PracaGrupypl.praca.dyskusje › staż

  • 1. Data: 2004-06-05 11:18:53
    Temat: staż
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich

    Tak sie szczesliwie zlozylo ze dostalem propozycje stazu. Pieniadze
    oczywiscie niewielkie, ale za to zdobede doswiadczenie, a to cholernie
    wazne dzis.

    Sprawa jednak troche mi sie skomplikowala... i w zwiazku z tym widzac ze tu
    bywaja osoby dobrze obeznane w temacie ZUSow i innych takich to pare pytan
    mam do Was :)

    bo tak:
    - dostaje rente rodzinna
    - koncze wlasnie szkole (studium) i mysle o studiach (zaocznie)
    - aby dostac ten staz, kaza mi sie wybrac do urzedu pracy jako absolwent

    i teraz zastanawiam sie jak czy nic nie zamieszam jak sie zarejestruje jako
    absolwent a potem pojde sie dalej edukowac.
    no i co wazniejsze - dostaje rente, a ktos mnie oswiecil ze moga mnie ja
    odebrac jak zaczne zarabiac. uslyszalem ze na reke mam miec jakies 450zl,
    nie wiem czy sa jakies ograniczenia, czy jak... generalnie renta jest mi
    potrzebna, bo jest jej jakies 600zl i to duzo dla mnie.

    jakby ktos mial jakas wiedze, niech sie podzieli, prosze :)
    jakos mnie wizja wedrowania po pokoikach ZUSu z pytaniami o to przyprawia o
    dreszcze.....

    --
    Kapsel
    kapsulski(maplka)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2004-06-05 18:24:12
    Temat: Re: staż
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Kapsel w news:x9v1q7hwnia7$.y7wc6sahsjfx$.dlg@40tude.net napisał(a):

    > i teraz zastanawiam sie jak czy nic nie zamieszam jak sie
    > zarejestruje jako absolwent a potem pojde sie dalej edukowac.

    Nie. Sam tak mialem i nie bylo problemu. Faktu kontynuowania nauki nie
    ukrywalem.

    > no i co wazniejsze - dostaje rente, a ktos mnie oswiecil
    > ze moga mnie ja odebrac jak zaczne zarabiac.

    A na tym juz sie nie znam. Nie wiem nawet, czy z renta mogles sie
    zarejestrowac jako bezrobotny ;-) A moze to ma tylko znaczenie przy prawie
    do zasilku... jak pisalem nie znam sie :-)

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 3. Data: 2004-06-05 19:20:08
    Temat: Re: sta?
    Od: Witiia <K...@p...onet.pl>

    Dnia 2004-06-05 13:18, Użytkownik Kapsel napisał:

> [...]
    > nie wiem czy sa jakies ograniczenia, czy jak... generalnie renta jest mi
    > potrzebna, bo jest jej jakies 600zl i to duzo dla mnie.

    typowy Polak. Dostaje jedno świadczenie z naszych pieniędzy i jeszcze do
    tego chce drugie!! Co za kraj! Kiedy ta nasza złodziejska mentalność
    pójdzie w niepamięć???

    --
    Witiia

  • 4. Data: 2004-06-05 20:11:48
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    > uslyszalem ze na reke mam miec jakies 450zl,
    > nie wiem czy sa jakies ograniczenia, czy jak... generalnie renta jest mi
    > potrzebna, bo jest jej jakies 600zl i to duzo dla mnie.

    Z tego co pamiętam jest oreślona suma którą możesz zarobić i nie powoduje to
    zawieszenia renty rodzinnej i jest to na pewno więcej niż 450 zł.
    Nie wiem natomiast jak to będzie z tą rejestracją jako bezrobotny. Jeśli się
    zarejestrujesz to znaczy że się już nie uczysz, a jeśli się nie uczysz to
    renta ci się nie należy.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 5. Data: 2004-06-05 20:15:26
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    > Dostaje jedno świadczenie z naszych pieniędzy i jeszcze do
    > tego chce drugie!! Co za kraj! Kiedy ta nasza złodziejska mentalność
    > pójdzie w niepamięć???

    Jakich twoich pieniędzy? A jego rodzice to składek na ZUS nie płacili?
    Ehh, typowy polak, uważa że on jedyny ciężko pracuje a cała reszta to
    oszuści i złodzieje.

  • 6. Data: 2004-06-06 01:29:01
    Temat: Odp: staż
    Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl>

    http://www.zus.pl/swiadcze/emer002.htm
    1. Do renty rodzinnej maja prawo: dzieci wlasne (.) do ukonczenia 25. roku zycia,
    jesli sie ucza.
    2. Na zmniejszenie wysokosci (.) renty rodzinnej, do której uprawniona jest jedna
    osoba wplywa przychód w wysokosci przekraczajacej 70% przecietnego miesiecznego
    wynagrodzenia, nie wyzszej jednak niz 130% tego wynagrodzenia.

  • 7. Data: 2004-06-06 07:15:20
    Temat: Re: staz
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Tak sie szczesliwie zlozylo ze dostalem propozycje stazu. Pieniadze
    > oczywiscie niewielkie, ale za to zdobede doswiadczenie, a to cholernie
    > wazne dzis.

    zgadza sie ;)

> [...]
    jako
    > absolwent a potem pojde sie dalej edukowac.

    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jn&a
    kt=nr17091885&ver=-1&jedn=-1
    art.2 ust.1 pkt 2 lit. h - dot. osoby ktora nie uzyskuje miesiecznie
    przychodu w wysokosci
    przekraczajacej polowe minimalnego wynagrodzenia za prace (np renta
    rodzinna)
    nie myslcie ze mozna pracowac i byc bezrobotnym radze pozytac ustawe

    co do absolwenta..... nie ma juz takiego pojecia ;)
    Art. 53. 1. Bezrobotnego, o którym mowa w art. 49 pkt 1,(czytaj do 25 roku
    zycia)
    starosta na wniosek lub za zgoda tego bezrobotnego moze skierowac do odbycia
    u pracodawcy stazu przez okres nieprzekraczajacy 12 miesiecy.
    2. Do osoby zarejestrowanej jako bezrobotna w okresie do uplywu 12 miesiecy
    od dnia okreslonego w dyplomie, swiadectwie lub innym dokumencie
    poswiadczajacym
    ukonczenie szkoly wyzszej, która nie ukonczyla 27 roku zycia, ust. 1 stosuje
    sie odpowiednio.
    ust.2 jest to jakby "stary" absolwent szkoly wyzszej

    --
    Jean
    odpisujac na mejla dodaj [news] w temacie, inaczej mejl trafi do kosza

  • 8. Data: 2004-06-06 08:13:54
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 05 Jun 2004 21:20:08 +0200, na pl.praca.dyskusje, Witiia napisał(a):

    > typowy Polak. Dostaje jedno świadczenie z naszych pieniędzy i jeszcze do
    > tego chce drugie!! Co za kraj! Kiedy ta nasza złodziejska mentalność
    > pójdzie w niepamięć???

    taaak... bo widzisz studia to są darmowe w naszym pięknym kraju oczywiście
    a doświadczenie nie jest ważne, bo przecież przyjmą wszędzie i bez niego
    :)))

    powiem tylko ze placa to niewielka, a mnie chodzi przede wszystkim o
    zdobycie doswiadczenia, gdyz bez niego normalnej pracy nie sposob znalezc.

    nie czuje sie zlodziejem. nie zamierzam nikogo okradac, chce po prostu
    zaczac pracowac. a nie moge sobie pozwolic na strate swiadczenia - renty
    rodzinnej, gdyz jest ona niejako na granicy zycia na jakimkolwiek poziomie.
    a studia jak wiemy wszyscy darmowe nie sa i na nie potrzebne sa pieniadze
    ktorych nie mam.

    chce zdobywac doswiadczenie, pracowac, a wyzywaja od zlodziei... dziękuję
    Ci Witiio za opinię.

  • 9. Data: 2004-06-06 08:16:36
    Temat: Re: Odp: staż
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 6 Jun 2004 03:29:01 +0200, na pl.praca.dyskusje, interpio napisał(a):

    > http://www.zus.pl/swiadcze/emer002.htm

    dziękuję! tego mi było trzeba :)

  • 10. Data: 2004-06-06 18:27:22
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    MariuszR w news:40c2297c@news.home.net.pl napisał(a):

    > Nie wiem natomiast jak to będzie z tą rejestracją jako bezrobotny.
    > Jeśli się zarejestrujesz to znaczy że się już nie uczysz, a jeśli się
    > nie uczysz to renta ci się nie należy.

    Ale nauke mozna kontynuowac, prawda? :-) Dla renty wazna jest kontynuacja
    nauki. Dla zarejestrowania sie jako bezrobotny absolwent wazny jest fakt
    ukonczenia szkoly (kontynuacja nie ma znaczenia). W dalszym ciagu nie wiem
    jednak jak to jest z bezrobotnym otrzymujacym z innego zrodla jakies
    pieniadze.

    pozdrawiam