PracaGrupypl.praca.dyskusje › wniosek o urlop

  • 1. Data: 2006-03-23 17:48:44
    Temat: wniosek o urlop
    Od: "Carrie" <carrie@[wytnij-to]epf.pl>

    Witam,

    1 marca złożyłam wniosek o urlop, który planuję na drugą połowę
    kwietnia. Do dziś nie dostałam formalnej odpowiedzi, tylko "czemu tak
    długo" [10 dni roboczych] i "czemu właśnie teraz" [a co komu do
    tego?]. Specjalnie tak wcześnie ten wniosek, żeby nie było, że nagle
    chcę wyjechać i nie zdążą zorganizować zastępstwa.
    Czy istnieje jakiś przepis, w jakim terminie pracodawca musi
    rozpatrzyć wniosek i odpowiedzieć na niego? Czy ja w ogóle muszę jakoś
    specjalnie uzasadniać, dlaczego chcę dostać urlop? Z tamtego roku
    zostało mi 17 niewykorzystanych dni, za które mam dostać ekwiwalent,
    chociaż wolałabym urlop. Obawiam się, że teraz będą podobne problemy i
    nie bardzo wiem, w jaki sposób wyegzekwować wolne. Jestem zatrudniona
    na podstawie umowy o pracę na czas określony.
    Dzięki za rady,
    pozdrawiam, Carrie

  • 2. Data: 2006-03-31 06:53:01
    Temat: Re: wniosek o urlop
    Od: "M." <m...@g...com.nospam>

    Carrie napisał(a):
> [...]
    > urlop. Obawiam się, że teraz będą podobne problemy i nie bardzo wiem, w
    > jaki sposób wyegzekwować wolne. Jestem zatrudniona na podstawie umowy o

    jest plan urlopow, jak mialas zaplanowany to skladach wniosek urlopowy i
    idziesz na urlop , co najwyzej moze cie odwolac z urlpu ale to juz pod
    pewnymi zastrzezeniami, jesli planu nie ma to propuneje zrobic w
    zakladzie :)
    ekwiwalent za urlop to lamanie kodeksu pracy, bo urlop jest obowiazkowy
    i nie mozna wyplacac za niego ekwiwalentow

    Pozdrawiam M

  • 3. Data: 2006-03-31 07:11:13
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > ekwiwalent za urlop to lamanie kodeksu pracy, bo urlop jest obowiazkowy
    > i nie mozna wyplacac za niego ekwiwalentow
    coś jakby nadinterpretacja :)
    Jeżeli urlop nie został wykorzystany, to za niego _NALEZY_ wypłacić
    ekwiwalent. co do szczegółów dotyczących udzielania urlopu - w kp jest im
    poświęcony cały dział
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2006-03-31 08:10:37
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał

    > Jeżeli urlop nie został wykorzystany, to za niego _NALEZY_ wypłacić
    > ekwiwalent.

    Można wypłacić, ale tylko w przypadku, gdy zostaje zakończony stosunek
    pracy. Z tego co wiem, to KP nie przewiduje ekwiwalentów za niewykorzystane
    urlopy u tego samego pracocodawcy.
    Art. 171.§ 1. W przypadku niewykorzystania przysługującego urlopu w całości
    lub w części z powodu rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy
    pracownikowi przysługuje ekwiwalent pieniężny.

    M.

  • 5. Data: 2006-03-31 16:31:31
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    gromax w news:e0ikht$48o$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

    > Jeżeli urlop nie został wykorzystany, to za niego _NALEZY_
    > wypłacić ekwiwalent.

    Jeżeli ktoś nie wykorzystał do dzisiaj urlopu? Na przykład ja. Mogłem, ale
    nie chciałem. Mogę z niego skorzystać np. w kwietniu? Ekwiwalentu nie chcę.

    pozdrawiam
    Greg

  • 6. Data: 2006-04-02 08:43:59
    Od: "M." <m...@g...com.nospam>

    gromax napisał(a):
    > coś jakby nadinterpretacja :)
    > Jeżeli urlop nie został wykorzystany, to za niego _NALEZY_ wypłacić
    > ekwiwalent. co do szczegółów dotyczących udzielania urlopu - w kp jest im
    > poświęcony cały dział

    ciekawe, ekwiwalent mozna dac tylko jesli sie rozwiazuje lub wygasa
    umowa o prace
    poczytaj ten dzial albo zadzwon do PIPu :)

    Pozdrawiam M.