PracaGrupypl.praca.dyskusje › szafka a pracodawca

  • 1. Data: 2006-08-07 15:00:38
    Temat: szafka a pracodawca
    Od: "tom" <d...@o...pl>

    Witam mam takie pytanie .
    Czy pracodawca bez twojego udziału i wiedzy może przenieść twoje żeczy z szafki
    do innej lub włożyć do worka.
    dzięki za odpowiedzi pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-08-07 15:40:39
    Temat: Re: szafka a pracodawca
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:7e8c.00000116.44d75595@newsgate.onet.pl>
    tom <d...@o...pl> pisze:

    > Witam mam takie pytanie .
    > Czy pracodawca bez twojego udziału i wiedzy może przenieść twoje
    > żeczy z szafki do innej lub włożyć do worka.

    Z punktu widzenia prawa nie ma żadnych zastrzeżeń - szafka nie jest Twoją
    własnością ani jej nie wynajmujesz za pieniądze.
    Z punktu widzenia savoir-vivre nie powinien, bo to po prostu burackie.

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2006-08-07 19:45:03
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > Witam mam takie pytanie .
    > Czy pracodawca bez twojego udziału i wiedzy może przenieść twoje żeczy z szafki
> [...]
    Żeczy to jakby się zesr... to nie włoży do worka. Tomek

  • 4. Data: 2006-08-08 08:38:57
    Od: "Zapracowany" <d...@j...karuzela>

    Przepraszam, ale czy jestes prawnikiem?
    A co jesli, po przeniesieniu rzeczy, pracownik oznajmi, ze czegos brakuje?
    Zastanow sie czasami co piszesz.
    Szafka jest elementem "narzedzi", ktore pracownik otrzymuje do wykonywania
    pracy, ktora pracodawca wynajmuje od pracownika.
    Pracodawca ma prawo zazadac przeniesienia rzeczy pracownika, jednak w jego
    obecnosci, nie inaczej.

  • 5. Data: 2006-08-08 09:09:32
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Zapracowany" <d...@j...karuzela> napisał

    > A co jesli, po przeniesieniu rzeczy, pracownik oznajmi, ze czegos brakuje?

    Odpowiada za to pracodawca, który rzeczy z szafki przenosił.
    Tym bardziej, że w szafce są rzeczy należące do firmy, a nie do pracownika.
    Masz jakieś wątpliwości?

    > Szafka jest elementem "narzedzi", ktore pracownik otrzymuje do wykonywania
    > pracy, ktora pracodawca wynajmuje od pracownika.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Co pracodawca wynajmuje od pracownika - pracę czy szafkę?
    Tak czy siak - jedno i drugie brzmi niedorzecznie.

    > Pracodawca ma prawo zazadac przeniesienia rzeczy pracownika, jednak w jego
    > obecnosci, nie inaczej.

    Podaj mi zatem podstawę prawną do tego, co napisałeś.
    Nie zapomnij przy tym, że ani rzeczy ani szafka nie są własnością
    pracownika, lecz pracodawcy.

    M.

  • 6. Data: 2006-08-08 14:54:07
    Od: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    > Nie zapomnij przy tym, że ani rzeczy ani szafka nie są własnością
    > pracownika, lecz pracodawcy.

    Tzn, ze wszystkie prywatne rzeczy jakie trzymam w sluzbowej
    szafce staja sie wlasnoscia pracodawcy?? Ciekawe

    Pzdr
    Piotr

  • 7. Data: 2006-08-08 15:00:41
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl> napisał

    > Tzn, ze wszystkie prywatne rzeczy jakie trzymam w sluzbowej
    > szafce staja sie wlasnoscia pracodawcy?? Ciekawe

    Ale nikt Ci nie każe trzymać rzeczy prywatnych w pracy, w niezabezpieczonej
    szafce.
    Z kolei pracodawca ma prawo przenieść zawartość szafki, która jest
    własnością firmy, w inne miejsce, bez konieczności konsultowania tego z
    pracownikiem. Ma takie prawo.
    Co nie znaczy, że jest to zgodne z dobrymi obyczajami, ale o tym już
    pisałam.

    M.

  • 8. Data: 2006-08-08 15:08:44
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    >

    > Tzn, ze wszystkie prywatne rzeczy jakie trzymam w sluzbowej
    > szafce staja sie wlasnoscia pracodawcy?? Ciekawe

    Nie staja sie. Ale jezeli je tam trzymasz to na dobra sprawe pracodawca moze
    (by nie rzec: powinien) wystawic ci fakture za swiadczona usluge...

    sz.

  • 9. Data: 2006-08-08 16:52:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eba8sp$18k$1@news.onet.pl Nixe <n...@f...peel> pisze:

    > Z kolei pracodawca ma prawo przenieść zawartość szafki, która jest
    > własnością firmy, w inne miejsce, bez konieczności konsultowania tego z
    > pracownikiem. Ma takie prawo.
    Jeśli to prawo, to z pewnością jakiś przepis mu je nadaje, albo dopuszcza.
    Poprosiłbym o jego podanie.
    Tymczasem to bzdury.
    W szafce mogą być przechowywane rzeczy pozostające własnością pracodawcy ale
    powierzone pracownikowi (i to za odpowiedzialnościa materialną). Nie widzę
    również powodu zakładania a priori zakazu przechowywania w niej przedmiotów
    prywatnych, będących własnością pracownika (choćby kubek).
    Czynność otworzenia takiej szafki i/lub przeniesienia jej zawartości zawsze
    może rodzić spór a nawet konsekwencje prawne, więc jeśli jest konieczna, a
    nie może jej wykonać zainteresowany pracownik (bo np. jest na urlopie),
    należałoby dokonać jej w obeecności świadków, może nawet sporządzić protokół
    czynności.

    Jotte

  • 10. Data: 2006-08-08 17:04:29
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:eba9il$l53$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Nie staja sie. Ale jezeli je tam trzymasz to na dobra sprawe pracodawca
    > moze (by nie rzec: powinien) wystawic ci fakture za swiadczona usluge...

    Zastanowiles sie co piszesz ? - informuje cie ze nie wszyscy pracuja jako
    "umyslowi" ,
    pracownik przychodzi do pracy zdejmuje swoje prywatne ubranie bierze z
    szafki odziez robocza /ochronna
    swoja prywatna umieszcza w szafce -dla mnie to to jest logiczne , wiec co
    w tym dziwnego ze w szafce moga byc jakies cenne przedmioty czy pieniadze
    nalezace do pracownika?.

    pzdr