PracaGrupypl.praca.dyskusje › w jakim terminie umowa ?

  • 1. Data: 2007-07-11 17:22:58
    Temat: Re: w jakim terminie umowa ?
    Od: live_evil <u...@b...o2.pl>

    Hankiel napisał(a):
    > Zalozmy taka sytuacje:
    >
    > Pracownik jest zatrudniony w firmie od dnia 10 lipca. Poniewaz umowa o prace
    > idzie z centrali firmy z Warszawy to dostanie ja okolo 17 lipca. Pracownik w
    > zwiazku z brakiem umowy odmawia podpisanie listy obecnosci, twierdzi ze
    > podpisze ja jak dostanie umowe. Pracownik odmawia takze podpisania
    > stosownego oswiadczenia na ten temat.
    >
    > Pytanie:
    > - co zrobic z takim delikwentem ?
    > - jak taka sprawe reguluje prawo pracy ? tzn: ile dni pracodawca ma na
    > dostarczenie umowy do podpisu ?

    Umowa winna byc podpisana najpozniej w dniu rozpoczecia pracy.

    --
    gg: 6373907 jid: live_evil[]jabber.ru

    Rowery Na Poziomie

  • 2. Data: 2007-07-11 17:24:37
    Temat: w jakim terminie umowa ?
    Od: "Hankiel" <p...@g...pl>

    Zalozmy taka sytuacje:

  • 3. Data: 2007-07-11 17:39:44
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Hankiel wrote:

> [...]
    > zwiazku z brakiem umowy odmawia podpisanie listy obecnosci, twierdzi ze
    > podpisze ja jak dostanie umowe. Pracownik odmawia takze podpisania

    dziwny ten pracownik, w takiej sytuacji powinien sie wrecz domagac
    mozliwosci podpisania na liscie, jesli nie ma jego podpisow na liscie
    to co zrobi jesli pracodawca podsunie mu umowe z data 17 lipca,
    albo umowe z data 10 lipca i poprosi o wyjasnienie nieobecnosci
    w pracy ?

  • 4. Data: 2007-07-11 17:57:34
    Od: "Hankiel" <p...@g...pl>

> [...]
    > to co zrobi jesli pracodawca podsunie mu umowe z data 17 lipca,
    > albo umowe z data 10 lipca i poprosi o wyjasnienie nieobecnosci

    No wlasnie, tez mnie sie wydawalo ze dziala ta osoba na swoja szkode.
    Tlumaczenia niestety nie odnosza skutku. Coz - glupich nie sieja - sami sie
    rodza.
    Tak sie sklada, ze osobiscie znam przelozonego tego pracownika. Przelozony
    sie wqrza, bo tlumaczenia nie odnosza skutku. Ostatnio sie wqrzyl i
    powiedzial ze po prostu jak w terminie 3 dni od niepodpisanego dnia
    pracownik nie rozliczy sie z godzin (podpisanie listy, dostarczenie L4
    itp...) to bedzie mial wpisane NN. W sumie bardzo dobrze - na glupote nic
    sie i tak nie poradzi.

  • 5. Data: 2007-07-11 19:51:20
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Hankiel napisał(a):
> [...]
    > rodza.
    > (...) W sumie bardzo dobrze - na glupote nic

    Na swoja szkode to dziala firma. Pracownik podpisuje sie na liscie a
    nastepnie idzie do PIP zglosic ze nie ma umowy. I pozamiatane

    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-07-11 20:12:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f7339u$6t7$1@inews.gazeta.pl Hankiel

    > Zalozmy taka sytuacje:
    > Pracownik jest zatrudniony w firmie od dnia 10 lipca. Poniewaz umowa o
    > prace idzie z centrali firmy z Warszawy to dostanie ja okolo 17 lipca.
    A niby dlaczego tak? Umowa może być podpisana np. 1 lipca, a w niej data
    rozpoczęcia pracy 10 lipca.

    > Pracownik w zwiazku z brakiem umowy odmawia podpisanie listy obecnosci,
    > twierdzi ze podpisze ja jak dostanie umowe.
    Trochę bez sensu. Przecież to dowód, że pracował.

    > Pracownik odmawia takze
    > podpisania stosownego oswiadczenia na ten temat.
    Jakiego niby oświadczenia?
    Zresztą - oświadczenie jest wyrazem woli oświadczającego. Może pracownik nie
    ma woli tego czegoś oświadczyć.

    > Pytanie:co zrobic z takim delikwentem ?
    Raczej co zrobić z burdelem u pracodawcy. Bo delikwent to może im koło pióra
    nieźle zrobić.

    > - jak taka sprawe reguluje prawo pracy ? tzn: ile dni pracodawca ma na
    > dostarczenie umowy do podpisu ?
    Umowa powinna być zawarta najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy i winna mieć
    formę pisemną (art. 26 i art. 29 §2 KP). Jeśli umowa nie ma formy pisemnej,
    to najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy pracodawca najpóźniej w dniu
    rozpoczęcia pracy powinien potwierdzić pracownikowi warunki umowy.
    W opisanym przypadku pracodawca ewidentnie łamie prawo.
    Do PIPy go i po krzyku.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-07-11 20:17:07
    Od: "Hankiel" <p...@g...pl>

    > Na swoja szkode to dziala firma. Pracownik podpisuje sie na liscie a
    > nastepnie idzie do PIP zglosic ze nie ma umowy. I pozamiatane

    Moze i tak, ale co to pracownikowi da ? Chyba jedynie to ze zostanie
    zwolniony zanim zostal przyjety. Zreszta pracownik wlasnie odmawia
    podpisania sie. Po prostu wychodzi na to ze na wlasne zyczenie pracuje za
    darmo. A druga sprawa, ze nie zaczal jeszcz na dobre pracowac i juz robi
    sobie wrogow we firmie i taka postawa tylko pozbawia sie nagrod, dodatkowych
    premii itp...

    Hmm - trudna sprawa jak widac.

  • 8. Data: 2007-07-11 20:24:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f73ddc$om7$1@inews.gazeta.pl Hankiel

    > Moze i tak, ale co to pracownikowi da ?
    Poczucie postępowania zgodnie z prawem i przyzwoitością.
    Nie każdy to zrozumie, ale jednak.

    > Chyba jedynie to ze zostanie zwolniony zanim zostal przyjety.
    Nie ma takiej możliwości.
    Ani prawnie, ani logicznie.

    > Zreszta pracownik wlasnie odmawia podpisania sie.
    Tu popełnia błąd.

    > A druga sprawa, ze nie zaczal jeszcz na dobre pracowac i juz robi sobie
    > wrogow we firmie i taka postawa tylko pozbawia sie nagrod,
    > dodatkowych premii itp...
    "we firmie"..., czysto inteligencki język...
    Ad rem (to znaczy: do rzeczy) - "firma" jeszcze na dobre nie została
    pracodawcą, a już na dzień dobry łamie prawo. Taką postawą tylko pozbawia
    się prawa do lojalności, uczciwości pracownika, zaangażowania w pracę itp.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-07-11 20:38:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 11 Jul 2007 19:24:37 +0200, "Hankiel" <p...@g...pl>
    wrote:

    >Pytanie:
    >- co zrobic z takim delikwentem ?

    Grzecznie przeprosić.

    >- jak taka sprawe reguluje prawo pracy ? tzn: ile dni pracodawca ma na
    >dostarczenie umowy do podpisu ?

    ZERO.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 10. Data: 2007-07-11 20:46:20
    Od: "Hankiel" <p...@g...pl>

    > Nie ma takiej możliwości.
    > Ani prawnie, ani logicznie.

    pracownik jeszcze nie podpisal umowy i nie podpisal sie na liscie, takze jak
    tak bedzie dalej postepowal to szef nie pozwoli mu wiecej przychodzic do
    pracy, a za te pare dni nie bedzie mial zaplacone, bo nie ma dowodu na to ze
    byl w pracy.

    A nawet jak podpisze umowe to bedzie to na pewno umowa na okres probny, a
    taka mozna w kazdej chwili wypowiedziec bez podania przyczyny

    > Tu popełnia błąd.

    no wlasnie - i tego nie rozumiem - bo szef chce dla pracownika dobrze, a ten
    ma to gdzies