PracaGrupypl.praca.dyskusje › szukam grafika - to nie ogloszenie

  • 21. Data: 2003-04-28 11:49:43
    Temat: Re: szukam grafika - to nie ogloszenie
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    tinta <t...@a...pl> writes:

    > Chodzi głównie o to ( nie wiem, byc może nie wyraziłem się dokładnie) że ja
    > po prostu muszę zobaczyć że kandydat da rade zrozumieć i zrobić to o co mi
    > chodzi - te prace trafiają do określonego systemu ( mówimy o grafice dla
    > www) i portfolio mi w żaden sposób nie załatwia sprawy. Muszę widzieć czy

    zalatwia, jesli masz do czynienia z webdesignerem - to wtedy jego
    portfolio to sa zaprojektowane przez niego strony www, ktore mozesz
    sobie on-line sprawdzic i porownac, czy ktoras jest na takim poziomie
    grafiki i komplikacji jak to, co ty chcesz.

    > kandydat wie co ma z przekazanym zadaniem zrobić, wie ile mu na to będzie
    > potrzeba czasu i ile za to będzie chciał pieniędzy. Dlatego też te "zadane
    > testowe" jest takie ważne.

    ale to troche dziwne, imho. zadania testowe to sie daje ludziom,
    ktorych sie chce zatrudnic na stale.
    na zlecenie czy umowe o dzialo to spisujesz umowe, gdzie jest
    specyfikacja, termin dostarczenia i cena i obie strony
    podpisuja. grafik nie dostarczy na czas tego co zamowiles - nie
    dostaje kasy i juz a ty szukasz nastepnego.

    zreszta, jesli to duze naprawde zlecenie a ty masz malo czasu to z
    takim zleceniem idzie sie do studia designerskiego - oni maja
    odpowiednich fachowcow i przynajmniej na czas dostarcza. oczywiscie sa
    tez drozsi - ale za jakosc wykonania i czas trzeba niestety placic
    wiecej, bo od tego sa zawodowcy.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 22. Data: 2003-04-28 12:14:54
    Od: tinta <t...@a...pl>

    Nina M. Miller wrote:

> [...]
    > sobie on-line sprawdzic i porownac, czy ktoras jest na takim poziomie
    > grafiki i komplikacji jak to, co ty chcesz.

    Dobrze że jest ktoś kto się orientuje lepiej w tym czego ja potrzebuję.

  • 23. Data: 2003-04-28 14:40:26
    Od: Nuno <n...@p...com>

    "Nina M. Miller" wrote:

    > jedna uwaga: jesli ja, bedac grafikiem, podpisuje umowe na ktorej jest
    > okreslona suma oraz specyfikacja i TERMIN dostarczenia pracy - to tym
    > samym zgadzam sie na warunki tej umowy.

    Oczywiście.

    > narzekanie tutaj na nieuczciwa place to chyba jakis zart - chyba, ze
    > zle cie zrozumialam.

    Kiedy prcodawca umawia się z pracownikiem na wykonanie pewej pracy,
    i pracownik dostarcza mu wykonaną pracę to oczekuje za to uczciwej
    zapłaty, czyli takiej sumy na jaką się umówił pracownik z pracodawcą.
    Natomiast osobnik 'tinta' za tą pracę nie oferuje kakiegokolwiek
    wynagrodzenia. Czy w tym przypadku można mówić o uczciwej płacy?

    n...@p...com
    GG#:789298

  • 24. Data: 2003-04-29 06:33:57
    Od: c...@p...onet.pl

    > Dobrze że jest ktoś kto się orientuje lepiej w tym czego ja potrzebuję.

    a nie mozesz dac - ewentualnym chetnym do pracy u Ciebie grafikom - w celu
    testow do zrobienia czegos co juz istnieje? gotowego projektu? zeby np. go
    zrobili w okreslonym czasie i zeby on dzialal tak jak dziala ten co im
    pokazujesz. sprawdzisz wtedy ich umiejetnosci i szybkosc dzialania, proces
    myslowy, organizacje pracy i nikt nie bedzie sie burzyl ze mu nie placisz za
    jego projekt.

    clodine

  • 25. Data: 2003-04-29 08:48:03
    Od: "neuter" <n...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > myslowy, organizacje pracy i nikt nie bedzie sie burzyl ze mu nie placisz

    To nie jest dobry pomysł bo robiąc kopie nie wykażą się własną inwencją,
    pomysłami, sposobami budowy nawigacji czy layout'u. Ja myślę, że dobrym
    rozwiązaniem byłoby zlecenie zrobienie strony o absurdalnej tematyce, tak by
    wiadomo było, że pracodawca nigdzie jej nie wykorzysta i nie jest to żadne
    zlecenie np. Strona Miłośników Oprysków Kukurydzy na Sachalinie :) - to jest
    wyzwanie nie tylko techniczne/technologiczne/plastyczne - tu jeszcze trzeba
    wykazać się odpowiednią dawką abstrakcji, a ta grafikowi jest moim zdaniem
    potrzebna :) pzdr, neuter

  • 26. Data: 2003-05-01 00:06:36
    Od: "Kriegspiel" <v...@k...com>

    tinta wrote:
> [...]
    > się do mnie około 40 osób. Nie oferuję złotych gór bo wszyscy więdzą
    > jak wygląda sytuacja w kraju, niemniej nie oferuję najgorszej płacy.
    > Niestety żaden z tych "profesjonalnych" grafików nie był w stanie
    > ukończyć zamówionej a prostej pracy. Ponieważ każda z tych 40 osób
    > odmawiała wykonania pracy testowej za darmo za każdym razem musiałem
    > jako zadanie dawać prace dla klientów - kończyło się to jak zwykle
    > bałaganem, nieprzespanymi nocami i oddaniem pracy klientowi grubo po
    > terminie. Czy ktoś ma pomysł w jaki sposób znaleźć kogoś kto ukończy

    Jesteś jeszcze zdziwiony?
    Niejami Freedman, noblista amerykański już Twój problem wyjasnił:
    zadał pytanie - czemu USA i MEKSYK, mimo podobnych ustrojów mają tak
    odmienne gospodarki?
    Proste - w Meksyku mieszkają Meksykanie.
    Odpowiedz sobie sam.
    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Robert Gołębiewski

  • 27. Data: 2003-05-01 00:17:07
    Od: "Kriegspiel" <v...@k...com>

    tinta wrote:

    > Dobrze że jest ktoś kto się orientuje lepiej w tym czego ja
    > potrzebuję.

    Chyba wiem, koleżko, o co ci chodzi.
    Jakiś czas temu przystąpiłem do robienia pewnego wortalu. Pomysł jest ale
    głównie w głowie, trudno przelać go na papier. Czasami trudno jest przekazać
    wiedzę czy wyobrażenie. I stąd zapewne praca tstowa - choć ja nazywałem to
    zwyczejnie projektem wstępnym do akceptacji lub nie. I przyznam się, że
    nadal się bujam z tym tematem, bo 90% autorów WWW to rzemieślnicy a nie tam
    jacyś projektancci - choć chcą, by ich tak nazywać, ale najlepiej, żebyś im
    wymyślił prpojekt i podał, to ci może zrobią a może nie. I kasa to rzecz
    wtórna - przecież jak składają oferty na konkursy to też robią projekty i
    jakoś nie boją się, że ktoś ich wyślizga. Ot taka mentalność - czysty
    Sokrates - ludzie są źli z natury.
    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Robert Gołębiewski

  • 28. Data: 2003-05-01 13:27:53
    Od: "Lukas" <t...@o...pl>

    > Jak szukasz kogoś np. do pracy na kasie w sklepie, to też szukasz
    > frajera za friko, bo przecież jego pracy nie widziałeć? DOBRE
    >
    > Nie kumasz tego,że za uczciwą pracę płaci się uczciwą płacę???

    Widze , ze nie zauważasz róznicy pomiedzy praca Kasjera A GRAFIKA
    Ale to juz jak widze , juz tak jest na tej grupie
    80% to ludzie sfrustrowani sytuacja otaczająca - i nie chcacych nic samemu
    zmienić