PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o pracę

  • 11. Data: 2009-10-05 17:14:40
    Temat: Re: umowa o pracę
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "miszka" <a...@r...life> napisał

    > Ad 3.)Jesli premie dostaniesz do reki 'pod stolem' to zus bedziesz mial
    > od najnizszej krajowej.

    Skąd ta pewność, że "od najniższej krajowej"?

    > Powszechna praktyka byznesmenków.

    A znasz jakąś lepszą?

  • 12. Data: 2009-10-05 17:53:11
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Liwiusz" napisał:
    > Przypominam, że udział w piramidach finansowych jest karalny,

    przecież wszystkie obecne systemy finansowe to piramidy, dlaczego nikt ich
    nie karze?:O)

  • 13. Data: 2009-10-05 20:03:25
    Od: miszka <a...@r...life>

    > Skąd ta pewność, że "od najniższej krajowej"?

    Watkotworca napisal przeciez ze ma najnizsza krajowa + premia.

    > A znasz jakąś lepszą?

    Tak, nie placic pod stolem tylko oficjalnie
    i odprowadzac od wszystkiego nalezne skladki.

    M.

  • 14. Data: 2009-10-05 20:07:56
    Od: miszka <a...@r...life>

    > A jak ktoś dostaje "pod stołem" to ZUSu nie ma od tego co ma brutto
    > na pasku?

    Tak ma, ale przeciez jego dochod brutto na pasku jest o wiele nizszy niz faktyczny,
    w tym przypadku. Wiec jest oszukiwany 'na zusie'

    > Poza tym nazywanie ludzi, którzy nie chcą brać udział w piramidzie
    > finansowej pogardliwie "byznesmenkami" nie najlepiej o Tobie świadczy.

    Mozliwe, za duzo roznych scierw widzialem, wiec pozwalam sobie na uogolnienia :)
    Tutaj na prawde nie chodzi o jakis tam zus,(bo osobiscie i tak na zadna emeryture od
    panstwa nie licze)
    chodzi o zasady. Byznesmenki ich nie maja.

    pozdr

  • 15. Data: 2009-10-05 22:21:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    l.googlegroups.com
    Paweł Dziubka <p...@g...com> pisze:

    > dostałem umowę o prace, mam wynagrodzenie rozbite na
    > - wynagrodzenie zasadnicze - najniższa krajowa
    > - wynagrodzenie stazowe
    > - premia zależna od regulaminu
    > 1. Jakie są tego konsekwencje?
    Dostaniesz najniższą krajową.
    Z treści regulaminu zorientujesz się, że warunki uzyskania premii w praktyce
    są nie do osiągnięcia, ew. umozliwiają jakąśsymboliczną, obraźliwą kwotę.
    Typowa łajdacka praktyka gównianych byznesmenków.

    > 2. co to wynagrodzenie stażowe?
    Być może chodzi o to, że pracownikowi podejmującemu pierwszą pracę można
    było płacić mniej (chyba 80% najniższej krajowej), nie pamiętam dokładnie,
    może ktoś inny...

    > 3. Co z zusem ? od czego jest płacony
    Od tego co do łapy tytułem oficjalnego wynagrodzenia.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2009-10-06 06:10:30
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "miszka" <a...@r...life> napisał

    > Watkotworca napisal przeciez ze ma najnizsza krajowa + premia.

    A to przepraszam, przegapiłem ten fakt.

    > Tak, nie placic pod stolem tylko oficjalnie
    > i odprowadzac od wszystkiego nalezne skladki.

    Jak dobrze wiesz, chodziło mi raczej o sposób na niepłacenie składek, z
    których i tak nigdy i w żaden sposób nie (s)korzystam.

  • 17. Data: 2009-10-06 06:12:18
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "miszka" <a...@r...life> napisał

    > Tutaj na prawde nie chodzi o jakis tam zus,(bo osobiscie i tak na zadna
    > emeryture od panstwa nie licze)
    > chodzi o zasady. Byznesmenki ich nie maja.

    Zatem o_jakie_konkretnie zasady Ci chodzi, jeśli na ZUS tak czy owak nie
    liczysz?

  • 18. Data: 2009-10-06 06:58:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > są nie do osiągnięcia, ew. umozliwiają jakąśsymboliczną, obraźliwą kwotę.
    > Typowa łajdacka praktyka gównianych byznesmenków.

    Ale dlaczego zakładasz zaraz, że będzie to najniższa krajowa...
    Pracowałem w wielu miejscach i tam, gdzie była premia regulaminowa, była
    wypłacana zawsze, nawet za okres wypowiedzenia i okres, gdy juz tam nie
    pracowałem. A na umowie bynajmniej nie było najniższej krajowej jako
    podstawy. Oczywiscie, przypadki, o których piszesz też się zdarzają, ale
    niekoniecznie tak musi być.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 19. Data: 2009-10-06 07:25:52
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał

    > Ale dlaczego zakładasz zaraz, że będzie to najniższa krajowa...

    Bo tak napisał autor wątku w swoim pierwszym poście :)

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 20. Data: 2009-10-06 07:48:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Nixe pisze:
    > "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał

    > Bo tak napisał autor wątku w swoim pierwszym poście :)

    Zgadza się, ale to na okres próbny jak mniemam.... Zawsze na okresie
    próbnym miałem dużo mniejsze pobory, później zazwyczaj rosly o 10-40%...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl