PracaGrupypl.praca.dyskusjetrzynastka › Re: trzynastka
    From: "monia" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: trzynastka
    Date: Wed, 15 May 2002 14:19:39 +0200

    Użytkownik "Krzysztof " <k...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:abqeo1$aha$1@news.gazeta.pl...

    > Wiem, sam kiedys pracowalem w budzecie. Ale w tej chwili, to pensje w
    firmach
    > handlowych itp, nie odbiegaja specjalnie juz (tez jesli chodzi o zwyklego
    > pracownika) od pensji w zakla panstwowych. A ze wzgl na liczbe faktycznie
    > przepracowywanych godzin, podejscie do KP itp.....to pracownik tam ma
    > znacznie gorzej. Ja jakbym zrobil sobie srednia z przepracowanego czasu +
    > okresow na bezrobociu..to sadze ze pracujac w budzecie wyszedlbym na to
    samo.
    > Wracajac do watku, pracodawca, ktorym jest panstwo, powinien realnie
> [...]
    Przepraszam, ale nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Ja z mojego doświadczenia
    wiem, że czy pracujesz jako zwykły pracownik w firmie państwowej czy
    prywatnej to coraz częściej jesteś traktowany tak samo, czyli jako "chłop
    pańszczyźniany". O zarobkach można rozmawiać porównując wykonywaną pracę i
    płacę. A przeciętny człowiek dobrze traktowany odwdzięcza się tym samym.
    Dyrektorzy przedsiębiorstw państwowych mają ambicję zarabiania tyle samo co
    prywatni tylko tyle, że bez odpowiedzialności za własne działanie. Jak źle
    kierują i firma ma straty to pierwsze co robią to zabierają z wynagrodzeń
    pracowników, zamiast sobie bo nawalają. Ale o takim zachowaniu to możemy
    tylko pomarzyć.