PracaGrupypl.praca.dyskusje › pieniadze z zagranicy... jak ?

  • 1. Data: 2002-05-24 21:27:02
    Temat: pieniadze z zagranicy... jak ?
    Od: "Lewy" <p...@w...pl>

    sorki ze troche NTG :)

    znajoma ma konto w PKO BP (zwykle konto RORoskie)

    czy da sie na takie konto przeslac z zagranicy (niemcy) EURO ?
    jesli nie to co trzeba zrobic i jak sie takie pieniazki wysyla ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-05-25 21:00:35
    Temat: Re: pieniadze z zagranicy... jak ?
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    O ile sie orientuje musisz miec konto w Euro.
    Czy PKO BP prowadzi konta dewizowe nie wiem. Ale na pewno prowadza je inne
    banki.
    Mimo to wspolczuje. Polska to tylko tak zwana Europa i przelew do polkiego
    oddzialu np. City trwa i kosztuje, szkoda gadac, lepiej kase przywiezc w
    kieszeni :)

    Pozdr.
    Beny

  • 3. Data: 2002-05-25 22:22:55
    Od: "Lewy" <p...@w...pl>

    Uzytkownik "Beny" <b...@p...gazeta.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > oddzialu np. City trwa i kosztuje, szkoda gadac, lepiej kase przywiezc w

    problem polega na tym, ze osoba ktora bedzie wplacala EURO na
    te konto w banku PKO BP nie bedzie specjalnie raz w miesiacu przyjezdzac
    do Polski :)

  • 4. Data: 2002-05-26 07:15:34
    Od: "budowa-2" <b...@i...pl>

    Jak sie chce miec przelewy z Europy to trzeba mieć konto w europejskim banku, a nie w
    jakims
    kołchozowym.
    Słyszałem kiedyś, że komunizm skończy się w Polsce jak ludzie będą mogli wpłacić
    gdzieś pieniadze
    bez stania w kolejkach. A takie długie kolejki ciagle widzę między innymi w PKO.
    Przyznam sie, że dziwie sie bardzo jak widzę, że ludzie z wiekszych lub dużych miast
    dalej trzymają
    pieniadze w tym "banku"

    Wiele banków automatycznie przelicza przychodzące EUR i dodaja do ROR-a złotówki.
    W Pekao SA (z bykiem w logo) EUR wchodzi automatycznie na subkonto i zostaje tam jako
    EUR.
    Faktem jest też, że chyba w wiekszości naszych banków trzeba samemu doświadczalnie
    przekonać się ile
    to trwa, bo bankowe urzędniczki nie maja pojęcia.

  • 5. Data: 2002-05-26 08:59:40
    Od: "Lewy" <p...@w...pl>

    Użytkownik "budowa-2" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jak sie chce miec przelewy z Europy to trzeba mieć konto w europejskim
    banku, a nie w jakims
    > kołchozowym.
    a polecasz jakis dobry bank w ktorym to sie szybko da zrobic ?

> [...]
    dużych miast dalej trzymają
    > pieniadze w tym "banku"
    >
    > Wiele banków automatycznie przelicza przychodzące EUR i dodaja do ROR-a
    a PEKO BP ?

> [...]
    doświadczalnie przekonać się ile
    > to trwa, bo bankowe urzędniczki nie maja pojęcia.
    nie ma co specjalnie zakladac konto zeby tylko na nie specjalnie przesylac
    kilkaset EURO miesiecznie

  • 6. Data: 2002-05-26 10:19:11
    Od: "666" <p...@p...com>

    Tradycyjnie chyba najlepszą obsługę przelewów zagranicznych zapewnia PeKaO S.A.
    Nie lubię tego banku za całokształt i polikwidowałem w nim konta, ale jak ostatnio
    miałem znowu coś zagranicznego, w obie strony, to po przeżyciach w paru innych
    bankach (w tym DB!!!) z nostalgia zacząłem wspominać te tasiemcowe kolejki...
    Zastanawiam się nawet nad ponownym otwarciem rachunku w PeKaO SA tylko dla transakcji
    zagranicznych.
    Dżek

  • 7. Data: 2002-05-26 10:27:36
    Od: "Patryk" <p...@i...pl>

    A moze sprobuj Western Union.

  • 8. Data: 2002-05-26 15:51:50
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    Lewy <p...@w...pl> wrote:
    > sorki ze troche NTG :)

    > znajoma ma konto w PKO BP (zwykle konto RORoskie)

    > czy da sie na takie konto przeslac z zagranicy (niemcy) EURO ?
    > jesli nie to co trzeba zrobic i jak sie takie pieniazki wysyla ?

    da sie przelac kase z zagranicy na ROR w PKO BP SA
    potrzebny jest miedzynarodowy kod oddzialu banku (SWIFT czy jakos tak)
    PL costam (chyba).

    zamiast pytac bez sensu na grupie prosciej zapytac w swoim banku - powiedza
    wszystko dadza do wypelnienia kwitki i bedzie to mialo wieksze szanse na bycie
    zblizona do prawdy informajca niz to co tu uzyskasz.

    magiczny numerek Twoja znajoma moze uzyskac od swojego banku, moze ten kto
    bedzie placil - porzadne banki na zachodize umieja przelac kase do Polski
    do "jakiegostam" PKO BP SA (czy innego banku, nie kazdego!!!, ale na pewno do
    wiekszosci duzych)

    Zeby bank mogl uznac konto suma z przelewu trzeba wydac dyspozycje skupowania
    waluty w Twoim imieniu (moze byc to dyspozycja wielorazowa) - bank konto
    zlotowe moze uznawac tylko zlotowkami, wiec przelew w EUR musi skupic
    (odkupic od Ciebie EUR) i konto uznac PLNami.
    Skupuje po swoim kursie dnia, zwykle pobiera za to pare zlotych prowizji.
    Moze nawet na WWW pkobp jest to w tabeli oplat i prowizji ?

    pozdrawiam

    romekk

  • 9. Data: 2002-05-26 16:12:05
    Od: "Yach Kowalski" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Skupuje po swoim kursie dnia, zwykle pobiera za to pare zlotych prowizji.
    > Moze nawet na WWW pkobp jest to w tabeli oplat i prowizji ?

    ok dzieki teraz juz wszystko wiem...