PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace na czas nieokreslony, a dzialalnosc gospodarcza.

  • 1. Data: 2005-10-12 15:32:10
    Temat: Umowa o prace na czas nieokreslony, a dzialalnosc gospodarcza.
    Od: darek <c...@s...pl>

    Witam!

    Mam problem, otoz moj pracodawca zaproponowal mi podwyzke. Podwyzka
    bylaby wieksza, gdybym zgodzil sie przejsc na dzialalnosc gospodarcza.
    Obecnie jestem zatrudniony na podstawie umowy o prace na czas
    nieokreslony. Pracodawca oferuje pomoc w zalatwieniu wszelkich
    formalnosci. Chcialbym sie dowiedziec z jakich przywilejow rezygnuje
    przy przejsciu na dzialalnosc gospodarcza oraz
    co sie stanie, gdy:
    - zalozmy, ze pracodawca bedzie chcial zrezygnowac z moich uslug, czy
    moge zarejestrowac sie jako bezrobotny?
    - co z ubezpieczeniem?
    - jakis nagly wypadek, na skutek ktorego nie bede mogl pracowac przez
    dluzszy okres czasu np.: pol roku? Jaki wtedy jest moj status jesli
    prowadze dzialalnosci gospodarcza, a jaki jesli jestem zatrudniony na
    podstawie umowy o prace?

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
    Darek

  • 2. Data: 2005-10-12 17:13:58
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    darek napisał(a):
    > co sie stanie, gdy:
    > - zalozmy, ze pracodawca bedzie chcial zrezygnowac z moich uslug, czy
    > moge zarejestrowac sie jako bezrobotny?
    Tak. Ale pracodawca moze zrezygnowac z Twoich uslug z dnia na dzien, nie
    masz zadnego okresu wypowiedzenia
    > - co z ubezpieczeniem?
    Wszystko oplacasz sam
> [...]
    > dluzszy okres czasu np.: pol roku? Jaki wtedy jest moj status jesli
    > prowadze dzialalnosci gospodarcza, a jaki jesli jestem zatrudniony na
    Jesli masz umowe o prace, caly czas dostajesz zasilek chorobowy. Jesli
    wlasna DG to ihmo dopiero po 30dniach (ale tutaj moge sie mylic)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-10-12 20:38:20
    Od: gromax <g...@W...gazeta.pl>

    badzio wrote:

    > Tak. Ale pracodawca moze zrezygnowac z Twoich uslug z dnia na dzien, nie
    > masz zadnego okresu wypowiedzenia

    możesz się zarejestrować jako bezrobotny zawsze, jeżeli nie masz żadnych
    dochodów (bodajże nie wliczając np. wynajmu mieszkania itp), na papierze
    (czyli nie wykonujesz żadnego zlecenia, dzieła, nie pracujesz na umowie o
    pracę, nie prowadzisz działalności)
    w przypadku zmiany umowy o pracę na współpracę firma - firma zmienia się
    podejście - nie ma układu "pracodawca-pracownik" tylko normalny kontrakt
    międzyfirmowy
    w każdym przypadku musisz mieć wynegocjowane odpowiednie warunki.
    cos, co masz zagwarantowane w KP to: wynagrodzenia za czas urlopu, czasowej
    niezdolności do pracy (zwolnienia np. lekarskie), okres wypowiedzenia, czas
    wykonywania pracy. i to są podstawowe elementy, na które musisz zwrócić
    uwagę podpisując umowę

    --
    _to tylko moje zdanie_ (gro)_