PracaGrupypl.praca.dyskusje › szukam grafika - to nie ogloszenie

  • 11. Data: 2003-04-27 04:23:51
    Temat: Re: szukam grafika - to nie ogloszenie
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    tinta <t...@a...pl> writes:

> [...]
    > mnie około 40 osób. Nie oferuję złotych gór bo wszyscy więdzą jak wygląda
    > sytuacja w kraju, niemniej nie oferuję najgorszej płacy. Niestety żaden z
    > tych "profesjonalnych" grafików nie był w stanie ukończyć zamówionej a
    > prostej pracy. Ponieważ każda z tych 40 osób odmawiała wykonania pracy
    > testowej za darmo za każdym razem musiałem jako zadanie dawać prace dla
    > klientów - kończyło się to jak zwykle bałaganem, nieprzespanymi nocami i
    > oddaniem pracy klientowi grubo po terminie. Czy ktoś ma pomysł w jaki
    > sposób znaleźć kogoś kto ukończy podjętą pracę ?

    bo widzisz, jak szukasz profesjonalnego grafika, a chcesz sie upewnic
    co do jego _kwalifikacji_ to pytasz go o portfolio.

    po obejrzeniu stwierdzasz, czy poziom dla ciebie wystarczajacy, czy
    nie.

    podpisujecie umowe, na konkretne dzielo i za ile, termin
    wyznaczony. kropka.

    jesli zas szukasz grafika na zasadzie "dam do zrobienia prace za
    darmo, zeby sie upewnic" - to przepraszam, ale to szukanie jelenia i
    nikt przy zzdrowych zmyslach sie za to nie wezmie - z wyjatkiem
    ociezalych umyslowo, a ci beda mieli probemy ze skonczeniem roboty tak
    czy siak.

    PS: moze tez byc tak, ze zlecenie i wymagania klienta sa z ksiezyca
    wziete i tego sie zrobic nie da. tak tez moze byc. w sumie nic nie
    piszesz co to.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 12. Data: 2003-04-27 09:03:22
    Od: "virtual" <f...@h...net>

    jak zwykle masz racje. przeciez taki zdalny grafik ryzykuje i tak wiecej.
    mysle ze dodatkowo kazanie mu wykonac testowe prace za friko to juz jest
    przegiecie. byly takie firmy ktore mialy np. konkretny projekt pt system
    wymiany banerow (dla programisty) i bezczelnie sugerowaly ze to tylko test
    ze im to nie potrzebne.
    albo firmy ktore wylaniaja wsrod najlepszych grupe 10 i kazdy projekt to
    licytacja z nimi ceny/terminu. kto taniej i szybciej temu rzucaja robote.
    albo "prosze wykonac wycene, ogolny zarys projektu + diagramy UML" heheh
    ludzie pilnujcie sie, nie dajcie sie ruchac przez sieciowych cfaniakow ;)
    szanujcie swoje zdrowie i honor!

  • 13. Data: 2003-04-27 10:16:50
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja cię rozumiem. Pomyśl tylko skąd druga strona ma o tym wiedzieć.
    > Nabitych w 'pracę za darmo' jest więcej niż uczciwych pracodawców więc co
    > się dziwisz.
    > Ja na każde hasło pod tytułem 'na początek jakiś program testowy' robię w
    > tył zwrot.

    No ale w przypadku grafika, moze on wykonac robote i wyslac jpega w duzej
    kompresji i wiadomo, ze nie da sie go komercyjnie wykorzystac.

    GreG

  • 14. Data: 2003-04-27 17:23:31
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > jak zwykle masz racje. przeciez taki zdalny grafik ryzykuje i tak wiecej.

    tyle, ze o ile dobrze zrozumialem tinte (tinta?), to kandydaci mogli
    albo robic za darmo cos abstrakcyjnego, albo skoro nie chcieli byc
    ,,jeleniami'' (calkiem slusznie!) za kase projekt komercyjny...
    i te komercyjne zawalali.

    ja bym zlecil za kase (niewielka) projekt abstrakcyjny (niewielki).
    Zeby nikt nie mial watpliwosci i zeby nie ,,bawic sie'' na kliencie...

    pozdrawiam

    romekk

  • 15. Data: 2003-04-27 18:21:41
    Od: Nuno <n...@p...com>

    tinta wrote:

    > Poczytaj i pomyśl dokładnie zanim napiszesz na temat mojego cwaniactwa. Nie
    > mogę przyjšć do pracy kogoś którego pracy nie widziałem. Ja wiem ze
    > portfolio to jedna sprawa a wykonanie roboty w solidnym terminie to inna
    > rzecz - i Ty chyba też o tym wiesz. Wracajšc do prac testowych: Nigdy nie
    > wykorzystałem żadnej testowej pracy w celach komercyjnych, a jeżeli
    > wykorzystałem to za zezwoleniem autora oraz ustalonš wraz z nim zapłatš.
    > Dodam jeszcze że zawsze, absolutnie zawsze zostawiam w stopce link do
> [...]

    Jak szukasz kogoś np. do pracy na kasie w sklepie, to też szukasz
    frajera za friko, bo przecież jego pracy nie widziałeć? DOBRE

    Do czego to kraj zmierza...
    Najpierw praca za 800zł, patrz wątek: "Wymagannia z kosmosu :-)"
    a teraz WOLONTARIAT

    Nie kumasz tego,że za uczciwą pracę płaci się uczciwą płacę???

    --
    n...@p...com
    ICQ#:50758974

  • 16. Data: 2003-04-27 19:27:44
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Sun, 27 Apr 2003 20:21:41 +0200, Nuno <n...@p...com> wrote:

    >Jak szukasz kogoś np. do pracy na kasie w sklepie, to też szukasz
    >frajera za friko, bo przecież jego pracy nie widziałeć? DOBRE

    ale można:

    1. zarządać dokumentów potwierdzających umiejętności (szkoły, kursy,
    egzaminy)
    2. można zatrudnić na okres próbny.

    Gdyby zastosować takie rygory w stosunku do grafików, to mogłoby się
    okazać, że większość natychmiast straciłaby możliwość zarobkowania, bo
    znakomita większość to samouki, bez papierów...

    Jeśli chodzi o zatrudnienie na okres próbny, to jest problem i osoby
    pracujące w usługach dobrze wiedzą o co chodzi ! Jeśli damy
    pracownikowi zatrudnionemu na okres próbny, a on to sp... to nie on
    będzie odpowiadał przed klientem, a my... Jedyną satysfakcją będzie
    wywalenie go na zbity pysk z firmy... Ale karę umowną klientowi
    zapłacimy, a i reputacja firmy ucierpi.

    Oczywiście - oszustów jest mnóstwo - zwłaszcza w sieci i należy się
    liczyć z tym, że ktoś próbuje nas wydymać, ale też nie popadajmy w
    paranoję...

    --
    Grendel

  • 17. Data: 2003-04-28 01:05:20
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "GreG" <g...@n...wp.pl> writes:

    > Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No ale w przypadku grafika, moze on wykonac robote i wyslac jpega w duzej
    > kompresji i wiadomo, ze nie da sie go komercyjnie wykorzystac.

    i coz tego? w wiekszosci dobrych projektow liczy sie pomysl, z
    takiego jpega pomysl spokjnie mozna sciagnac i dac do wykonania
    rzemieslnikowi.

    anyway. jesli problem tinto mial taki, ze ci graficy po podpisaniu
    umowy (z uzgodniona zaplata, wymaganiami i terminem dostarczeniaa) nie
    byli w stanie jej dotrzymac - to tutaj w tym jednym wypadku nie dziwie
    sie na rozgoryczenie.

    termin rzecz swieta, o czym wielu "artystow" czesto gesto zapomina.

  • 18. Data: 2003-04-28 01:07:06
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Nuno <n...@p...com> writes:

    > Nie kumasz tego,że za uczciwą pracę płaci się uczciwą płacę???

    jedna uwaga: jesli ja, bedac grafikiem, podpisuje umowe na ktorej jest
    okreslona suma oraz specyfikacja i TERMIN dostarczenia pracy - to tym
    samym zgadzam sie na warunki tej umowy.

    narzekanie tutaj na nieuczciwa place to chyba jakis zart - chyba, ze
    zle cie zrozumialam.

  • 19. Data: 2003-04-28 10:22:18
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Roman Kubik napisał:

> [...]
    > albo robic za darmo cos abstrakcyjnego, albo skoro nie chcieli byc
    > ,,jeleniami'' (calkiem slusznie!) za kase projekt komercyjny...

    Bez przesady - nie wiem ile trwa zrobienie jakiejś abstrakcyjnej pracy,
    ale robiąc ją, robiący poszerza swoje portfolio i wcale nie musi jej
    zostawiać ewentualnemu pracodawcy - fakt robi za darmo, ale wcale nie
    oznacza, że ktoś na niej się wzbogaci.

    Flyer

  • 20. Data: 2003-04-28 11:16:22
    Od: tinta <t...@a...pl>

    Flyer wrote:

> [...]
    > ale robiąc ją, robiący poszerza swoje portfolio i wcale nie musi jej
    > zostawiać ewentualnemu pracodawcy - fakt robi za darmo, ale wcale nie

    Chodzi głównie o to ( nie wiem, byc może nie wyraziłem się dokładnie) że ja
    po prostu muszę zobaczyć że kandydat da rade zrozumieć i zrobić to o co mi
    chodzi - te prace trafiają do określonego systemu ( mówimy o grafice dla
    www) i portfolio mi w żaden sposób nie załatwia sprawy. Muszę widzieć czy
    kandydat wie co ma z przekazanym zadaniem zrobić, wie ile mu na to będzie
    potrzeba czasu i ile za to będzie chciał pieniędzy. Dlatego też te "zadane
    testowe" jest takie ważne.