PracaGrupypl.praca.dyskusje › to moze byc prawda

  • 61. Data: 2005-10-13 11:52:28
    Temat: Re: to moze byc prawda
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dildoq$l7m$1@inews.gazeta.pl...

    > ale sama goła definicja materialnego zysku bez emocji, to definicja
    > cyborga.
    > Obawiam się, że takich całkiem sporo.

    W biznesie trzeba miec podejscie "biznes to biznes", byc dobrym dla rodziny
    i przyjaciol i prowadzic dzialalnosc charytatywna mozna niezaleznie od tego.
    Ale tak jest w wiekszosci zawodow. Chirurg, ktory by sie przejmowal za
    kazdym razem, dlugo by nie popracowal, albo by byly bledy, albo wypalenie.
    Bank, ktory by sie kierowal emocjami, a nie chlodna kalkulacja udzielajac
    kredytow, upadl by. To nie ma nic wspolnego z cyborgizmem, po prostu
    istnieja dziedziny zycia, ktore sa racjonalne i w ktprych dziala tylko
    racjonalizm.

    > W moim odczuciu sprowadzanie rozwoju informatyki i obsługi sprzętu
    > i instalacji, do działalności stada oszalałych wędrownych informatyków,
    > którzy są ciągle w drodze od projektu do projektu, od instalacji
    > do instalacji, jest mimo wszystko robieniem na złość.

    Zapewniam Cie, ze nikt nie jest rozzloszczony na informatykow i nie oddaje
    sie robieniu im na zlosc. Rozpatruje sie oplacalnosc, bez jakichkolwiek
    emocji typu zlosc. Zlosc to moze byc na konkurencje :)

    > Nie wierzę, żeby na zachód od Odry, jakikolwiek sektor usług był opanowany
    > przez wędrownych w takim stopniu jak w Polsce.

    a ja Ci powiem, ze Polska cechuje sie mala elastycznoscia na tle starej UE,
    a zwlaszcza USA. W USA przeprowadzki za praca, przekwalifikowywanie sie,
    czeste zmienianie pracy to w bardzo wielu branzach chleb powszedni
    traktowany jako cos normalnego.

    I.

  • 62. Data: 2005-10-13 12:00:19
    Od: Matrix <m...@x...com>

    Marek napisał(a):

    > Żeby się załapać na szkolenie, trzeba być wykwalifikowanym ze stażem,
    > żeby się załapać na kwalifikacje i staż, trzeba być przeszkolonym.
    > Kółko się zamknęło :)

    i tak w koło macieju, niestety dla mnie i dla wielu innych jest to
    gorzka prawda...

    lepiej bym tego nie wyrazil

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 63. Data: 2005-10-13 12:07:06
    Od: Matrix <m...@x...com>

    Immona napisał(a):

    > Kluczowe pytanie: czy przynajmniej jedno z Twoich rodzicow ma wyzsze
    > wyksztalcenie?
    > Jest to statystycznie rzecz biorac wazniejszy od zamoznosci warunek
    > sprzyjajacy ukonczeniu dobrych studiow wyzszych.

    no wiec odpowiadam, zadne z moich rodzicow nie skonczylo studiow
    wyzszych, pomijam juz fakt ze od 10 roku zycia wychowuje sie bez ojca,
    wiec akurat ten warunek statystyczny nie ma nic do rzeczy

    > Co do kasy, to powtarzam, ze nie chodzi o jakies wybitne bogactwo, tylko
    > o to, ze rodzina kupuje i czyta gazety, ksiazki, wydaje czasem kase na
    > zycie kulturalne. W rodzinach, w ktorych brakuje pieniedzy na to,
    > dziecku jest dosc ciezko sie rozwinac.

    do teatru czy tez do kina jak juz moglem isc to z wycieczka szkolna,
    gazety rzadko sie kupowalo jezeli chodzi ci o prase codzienna

    > Jestem z Wroclawia i knajp u nas dostatek, podobnie jak innych drobnych
    > prac.

    a ja z Radomia wiec nie ma nawet co przyrownywac, w porownaniu do
    Wroclawia to Radom to taka wieksza wies

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 64. Data: 2005-10-13 12:09:43
    Od: Matrix <m...@x...com>

    HERAKLES napisał(a):

    > Zauważyć należy też, że bardzo duża ilość firm
    > poszukuje w tej chwili kiepsko nadających się do pracy informatyków aby ich
    > przeszkolić, i za powiedzmy jakiś krótki czas mieć takiego człowieka u
    > siebie za nienajwiększą pensję, tutaj kierunek studiów informatyka, mimo że
    > nie uczą tam tych informatyków za wiele z dzisiejszych technologii ma
    > ogromne znaczenie, ponieważ uczą tam analitycznego myślenia i samego
    > uczenia i każdy pracodawca będzie zawsze na to patrzył.

    gdzie sa te firmy jakie to firmy ? jak takie sa to ja sie chetnie
    załapie, serio

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 65. Data: 2005-10-13 12:32:52
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Immona napisał(a):

    [...]

    > lepszy rozwoj dziecka. Na prywatne ida albo tacy, ktorzy chca tylko kupic
    > papierek z jakichs powodow, a zycie maja juz poukladane i maja kase, albo
    > mlodziez, ktora nie jest w stanie dostac sie na dzienne z powodu
    > "cywilizacyjnych opoznien" wyniesionych ze swojego srodowiska, a
    > rozpaczliwie chce miec mgr wierzac, ze to da im w przyszlosci lepsza prace.

    I mnie zniknęłaś. :(

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 66. Data: 2005-10-13 12:32:57
    Od: Michał <m...@s...net>

    > tutaj kierunek studiów informatyka, mimo że
    > nie uczą tam tych informatyków za wiele z dzisiejszych technologii

    A mógłbyś wskazać którąś z topowych krajowych uczelni, na której nie
    masz szans nauczyć się J2EE, .NET czy Oracle?

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 67. Data: 2005-10-13 12:37:22
    Od: Michał <m...@s...net>

    Paweł 'Styx' Chuchmała wrote:

    > Jeśli uważa, że zarobki mu to rekompensują to dla niego warto.

    a wiesz, że w lepszych firmach technologicznych osoby z taką
    osobowością, jak Twoja, nie przyjęliby na wakat...?

    pozdr,
    --
    mgl

  • 68. Data: 2005-10-13 12:38:25
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Marek napisał(a):

    > A jednak! Szaraczków nie stać, bo ceny są ustawione pod możliwości finansowe
    > pracodawców, którzy i tak rzadko kiedy szkolą.

    Szkolenia może i są drogie, ale egzaminy na certifykaty? Zdaje się MSowy
    MCP to koszt rzędu 300-400 zł. Zdajesz i masz.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 69. Data: 2005-10-13 12:40:04
    Od: Michał <m...@s...net>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Nijak sie to nie ma do zapotrzebowania na wykwalifikowanych specjalistow
    > w IT ogolem.
    > Ani ofert dla tychze specjalistow za wiele, ani zarobki jakies specjalne.

    Zdecydowanie się zgadzam. Rynek pracy dla łebskich ludzi z inżynierii
    oprogramowania czy zarządzania dużymi systemami jest w kraju bardzo
    płytki. Przede wszystkim dlatego, że skłonność do innowacji
    technologicznych zachowują u nas tylko małe, bardzo wyjątkowe firmy, tam
    zaś trudno szukać enterprisowych rozwiązań.

    pozdr,
    --
    mgl

  • 70. Data: 2005-10-13 12:43:49
    Od: Michał <m...@s...net>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > Szkolenia może i są drogie, ale egzaminy na certifykaty? Zdaje się MSowy
    > MCP to koszt rzędu 300-400 zł. Zdajesz i masz.

    Bo wiesz... wszystkim łatwo narzekać i w kapciach na usenecie siedzieć
    zamiast do roboty się wziąć...

    pozdr,
    --
    mgl