PracaGrupypl.praca.dyskusje › w jakim terminie umowa ?

  • 81. Data: 2007-07-18 21:55:36
    Temat: Re: w jakim terminie umowa ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 18 Jul 2007 09:19:29 +0000 (UTC), Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> wrote:

    >Oczywiście, wystarczy przeczytać KP Art. 29. § 2.

    Ależ - nie wystarczy. Trzeba jeszcze go zrozumieć.

    "Umowę o pracę zawiera się na piśmie. Jeżeli umowa o pracę nie została
    zawarta z zachowaniem formy pisemnej, pracodawca powinien, najpóźniej
    w dniu rozpoczęcia pracy przez pracownika, potwierdzić pracownikowi na
    piśmie ustalenia co do rodzaju umowy oraz jej warunków."

    A traz, drogi Jakubie, pokaż gdzie powyżej, albo też w innym miejscu
    ustawy na którą się powołałeś, albo też w innym akcie prawnym znajduje
    się zapis, że w razie niezachowania formy pisemnej umowę taką uważa
    się za niezawartą.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 82. Data: 2007-07-18 22:26:31
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 18 Jul 2007 23:55:36 +0200, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl>
    w <u...@4...com> napisał:

    > Ależ - nie wystarczy. Trzeba jeszcze go zrozumieć.

    To przekracza najwyraźniej twoje możliwości, nic nowego.

> [...]
    > ustawy na którą się powołałeś, albo też w innym akcie prawnym znajduje
    > się zapis, że w razie niezachowania formy pisemnej umowę taką uważa

    I przy okazji mam udowodnić, że nie jestem wielbłądem?

    Życzę szczęścia w tupaniu nóżkami w sądzie, gdzie będziesz próbował
    wmówić sędziemu, że miałeś umowę, ale nie na piśmie.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 83. Data: 2007-07-19 08:56:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 18 Jul 2007 22:26:31 +0000 (UTC), Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> wrote:

    >To przekracza najwyraźniej twoje możliwości, nic nowego.
    Uważam, że wręcz przeciwnie.

    >I przy okazji mam udowodnić, że nie jestem wielbłądem?

    Nie, przy okazji udowodnić, że poza przeczytaniem potrafisz jeszcze
    rozumieć co czytasz.

    >Życzę szczęścia w tupaniu nóżkami w sądzie, gdzie będziesz próbował
    >wmówić sędziemu, że miałeś umowę, ale nie na piśmie.

    Jeśli pracownik został dopuszczony do pracy, to sąd nie będzie miał
    wątpliwości, że umowa została zawarta. Problemem będzie ustalenie
    warunków tej umowy.
    Polecam Twej uwadze art. 73 Kodeksu Cywilnego:
    "Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, czynność
    dokonana bez zachowania zasztrzeżonej formy jest nieważna tylko wtedy,
    gdy ustawa przewiduje rygor nieważności"

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 84. Data: 2007-08-04 10:05:52
    Od: A Tennyson <tennyson@b*eh*ap*e.biz>

    On Fri, 13 Jul 2007 21:50:51 +0200, Jotte wrote:

    > Masz rację, ale z dtugiej strony archiwa grup wiszą w necie parę lat. Ludzie
    > przeglądają, szukają informacji. Może się zdarzyć, że ktoś przeczyta post
    > takiego mądrego inaczej indolenta i wykorzysta wypisywane przez niego bzdury
    > w praktyce. Ze szkodą dla siebie.

    usenet to usługa umożliwiająca uczestniczenie w dyskusjach. Nikt nie da
    gwarancji, że merytorycznych. :-)

    --
    "I the heir of all the ages, in the foremost files of time"

    Locksley Hall by Alfred, Lord Tennyson

  • 85. Data: 2007-08-04 13:06:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:46b44e9e$0$24745$da0feed9@news.zen.co.uk A Tennyson
    <tennyson@b*eh*ap*e.biz> pisze:

    > usenet to usługa umożliwiająca uczestniczenie w dyskusjach. Nikt nie da
    > gwarancji, że merytorycznych. :-)
    To oczywiste. Tym bardziej, że w dyskusjach tych głos zabierać mogą wszyscy.
    Mimo to uważam, że twierdząc coś należałoby brać choćby czysto
    "przyzwoitościową" odpowiedzialność za rzucane twierdzenia i podawane
    informacje informacje.
    A jeśli popełni się błąd, to się przyznać, to żaden wstyd, a juz na pewno
    mniejszy niż z uporem dalej bredzić.

    --
    Jotte