięki za Wasze zdanie
    marcind

  • 2. Data: 2006-03-23 23:58:48
    Temat: Re: wdrożenia za granicą
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    marcind wrote:

> [...]
    > mając w kraju pencje koło 4k (brutto) wszystko może wydawać się ok, ale
    > pracując za granicą (chociaż w tej samej firmie) to chyba nie jest za

    "dieta" to kluczowe słowo :).

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 3. Data: 2006-03-24 15:15:22
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > "dieta" to kluczowe słowo :).

    Niekoniecznie. Dieta w wysokości ustawowej to zwrot kosztów a nie zarobek.
    Tak na to należy patrzeć a nie podniecać się kwotą bodajże 31 EUR za dobę.
    Dokładnie tak samo jak w Polsce gdzie dieta w delegacji wynosi 21 zł (chyba,
    bo może coś podnieśli) jest to zwrot kosztów w formie dopłaty do
    podwyższonych kosztów utrzymania poza miejscem zamieszkania. Ale wyżywienie
    się za 21 zł w przyzwoitym miejscu, a tam przyzwoitym- choćby i w McD lub
    sphinx'ie to kpina. Podobnie w przypadku UE. Oczywiście jak to Polacy za
    granicą, będziemy jeść konserwy i chińskie zupki lub fast food najgorszego
    sortu w ulicznej budzie, ale wejście do jakiejkolwiek normalnej restauracji
    momentalnie rozwiewa mit diety. Co innego jeżeli dieta jest wyższa. Jednakże
    rzadko która firma chce wypłacac wyższe diety bo róznice ponad minimum
    stanowią przychód pracownika i sa opodatkowane ozusowane więc kosztują
    znacznei więcej niż tylko to co jest powyżej tych 31 euro. Poza tym diety
    płacone są po powrocie i rozliczeniu delegacji
    --
    Jackare
    Bytom/Kraków

  • 4. Data: 2006-03-24 15:43:58
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jackare porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > znacznei więcej niż tylko to co jest powyżej tych 31 euro. Poza tym diety
    > płacone są po powrocie i rozliczeniu delegacji
    A to jaka jest roznica miedzy dieta a delegacja?
    Jak mnie szef wysylal za granice (do niemiec) dostawalem za kazdym razem
    diete/delegacje przed wyjazdem... i wysokosc diety/delegacji jest
    zalezna od wielu czynnikow, m.in. kraj do ktorego sie jedzie i warunki
    jakie sie ma zapewnione (czy pracodawca oplaca zakwaterowanie czy jest
    wyzywienie itp). w przypadku niemiec i oplaconym hotelem przez firme,
    dieta to 42euro/dobe. w hotelu masz sniadanie, sensowny obiad mozna
    zakupic za 10-15 euro (hannover podczas cebitu), okolice frankfurtu nad
    menem to nawet za 5-10 euro. i to wystarczy zeby przezyc. Wiec zawsze
    mozna troche dodatkowje kasy niewielkim kosztem zarobic.
    Znajomi ktorzy pracuja w innych firmach, mowia ze oplaca sie jezdzic na
    delegacje do usa, jeszcze bardziej do kanady a ponoc najbardziej do indii:)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2006-03-24 15:48:02
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    Jackare wrote:
> [...]
    > Dok?adnie tak samo jak w Polsce gdzie dieta w delegacji wynosi 21 z? (chyba,
    > bo mo?e co? podnie?li) jest to zwrot kosztów w formie dop?aty do
    > podwy?szonych kosztów utrzymania poza miejscem zamieszkania. Ale wy?ywienie
    > si? za 21 z? w przyzwoitym miejscu, a tam przyzwoitym- choaeby i w McD lub
    > sphinx'ie to kpina. Podobnie w przypadku UE. Oczywi?cie jak to Polacy za
    > granic?, b?dziemy je?ae konserwy i chi?skie zupki lub fast food najgorszego
    > sortu w ulicznej budzie, ale wej?cie do jakiejkolwiek normalnej restauracji

    Faktycznie, tak bywa. Co więcej: niektórzy pracodawcy te 30 EUR starają
    się przekuć na cenny argument przekonujący pracownika do wyjazdu. Ale w
    takich firmach nie pracuje się, prawda? :)

    > Co innego je?eli dieta jest wy?sza. Jednak?e
    > rzadko która firma chce wyp?acac wy?sze diety bo róznice ponad minimum
    > stanowi? przychód pracownika i sa opodatkowane ozusowane wi?c kosztuj?
    > znacznei wi?cej ni? tylko to co jest powy?ej tych 31 euro. Poza tym diety
    > p?acone s? po powrocie i rozliczeniu delegacji

    Żaden z moich znajomych pracujących w jednej z firm, które wymienił
    Marcin, o delegacjach stamtąd nie opowiadał - w tym, a właściwie w tych
    dwóch konkretnych przypadkach nie wiem więc, jak sprawa wygląda. Jednak
    w przypadku wielu firm, które cenią swoich pracowników, poziom diet
    ("diet" rozumianych jako łączny dodatek związany z wyjazdem, nie w
    sensie ustawowym) podczas delegacji zagranicznych jest na tyle wysoki,
    żeby nie tylko zapewnić normalne warunki na miejscu, ale także
    zrekomponsować niedogodności i docenić dyspozycyjność. Nie mówię tu
    oczywiście o drobnych handlarzach próbujących wynajmować polskich ludzi
    od IT (oni mówią na to "outsourcing"), ale o poważnych firmach
    wysyłających swoich pracowników na szkolenia czy wdrożenia. Kłopoty z
    płynnością portfela załatwia premia na czas wyjazdu albo firmowa karta
    płatnicza.

    --
    mgl

  • 6. Data: 2006-03-24 23:28:09
    Temat: Re: wdrozenia za granica
    Od: "Muchomor" <m...@g...pl>

    "mgl" <a...@f...email.com> wrote in message
    >[ciach] .... albo firmowa karta platnicza.

    No wlasnie tak czytam przedpiscow i troche burzy mi sie moj swiatopoglad na
    delegacje, ktory zbudowalem na wielu wyjazdach.
    Zawsze mam karte, ktora dostalem od firmy w momencie zatrudnienia i ta karta
    sluzy do oplat za wszystko w docelowym kraju podrozy: hotel, wynajecie
    samochodu, paliwo, sluzbowy browar i diety. Z tymi dietami to jest tak, ze
    nigdy mi sie nie zdarzylo (ani nikomu z moich kolegow), zebym zyjac na
    normalnym poziomie (nie McDonald i konserwy, uwielbiam zwiedzac, a z usa to
    zawsze jakis gadzet z Fry's Electronics przywioze bo 2x tanszy niz u nas)
    wydal choc polowe tego co mi przysluguje. Po powrocie po prostu oddaje sie
    rachunki do ksiegowosci i po sprawie. Prywatny budzet na tym tylko zyskuje.
    I tu sie rodzi moje pytanie - to w innych firmach jest inaczej ??? Znajomi z
    co najmniej dwoch innych firm maja bardzo podobne zasady w pracy wiec
    naiwnie myslalem, ze to standard.

    pzdr
    Muchomor

  • 7. Data: 2006-03-25 00:18:56
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > inaczej ??? Znajomi z co najmniej dwoch innych firm maja bardzo podobne
    > zasady w pracy wiec naiwnie myslalem, ze to standard.
    ty też piszesz, że masz podobnie. serio serio.
    Karta jest narzędziem płatniczym i nie ona jest tu ważna :) ważne są kwoty
    jakie możesz wydać.
    ustawowo na wyjazdy są ustalone limity na wydatki - noclegi, wydatki
    zywieniowe i inne. Przy wysyłaniu pracownika firma musi spełniac to jako
    MINIMUM, ale tez księgowo jest to "czyste" bo nie stanowi dochodu dla
    pracownika i jest wyłacznie kosztem dla firmy.
    a co do wysokości diet... sprawa jak zwykle dyskusyjna. jak masz,załózmy 42
    ojro diety (np w dojczu), firma zapewnia ci tylko śniadanie to z tej diety
    w ręku zostaje 15% mniej, czyli ~35 ojro. Obiad, załóżmy 15, kolacja 10.
    zostaje dycha czyli piwko w barze na dobranoc. na gadżety już całkiem nie
    dużo zostaje...
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 8. Data: 2006-03-25 01:01:59
    Od: "Muchomor" <m...@g...pl>

    "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> wrote in message
    > ty też piszesz, że masz podobnie. serio serio.

    ekhm.. nie rozumiem :)

    > Karta jest narzędziem płatniczym i nie ona jest tu ważna :)

    jasne :) odnioslem tylko wrazenie po przeczytaniu posta OP, ze praktykuje
    sie wysylanie "golego" (bez karty czy 1000 euro w kieszeni _od_pracodawcy_)
    pracownika za granice, a wszelkie koszty (w tym diety) zwraca sie
    pracownikowi po powrocie.

> [...]
    > zostaje dycha czyli piwko w barze na dobranoc. na gadżety już całkiem nie
    z takim podejscie to faktycznie nie wiele zostaje. Ale jesli firma nie
    zapewnia w ogole wyzywienia to dieta zostaje wydana przez "podroznika" w
    calosci tak jak mu sie podoba. Firma nie wnika czy pracownik przytyl na
    dietach czy wolal zatrzymac sobie z tej diety 90%. Znane sa mi przypadki, ze
    miesieczny pobyt za wielka woda owocowal zakupem 2 niezlych laptopow :)

    pzdr
    Muchomor

  • 9. Data: 2006-03-26 07:11:21
    Od: u...@g...pl

    marcind napisał(a):
    > witam
    > mam takie pytanie jak polskie firmy (w stylu comarchu, prokomu czy
    > innych takich firm) płacą swoim pracownikom w trakcie wdrożeń za granicą?

    Oprócz diet jest też sparawa nadgodzin. Jadąc na wdrożenie za
    granicę razczej nie pracujesz 8 godznin i do hotelu/baru, tylko
    trochę więcej (10,12 godzin), a i sobota też. Także za miesiąc
    masz podwójną pensję. Jak dodasz jescze diety ( a raczej to co
    zaoszczędzisz) to już cos daje. Co do oszczędzania na diecie, to
    sprawa indywidualna, ale 40 do 50% mozna zaoszczędzić (bez zaciskania
    pasa), oczywiście jak nie spędzasz każdego wieczoru w barze.
    Zresztą jak pół doby pracujesz, to w zasadzie idziesz na jakis
    obiad, jedno, dwa piwa i spać, bo rano trzeba do pracy. To takie
    dodatnie sprzeżenie zwrotne;-). Więcej pracujesz więcej zarabiasz,
    masz mniej czasu, więc mniej wydajesz. Jeżeli chodzi o region to
    zasada jest taka, że więcej zarabiasz na wschodzie/południu(Azja, o
    ile to nie jest Japonia, Afryka, Ameryka Pd) niż na zachodzie (UE,
    Ameryka Pd).