PracaGrupypl.praca.dyskusjew jakim terminie umowa ? › Re: w jakim terminie umowa ?
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: w jakim terminie umowa ?
    Date: Wed, 11 Jul 2007 22:12:31 +0200

    W wiadomości news:f7339u$6t7$1@inews.gazeta.pl Hankiel

    > Zalozmy taka sytuacje:
    > Pracownik jest zatrudniony w firmie od dnia 10 lipca. Poniewaz umowa o
    > prace idzie z centrali firmy z Warszawy to dostanie ja okolo 17 lipca.
    A niby dlaczego tak? Umowa może być podpisana np. 1 lipca, a w niej data
    rozpoczęcia pracy 10 lipca.

    > Pracownik w zwiazku z brakiem umowy odmawia podpisanie listy obecnosci,
    > twierdzi ze podpisze ja jak dostanie umowe.
    Trochę bez sensu. Przecież to dowód, że pracował.

    > Pracownik odmawia takze
    > podpisania stosownego oswiadczenia na ten temat.
    Jakiego niby oświadczenia?
    Zresztą - oświadczenie jest wyrazem woli oświadczającego. Może pracownik nie
    ma woli tego czegoś oświadczyć.

    > Pytanie:co zrobic z takim delikwentem ?
    Raczej co zrobić z burdelem u pracodawcy. Bo delikwent to może im koło pióra
    nieźle zrobić.

    > - jak taka sprawe reguluje prawo pracy ? tzn: ile dni pracodawca ma na
    > dostarczenie umowy do podpisu ?
    Umowa powinna być zawarta najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy i winna mieć
    formę pisemną (art. 26 i art. 29 §2 KP). Jeśli umowa nie ma formy pisemnej,
    to najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy pracodawca najpóźniej w dniu
    rozpoczęcia pracy powinien potwierdzić pracownikowi warunki umowy.
    W opisanym przypadku pracodawca ewidentnie łamie prawo.
    Do PIPy go i po krzyku.

    --
    Jotte