PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyjazd do Anglii. Na to możemy liczyć?

  • 1. Data: 2004-06-04 21:38:27
    Temat: Odp: Wyjazd do Anglii. Na to możemy liczyć?
    Od: "Wojtek S." <s...@N...polbox.com>

    > Na jaką pracę mogą liczyć w Londynie dwie studentki psychologii w Anglii?
    > Czy mając zagwarantowane tam zakwaterowanie warto wyjeżdżać? Jaką pracę
    > można dostać i ile zarobić? Znajomość angielskiego: bardzo dobra,
    niemiecki:
    > dobra.

    jesli macie kwatere, to pewnie ze warto sprobowac. Przed wyjazdem warto sie
    zorientowac co i jak w Anglii. Jak zalozyc konto w banku, co to jest NIN.
    Wiesz, ze istnieja specjalistyczne fora dyskusyjne?
    s.

  • 3. Data: 2004-06-04 22:46:33
    Temat: Re: Wyjazd do Anglii. Na to możemy liczyć?
    Od: Witek <n...@p...pl>

    "Wojtek S." <s...@N...polbox.com> napisal w news:%K7wc.198$Gc1.30
    @newsfe3-gui:

    > Wiesz, ze istnieja specjalistyczne fora dyskusyjne?

    Zapodasz adresy na przyszlosc?

    --
    Witek
    email: n...@p...pl (dziala)

  • 4. Data: 2004-06-04 23:07:13
    Od: "Kazik" <k...@l...com>

    "Witek" <n...@p...pl> wrote in message
    > "Wojtek S." <s...@N...polbox.com> napisal w news:%K7wc.198$Gc1.30
> [...]

    Zebys sie z tym angielskim czasami nie przeliczyla. Znalem juz takich z
    b.dobra znajomoscia a potem nie mogli zrozumiec ani slowa

    Kazik

  • 5. Data: 2004-06-05 09:39:56
    Od: "Wojtek S." <s...@N...polbox.com>

    http://www.strefa.co.uk/fm/
    http://www.londynek.net

  • 6. Data: 2004-06-05 18:19:48
    Od: "Patrycja" <a...@w...pl>

    > Przed wyjazdem warto sie zorientowac co i jak w Anglii. Jak zalozyc konto
    > banku, co to jest NIN.
    Hmm... tylko czy to będzie potrzebne... skoro można pracować na czarno? :)

    > Wiesz, ze istnieja specjalistyczne fora dyskusyjne?
    Nie... już zaglądam...

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-06-05 23:44:15
    Od: "m...@c...tk" <1...@-...com>

    "Patrycja" <a...@w...pl> wrote in message
    | Hmm... tylko czy to będzie potrzebne... skoro można pracować na czarno? :)

    no tak, mozna pracowac na czarno, bez ubezpieczenia, bez podatkow (i tak
    dostalabys zwrot, przy pracy tylko przez 2 miesiace...), i za stawke np 2,5
    funta, przez 10 godzin, zazwyczaj w jakiejs knajpce.
    Jak najbardziej mozna.
    W takiej pracy mozesz spodziewac sie dodatkowych atrakcji:
    ofert lozkowych od wszystkich meskich pracownikow "firmy". Zobaczysz tez
    karaluchy biegajace po kanapkach i inspektora sanitarnego chowajacego
    banknoty do kieszeni. I takie rozne...

    jesli znasz angielski, polecam jednak urzedy pracy (job centre), gdzie nie
    tylko mozna wybrac sobie legalna prace samemu, ale czlowiek za biurkiem
    zadzwoni do firmy i umowi Cie na interview.
    minimalna LEGALNA stawka godzinna to (chyba nadal?) ok 4,15 funta za
    godzine.

    otwarcie konta w banku jest DUZYM problemem - a wiekszosc pracodawcow placi
    przelewem na konto - lub czekiem, ktory gdzies trzeba zrealizowac. Do
    otwarcia konta wymagane sa dwa oficjalne potwierdzenia adresu, rachunek za
    telefon lub za oplaty komunalne - na przyklad. A skad je wezmiesz? Jedna z
    opcji jest wykrztuszenie od 50 do 150 funtow dla jednej z polskich firm,
    ktore otwieraja Ci to konto. Ze zdzierstwo? Coz, jesli nie to, to trzeba
    chodzic po bankach... pytac, rozmawiac... jak nie w szostym to w dwudziestym
    szostym wydziale otworza w koncu konto.
    Co do National Insurance Number, mozesz uzywac tymczasowego, tj daty
    urodzenia. Otrzymanie stalego jest ogromnie upierdliwe, niestety rejonizacja
    nie sluzy temu systemowi i jesli w koncu sie dodzwonisz do wydzialu i
    umowisz na spotkanie, moze sie okazac, ze osoba, ktora Cie umowila na wizyte
    za 2 miesiace - nie miala prawa tego zrobic, bo nalezysz do innego rejonu.
    Sorry.

    poza tym przegladnij dobrze archiuwum (niusy i google) grup dyskusyjnych -
    tej i innych (alt.emigracja, etc). Temat pojawia sie czesto.

    ach, warto tez zarejestrowac sie i monitorowac oferty z reed.co.uk i
    jobmonster.co.uk, choc jednak czesciej maja tam prace na dluzsze kontrakty.

    radze tez - przede wszystkim - zachowac zdrowy rozsadek. Fantastyczne oferty
    pracy sa wlasnie takie - fantastyczne przekrety dla naiwnych. Nie oddawaj
    paszportu "posrednikowi", czy swiezo poznanemu znajomemu, ktory robi dobre
    wraznie - a juz szczegolnie NIE polskiemu. Nie wierz w cuda, bo one sie
    prawie nie zdarzaja...

    btw, nie chce Cie zniechecac, do tej pory ludzie jezdzili i w wiekszosci
    znajdowali prace - a przed 1 maja mogli korzystac tylko z marginesu - prac
    nielegalnych. Teraz masz prawo do kazdej pracy, ale jednak - nie masz
    ZADNYCH gwarancji. No, a zycie w Wlk Brytanii jest drogie. W duzym miescie
    szczegolnie mieszkanie i "MPK". W czasie wakacji trudno o prace i
    mieszkanie - szukaja nie tylko cudzoziemcy z calej UE i reszty swiata,
    rowniez studenci brytyjscy. Mozesz pojechac, "wtopic" 400 funtow lub wiecej
    i nic nie znalezc. To jednak wersja pesymistyczna ;)

    marek

  • 8. Data: 2004-06-06 10:25:46
    Od: "Wojtek S." <s...@N...polbox.com>

> [...]
    > opcji jest wykrztuszenie od 50 do 150 funtow dla jednej z polskich firm,

    obecnie najskuteczniejszym (moim zdaniem) sa dwa sposoby:
    1. list od pracodawcy ze taki czlowiek pracuje i pojscie do pewnego banku
    2. wyslanie prawa jazdy do DVLA i prosba na druku D-1 o wymiane na
    angielskie. Banki honoruja angielskie prawko jako tzw. "proof of address"

    wyjazd na 2-3 tyg. nie ma sensu, bo mozna tyle szukac pracy. a poza tym to
    troche niepowazne wobec pracodawcy: "przyjechalam na 3 tygodnie, potem jade
    i moze pan sobie szukac kogos na moje miejsce"

> [...]
    rejonizacja
    > nie sluzy temu systemowi i jesli w koncu sie dodzwonisz do wydzialu i

    ja mieszkam w Brighton i w moim przypadku trwalo to 10 dni :-)
    Ale rzeczywiscie Londyn jest strasznie zapchany i trwa to tam 10 tygodni.
    Korzysci sa takie, ze placisz dwukrotnie nizsze podatki niz na TN.

    s.

  • 9. Data: 2004-06-06 11:00:26
    Od: "Patrycja" <a...@w...pl>

    Widzę, że jesteś trochę zorientowany w tym temacie :). Zapytam jeszcze może
    na jaki najkrótszy okres czasu warto jechać? Czy warto jechać na dwa-trzy
    tygodnie?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-06-06 11:41:34
    Od: "gaper" <g...@N...gazeta.pl>