PracaGrupypl.praca.dyskusje › tupot bialych mew o pusty poklad

  • 1. Data: 2003-02-01 22:03:58
    Temat: tupot bialych mew o pusty poklad
    Od: "grzesyou" <g...@t...pl>

    Czy kazda praca jaka podejmujemy, niezaleznie od kierunku w ktorym sie
    ksztalcilismy, bedzie dzialac w przyszlosci na nasz plus jako doswiadczenie
    zawodowe?
    Czy jesli np. skonczylem historie sztuki to raczej nie powinnienem
    podejmowac pierwszej pracy w malej gastronomi a szukac ambitniej.
    --
    k3n

  • 2. Data: 2003-02-01 22:19:04
    Temat: Re: tupot bialych mew o pusty poklad
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    grzesyou wrote:

> [...]
    > Czy jesli np. skonczylem historie sztuki to raczej nie powinnienem
    > podejmowac pierwszej pracy w malej gastronomi a szukac ambitniej.

    Ja bym sugerowal konserwacje sztuki a nie mala gastronomie.

    Wg mnie zawsze sa to jakies doswiadczenia, ale nie zawsze ktos ich
    bedzie potrzebowal.

    Praca w malej gastronomii jest praca, prowadzaca donikad, o czym zapewne
    sam bedziesz mogl sie przekonac, pracujac w niej kilka lat. Dodatkowo
    jest to praca, gdzie duze znaczenie ma wiek i "zdrowotnosc" pracownika,
    wiec nie licz na to, ze po 40 bedziesz mial duze szanse na zatrudnienie.
    Ale z drugiej strony, patrzac trzezwo na rynek pracy, mozesz albo sie
    zaprzec i szukac pracy w zawodzie (dzien albo 2 lata - czesto jest to
    pochodna czasu i miejsce gdzie bedziesz, a nie zdolnosci i
    pracownitosci), albo zaczac pracowac w malej gastronomii, ale wtedy
    bedziesz czesciowo stracony dla Swiata - ograniczenia czasowe w
    mozliwosci szukania pracy i ewentualnych rozmow kwalifikacyjnych,
    tudziez ograniczony czas na ewentualne doksztalcanie zawodowe i
    bezproduktywne "przejadanie" swoich lub rodziny pieniedzy.

    Zeby nie bylo pesymistycznie - sprobuj najpierw w zawodzie, podobno jak
    sie chce, to wszystko mozna osiagnac.

    Flyer

  • 3. Data: 2003-02-01 22:37:16
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) grzesyou napisal(a) Sat, 1 Feb 2003 23:03:58 +0100:
    >Czy kazda praca jaka podejmujemy, niezaleznie od kierunku w ktorym sie
    >ksztalcilismy, bedzie dzialac w przyszlosci na nasz plus jako doswiadczenie
    >zawodowe?

    Mysle ze tak.
    Nawet jesli nasza kariera zawodowa wygladalaby tak:
    1. nauczyciel historii
    2. szlifierz bursztynow
    3. sprzedawca bezposredni
    4. nauczyciel wf
    itd
    to nabywamy jedno cenne doswiadczenie: umiemy dostosowac
    sie do rynku pracy, nie biadolic, nie zebrac az "panstwo
    nam cos da", tylko po prosu pracujemy.

    >Czy jesli np. skonczylem historie sztuki to raczej nie powinnienem
    >podejmowac pierwszej pracy w malej gastronomi a szukac ambitniej.

    Jesli znajdziesz taka, ktora Ciebie zainteresuje - to tak.
    A jesli nie - to bierz to co masz.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 4. Data: 2003-02-02 07:49:09
    Od: Zdzisław <s...@p...wp.pl>

    W dniu Sat, 1 Feb 2003 23:03:58 +0100, "grzesyou" <g...@t...pl>
    napisał:

> [...]
    >Czy jesli np. skonczylem historie sztuki to raczej nie powinnienem
    >podejmowac pierwszej pracy w malej gastronomi a szukac ambitniej.

    Raczej przez jakis dluzszy czas poszukaj tej ambitnej, bo inaczej po
    co podejmowales trud studiowania.
    O ile to Ci sie nie uda, bedzie to znaczylo, ze nietrafiles z
    wyksztalceniem w rynek i trzeba pomyslec o innym kierunku. Popatrzec
    wokol moze znajdziesz nisze jakas.

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski

  • 5. Data: 2003-02-02 11:20:32
    Temat: Odp: tupot bialych mew o pusty poklad
    Od: "K3N" <g...@o...pl>

    Czy mam jakas szanse na ambitna prace, skoro moim zyciorysie widnieje
    jedynie data ukonczenia studiow?
    Podobno doswiadczenie jest najwazniejsza sprawa. Jesli tego brakuje, dobrze
    jest miec ukonczone jakies kursy, ktore podnosza kfalifikacje.Wiaze sie to
    jednak z pieniedzmi.Za rok musze zaczac splacac kredyt studencki.Czyli
    pozostaje natychmiastowe podjecie mniej ambitnej pracy, lub wyjazd za
    granice po zastrzyk gotowki. Nie po to jednak uczylem sie, by zrywac chwasty
    gdzies w Holandii.Gdzie tkwi blad?. W tym kraju?We mnie? Jak ruszyc z
    miejsca?
    --
    k3n
    Użytkownik Zdzisław <s...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

  • 6. Data: 2003-02-04 09:03:43
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "K3N" <g...@o...pl> wrote in message news:b1ljid$3vj$1@news.onet.pl...
    <cut>
    > granice po zastrzyk gotowki. Nie po to jednak uczylem sie, by zrywac
    chwasty
    > gdzies w Holandii.Gdzie tkwi blad?. W tym kraju?We mnie? Jak ruszyc z
    > miejsca?

    W tobie. Kiedys twierdzono, ze nie po to zdawalem mature zeby isc do byle
    jakiej pracy, wiec poleze na styropianie...
    Co umiesz? Nic. Gdzie pracowales? Nigdzie. Wiec komu sie przydasz? Nikomu.
    Ambitna praca jest dla ambitnych i pracowitych ludzi, a tobie sie tylko
    wydaje ze jestes ambitny - gdyby tak bylo zaksalbys rekawy i poszedl do
    'mniej ambitnej' na poczatek - no chyba ze lepiej na garbie u rodzinki
    siedziec i czekac na zbawienie. Sorry, ale rynek pracy jest jaki jest i
    tyle. Papier ze studiow, dwa jezyki itp - to teraz sprzataczka (bez ujmy dla
    sprzataczek of coz) musi miec. Take czasy niestety, albo sie dostosujesz
    albo ....
    pozdr
    /p
    ps - poza tym co wy sie tak wiecznie boicie wpisac np KFC w cv. To ujma?
    Albo prace fizyczna - zawsze mozna to ladnie sprzedac pracodawcy - ale
    kazdemu sie wydaje ze jak pracowal fizycznie to go zakwalifikuja do konca
    zycia jako budowlanca. Mnostwo osob ktore znam tyrala na fizolce, ale mialo
    ambicje, wiec swoja praca osiagneli cos wiecej.