PracaGrupypl.praca.dyskusjewdrożenia za granicą › Re: wdrożenia za granicą
    From: mgl <a...@f...email.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wdrożenia za granicą
    Date: Fri, 24 Mar 2006 16:48:02 +0100

    Jackare wrote:
> [...]
    > Dok?adnie tak samo jak w Polsce gdzie dieta w delegacji wynosi 21 z? (chyba,
    > bo mo?e co? podnie?li) jest to zwrot kosztów w formie dop?aty do
    > podwy?szonych kosztów utrzymania poza miejscem zamieszkania. Ale wy?ywienie
    > si? za 21 z? w przyzwoitym miejscu, a tam przyzwoitym- choaeby i w McD lub
    > sphinx'ie to kpina. Podobnie w przypadku UE. Oczywi?cie jak to Polacy za
    > granic?, b?dziemy je?ae konserwy i chi?skie zupki lub fast food najgorszego
    > sortu w ulicznej budzie, ale wej?cie do jakiejkolwiek normalnej restauracji

    Faktycznie, tak bywa. Co więcej: niektórzy pracodawcy te 30 EUR starają
    się przekuć na cenny argument przekonujący pracownika do wyjazdu. Ale w
    takich firmach nie pracuje się, prawda? :)

    > Co innego je?eli dieta jest wy?sza. Jednak?e
    > rzadko która firma chce wyp?acac wy?sze diety bo róznice ponad minimum
    > stanowi? przychód pracownika i sa opodatkowane ozusowane wi?c kosztuj?
    > znacznei wi?cej ni? tylko to co jest powy?ej tych 31 euro. Poza tym diety
    > p?acone s? po powrocie i rozliczeniu delegacji

    Żaden z moich znajomych pracujących w jednej z firm, które wymienił
    Marcin, o delegacjach stamtąd nie opowiadał - w tym, a właściwie w tych
    dwóch konkretnych przypadkach nie wiem więc, jak sprawa wygląda. Jednak
    w przypadku wielu firm, które cenią swoich pracowników, poziom diet
    ("diet" rozumianych jako łączny dodatek związany z wyjazdem, nie w
    sensie ustawowym) podczas delegacji zagranicznych jest na tyle wysoki,
    żeby nie tylko zapewnić normalne warunki na miejscu, ale także
    zrekomponsować niedogodności i docenić dyspozycyjność. Nie mówię tu
    oczywiście o drobnych handlarzach próbujących wynajmować polskich ludzi
    od IT (oni mówią na to "outsourcing"), ale o poważnych firmach
    wysyłających swoich pracowników na szkolenia czy wdrożenia. Kłopoty z
    płynnością portfela załatwia premia na czas wyjazdu albo firmowa karta
    płatnicza.

    --
    mgl