PracaGrupypl.praca.dyskusje › sposób na nicnierobienie

  • 91. Data: 2002-12-10 06:45:56
    Temat: Re: sposób na nicnierobienie
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    > W to akurat wątpię..Nie widziałam jeszcze bezrobotnego dyrektora,czy
    > ministra.

    A wiesz, że ja nigdy bakterii grypy nie widziałem.

    mer

  • 92. Data: 2002-12-10 07:28:47
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    > Przecież Nina nic innego tu nie robi tylko się dzieli doświadczeniami.
    > Czego od niej jeszcze oczekujesz, ale tak konkretnie?
    > Napisz prosze w paru punktach jakich informacji potrzebujesz?
    > Pamiętaj na początek zanim się rozpędzisz, że praca sama się nie znajdzie.
    > Jestem pewnie nudny, ale to TY musisz ją znaleść.

    otoz to.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 93. Data: 2002-12-10 12:45:32
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    znajdzie.

    Przecierz wiem, napisałem to żartowbliwie !

    No ale jeśli Nina udziela się na forum co jest widoczne, to dlaczego nie
    może znaleźć pracy ?
    Nina odpowiedz, przecież u Was jest dużo niższe bezrobocie niż w naszym
    kraju. Mimo braku pracy jest w Tobie tyle optymizmu, że naprawde Cię
    podziwiam. Chyba że istnieją inne formy zarobkowania o których ja niewiem a
    są widoczne wsród ludzi mieszkajacych w Stanach ??

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 94. Data: 2002-12-10 18:40:53
    Od: "mer" <b...@n...pl>

> [...]
    > sluchajcie siedzialem na kanapie i nagle wstalem zajolem sie tym i tym,
    > Wpierw pracowalem 48 godzin na dobe ale teraz mam juz 23. auto i 6 willi.
    > Nie ejstem bogaty ale nie musze oszczedzac kazdej zlotowki. Moge pomoc komus
    > ruszyc sie z kanapy ale mam malo czasu..... etc.
    >
    > Obawiam sie jednak ze chetnych do podzielenia sie swoim sukcesem nie bedzie.
    > Ania tez nie che poweidziec czym tak dobrze zarabia na siebie, procz
    > enigmatycznych wypowiedzi. Mysle ze nie dojrzelismy jeszcze do tego by
    > chciec pomoc innym, ale za to swietnie umiemy skrytykowac tych ktorym sie

    Mylisz się.
    Wiekszość narzekających tutaj osób nie dlatego nie zarabia, że nikt im nic nie
    podpowie, lecz
    dlatego, że zarabianie wymaga wysiłku. A to już jest sprzeczne z ich filozofią życia.

    Ja utrzymuje rodzine na nienajgorszym poziomie prowadząc jednoosobowa działalnośc
    gospodarczą.
    Zajmuje sie między innymi pomaganiem firmom z zachodniej europy, które chcą wejść do
    Polski ze
    swoimi firmami lub tylko towarami.
    W taki sam sposób pomagam też polskim firmom na tamtym rynku.
    Nie mam skończonych studiów (na razie) więc moimi klientami są nie spółki giełdowe,
    ale np. mniejsci
    producenci róznych rzeczy.
    Teraz przed wejściem Polski do UE jest duże zapotrzebowanie na takie usługi i nie
    daje rady obsłużyć
    wszystkich chętnych.
    W listopadzie odmówiłem jednej firmie niemieckiej i jednej polskiej.
    Jest więc jeszcze dużo pracy dla innych.

    Prosze również innych pracujących o podzielenie sie pomysłami z zagubionymi.

    mer

  • 95. Data: 2002-12-10 21:23:18
    Temat: Odp: sposób na nicnierobienie
    Od: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ania <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at1lo7$41u$...@n...tpi.pl...
    [...]
    > Poprawka: nie ludzi bez pracy, tylko "ludzi bez pracy na kanapach przed
    > telewizorem z piwem w ręku"

    No i nareszcie wiemy co jest przyczyną tego, że niektórzy mają w głowie
    taki a nie inny wizerunek polskiego bezrobotnego - mianowicie oglądanie
    głupawego serialu telewizyjnego. Trudno oczekiwać, żeby ktoś taki
    przejął się sytuacją ludzi bez pracy, jeśli na sam dźwięk słowa
    "bezrobotny" staje mu przed oczami pan Kiepski ze swoim
    Waldusiem i z nieodłącznym "browarem" :-))
    Ale mówiąc bardziej poważnie, uważam, że zarówno Ty Aniu,
    jak i wcześniej ci co rozpoczynali wątki np. "Co to są znajomości"
    i "Coś w rodzaju podsumowania", robicie po prostu "złą robotę".
    Dlatego, że odwracacie uwagę od tego, że sytuacja na rynku pracy
    nie tylko, że nie jest normalna, ale jest po prostu absurdalna i musi
    być zmieniona, i to szybko. I trzeba tego wymagać od państwa,
    czyli od ludzi, którzy wypłacają sobie pensje z naszych podatków
    i, nic w tym kierunku nie robiąc, spokojnie sobie planują, że
    bezrobocie będzie malało zaledwie o kilka promili rocznie.
    Natomiast Wy dajecie do zrozumienia, że sytuacja ogólna jest
    zupełnie OK, tylko bezrobotnym nie chce się ruszyć tyłka
    z kanapy. I bez przerwy ich upominacie, żeby niczego od nikogo
    nie wymagali (m.in. od państwa), a tylko od siebie.
    A dlaczego np. Amerykanie 70 lat temu, mieli prawo wymagać
    od Roosevelta, żeby zastosował nadzwyczajne środki
    (m.in. wielkie roboty publiczne) i radykalnie zmniejszył
    bezrobocie. A przecież to "straszne" bezrobocie z czasów Wielkiego
    Kryzysu było tylko trochę większe od obecnego polskiego
    (wynosiło dwadzieścia parę procent). A w ostatnich dniach
    Amerykanie już zaczynają podnosić alarm, że bezrobocie osiągnęło
    nie notowany od lat poziom, mianowicie 6%, i że trzeba
    jakoś temu przeciwdziałać. A przecież my mamy 3 razy większe!
    Dlaczego amerykański FED musi prowadzić taką politykę pieniężną,
    żeby walczyć nie tylko z inflacją, ale również z recesją i bezrobociem,
    a nasza Rada Polityki Pieniężnej może mieć bezrobocie serdecznie
    w nosie, i może spokojnie zbijać inflację o kolejny procent nawet
    za cenę zwiększenia bezrobocia o 5%.
    Rozpowszechnianie przez Was takich poglądów jest bardzo na rękę
    rządzącym, bo rozgrzesza ich z nieróbstwa, ale najbardziej jest na rękę
    pracodawcom. Trudno wyobrazić sobie bardziej komfortową sytuację,
    niż taką kiedy można przebierać w kilkuset kandydatach na jedno miejsce
    jak w ulęgałkach, stawiać warunki, że wiek ma być od 25 do 30 lat, itp.
    Ale jeszcze ważniejsze, żeby obecni pracownicy nie byli już tacy
    pewni siebie, nie upominali się o podwyżki, a zamiast tego podlizywali
    się na wyścigi szefowi. Tak, wysokie bezrobocie jest tak bardzo
    na rękę wpływowej grupie jaką stanowią pracodawcy, że poważnie się
    zastanawiam, czy te mnożące się ostatnio jak króliki głosy, zwalające
    całą winę na bierność i lenistwo bezrobotnych, rodzą się tak zupełnie
    spontanicznie.
    Do niedawna myślałem, że zlikwidowanie plagi bezrobocia, jak zresztą
    wszystko w życiu (a zwłaszcza w tym ustroju), musi kosztować
    - w tym wypadku, że musi to być opłacone zaciśnięciem pasa przez
    całe społeczeństwo. I myślałem, że to jest główną przyczyną milczenia
    polityków, a zwłaszcza rządzących, na ten temat. Że wolą spisać na straty
    bezrobotnych wyborców, niż narazić się kilkakrotnie liczniejszym
    wyborcom jeszcze mającym pracę. Ale znacznie lepiej ode mnie
    znający się na ekonomii człowiek, mianowicie Paweł Pollak
    (ten, który rozpoczął wątek "Co to są znajomości") twierdzi,
    że są łatwe i bezbolesne sposoby osiągnięcia tego celu
    (podaje np. przykład Hiszpanii). Jeśli to prawda, to na początku
    wydaje się zupełnie niezrozumiałe dlaczego nie tylko nic się robi,
    ale nawet prawie nic się nie mówi nt. zastosowania u nas tych
    sprawdzonych i prostych rozwiązań. Jedynym racjonalnym
    wytłumaczeniem pozostaje wpływ uwielbiających obecną sytuację
    na rynku pracy pracodawców, którzy potrafią skutecznie torpedować
    nawet szerszą dyskusję na ten temat (no bo niby po co podejmować
    jakiekolwiek działania w skali kraju, jeśli zamiast tego wystarczy,
    żeby bezrobotni ruszyli się ze swoich kanap). Nie przyjmują do
    wiadomości, że nawoływanie setek psów, żeby jeszcze bardziej
    zażarcie walczyły o jedną kość, nie zmieni prostego faktu, że w końcu
    i tak ta kość dostanie się tylko jednemu, a reszta będzie mogła
    tylko się oblizać (przepraszam za to porównanie, ale jak czytam
    o tym, że na jedno ogłoszenie o pracy rzuca się kilkuset chętnych,
    to nieodparcie kojarzy mi się to z takim właśnie obrazkiem,
    a swoją drogą jakoś nie bardzo potwierdza to lansowane poglądy
    o bierności i lenistwie ludzi bez pracy).
    Ale jeśli konkretne powody do niechęci do walki z bezrobociem
    mają tylko pracodawcy (np. jeśli są one rzeczywiście bezbolesne
    dla ogółu społeczeństwa, jak twierdzi Paweł Pollak, to związki
    zawodowe nie powinny mieć takich powodów), to w demokracji
    można ich przegłosować. Nie trzeba tylko dawać wmawiać sobie,
    że winę za swoją sytuację ponoszą sami bezrobotni - ich bierność,
    nieróbstwo i nieudacznictwo, i przycisnąć rządzących, żeby wreszcie
    wzięli się do roboty, a nie wygodnie i beztrosko przejadali nasze
    podatki (okazuje się, że niektórzy ludzie znają sposoby wyjścia
    z kryzysu, ale zaczynają o nich mówić dopiero pod naciskiem,
    np. wspomniany Paweł Pollak opisał swój sposób dopiero
    "przyciśnięty" polemiką ze mną, a na początku, jak wielu innych,
    nawoływał tylko i wykpiwał bezrobotnych siedzących biernie
    na kanapie).

    Pozdrawiam
    Artur

  • 96. Data: 2002-12-11 01:38:16
    Temat: Re: Re: sposób na nicnierobienie
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Wrangler" <a...@i...pl> writes:

    > No ale jeśli Nina udziela się na forum co jest widoczne, to dlaczego nie
    > może znaleźć pracy ?

    bo narazie jej nie szukam a czas poswiecam na szkolenie, ktore sie
    zakonczy przed swietami.

    > Nina odpowiedz, przecież u Was jest dużo niższe bezrobocie niż w naszym
    > kraju. Mimo braku pracy jest w Tobie tyle optymizmu, że naprawde Cię
    > podziwiam. Chyba że istnieją inne formy zarobkowania o których ja niewiem a

    a dlaczego mialabym sie zamartwiac? na leb mi sie nie leje, z glodu
    nie zdycham, kasy mam zaoszczedzone tyle, ze spokojnie na pol roku
    zycia starczy. to co mam sie martwic? mam teraz czas na pojechanie
    sobie na wakacje (na ktore nie mialam czasu jak pracowalam), na
    zrobienie szkolen, na douczenie sie.

    poza tym data na wypowiedzeniu t byl ostatni dzien listopada. dzis
    jest raptem 10 grudnia - nawet jakbym roboty szukala, to watpie ze bym
    cos juz tak na cito blyskawicznie znalazla.

    proces rekrutacji jest dosc dlugi. od czasu od kiedy wyslesz swoje cv
    do momentu zakonczenia rekrutacji moze uplynac i miesiac - zalezy
    jakimi metodami firma prowadzi rekrutacje.

    gdybym chciala znalezc _byle jaka_ prace, to bez problemu. ale ja chce
    znalezc lepsza. a to moze zajac i z pol roku.

  • 97. Data: 2002-12-11 01:43:34
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Xyloo" <x...@o...pl> writes:

    [...]

> [...]
    > enigmatycznych wypowiedzi. Mysle ze nie dojrzelismy jeszcze do tego by
    > chciec pomoc innym, ale za to swietnie umiemy skrytykowac tych ktorym sie

    nie, nie dojrzelismy jeszcze do tego, zeby umiec skorzystac z takich
    informacji i wypowiedzi tych, ktorym sie udalo.

    zgadzam sie, niewiele ludzi zdecyduje sie napisac - bo zaraz obrzuca
    ich blotem, czego niedawno tutaj byl przyklad.

  • 98. Data: 2002-12-11 03:43:32
    Od: w...@e...org.pl

> [...]
    > "bezrobotny" staje mu przed oczami pan Kiepski ze swoim
    > Waldusiem i z nieodłącznym "browarem" :-))

    Tacy "bezrobotni" również istnieją, tego nie da się ukryć. Już zmiana
    mentalności tej grupy sporo by dała.

    > Ale mówiąc bardziej poważnie, uważam, że zarówno Ty Aniu,
    > jak i wcześniej ci co rozpoczynali wątki np. "Co to są znajomości"
    > i "Coś w rodzaju podsumowania", robicie po prostu "złą robotę".

    Niezależnie od sytuacji jest to robota dobra. Co więcej, im trudniejsza
    sytuacja, tym taka robota lepsza. Wiesz jak ragują mądre firmy w czasie
    kryzysu? Gwałtownie tną koszty, usprawniają i zmieniają w swym działaniu
    wszystko, co się da, o dziwo inwestują. Nie w doraźne śrdoki, tylko w
    potencjał. Takie firmy po kryzysie wystrzeliwują do przodu jak z procy,
    pozostawiając w tyle te, które podczas recesji (której gwoli ścisłości u nas
    nie ma, jest za to spowolnienie) przyjmowały formę przetrwalnika i ograniczały
    aktywność. Teraz wyprowadź sobie analogię. Nie tylko w stosunku do
    bezrobotnych, w stosunku do każdego.

    > Dlatego, że odwracacie uwagę od tego, że sytuacja na rynku pracy
    > nie tylko, że nie jest normalna, ale jest po prostu absurdalna i musi
    > być zmieniona, i to szybko.

    Sytuacja jest nie mniej absurdalna niż ogół tego co się wokół dzieje.
    Rozwiązania są znane, nikt ich nie wprowadzi przez wzgląd na tak zwane "koszty
    społeczne", będące tak naprawdę kosztami politycznymi dla formacji, która by
    się na nie odważyła.

> [...]
    > i, nic w tym kierunku nie robiąc, spokojnie sobie planują, że
    > bezrobocie będzie malało zaledwie o kilka promili rocznie.

    Ależ robią, robią. Doskonale markują działania, zasłaniając się cudnymi
    spektaklami (vide szaman Kołodko), udając, że dbają o inters kraju
    (PSL), "dbając" o "grupy poszkodowane przez transformację" (górnicy, hutnicy,
    ktokolwiek na tyle liczny, by odpowiednio głośno pokrzyczeć). Wiesz, kiedy
    gospodarka ma się najlepiej? Gdy politycy się nią nie zajmują. Gdy nie ma
    koncesji, nadzorów, komisji, śmiesznego systemu podatkowego, równie śmiesznego
    kodeksu pracy, niewydajnego systemu świadczeń emerytalnych and so on...

> [...]
    > z kanapy. I bez przerwy ich upominacie, żeby niczego od nikogo
    > nie wymagali (m.in. od państwa), a tylko od siebie.

    Od państwa, przynajmniej do następnych wyborów, mogą wymagać jedynie dalszego
    pogłębiania absurdów i powrotu do socjalizmu, który wdziera się do nas
    spowrotem przez każdą możliwą szparkę. W kapitaliźmie każdy musi wymagać od
    siebie przede wszystkim, nie istotne czy sytuacja jest znakomita, czy
    beznadziejna; tego nie zmieni żaden dekret czy działanie polityków. Byle do
    następnych wyborów, znów będę miał okazję odebrać swój malutki, pojedynczy głos
    ludziom, którym nikt nie powierzyłby kierowania dwuosobową firmą, a którzy
    zabierają się za "uzdrawianie" gospodarki czterdziesto-milionowego kraju.

    > A dlaczego np. Amerykanie 70 lat temu, mieli prawo wymagać
    > od Roosevelta, żeby zastosował nadzwyczajne środki
    > (m.in. wielkie roboty publiczne) i radykalnie zmniejszył
    > bezrobocie.

    Nikt nie zmniejszył bezrobocia. Poczytaj sobie o tym, jakie koszty dla
    amerykańskiej gospodarki miał "New Deal". Kilkanaście lat się z tego otrząsali,
    przy tak potężnej gospodarce! W ostatecznym rozrachunku przyznano, że to nie
    był dobry pomysł. "Roboty interwencyjne" i takie tam to żadne rozwiązanie. Gdy
    jest kryzys, to ostatnią rzeczą, jaką trzeba robić to dodatkowe obciążanie
    sektora prywatnego, a trzeba ten sektor obciążyć, bo skądś pieniądze na te
    roboty trzeba wziąć. Państwo tworzy sztuczną podaż na pracę i nic więcej. Każde
    dodatkowe miejsce pracy sztucznie stworzone przez państwo to obciążenie sektora
    prywatnego, które skutkować może kilkoma utraconymi etatami. Tego jednak nikt
    nie liczy, bo przecież prywaciarzy zawsze można jeszcze bardziej wyssać, by móc
    pochwalić się pół milionem "nowych" miejsc pracy. Sam widzisz, w jakim stanie
    jest nasza gospodarka, a domagasz się kolejnych interwencji państwa. To w dużej
    mierze w ich wyniku właśnie jest tak, a nie inaczej. Interwencja państwa to
    koszt dla firm prywatnych, które, w przeciwnieństwie do polityków, muszą się
    liczyć z własnymi pieniędzmi. Jeśli je obciążysz, a do tego prowadzi każda
    próba "poprawiania gospodarki rynkowej", to zaczną zwalniać i już. Państwo na
    kryzys powinno reagować jak dobra firma, a więc maksymalnie ułatwić firmom
    działalność. By to uczynić potrzebny jest sprawny system sądowniczy,
    przejrzysta, stabilna ordynacja podatkowa dająca przedsiębiorcy autentyczną
    możliwość walki z aparatem skarbowym, niski, liniowy podatek dochodowy,
    liberlane regulacje dotyczące stosunku pracodawca-pracobiorca, uproszczenie
    procedur administracyjnych, poważne zmiany w systemie pomocy (nie "opieki" na
    miłość Boską!) społecznej i tak dalej i tak dalej. Najlepszą rzeczą, jaką
    państwo może zrobić dla gospodarki to nie wtrącanie się i stworzenie
    przyjaznego środowiska dla firm tak krajowych, jak i zagranicznych.

> [...]
    > Amerykanie już zaczynają podnosić alarm, że bezrobocie osiągnęło
    > nie notowany od lat poziom, mianowicie 6%, i że trzeba

    To teraz sobie odpowiedz na pytanie: jak wygląda system gospodarczy USA, czym
    się różni od naszego i czy jego potęga to wynik regulacji i państwowego
    interwencjonizmu, czy też ich braku.

    > A przecież my mamy 3 razy większe!
    > Dlaczego amerykański FED musi prowadzić taką politykę pieniężną,
    > żeby walczyć nie tylko z inflacją, ale również z recesją i bezrobociem,

    FED MUSI prowadzić ostrożną politykę głównie dlatego, że od jego decyzji zależy
    nie tylko los gospodarki USA ale także podstawowe wskaźniki handlu
    międzynarodowego. FED może pozwolić sobie czsem na popuszczenie pasa, gdyż
    otoczenie gospodarcze w USA nie jest psute tak, jak u nas i generalnie może
    mieć zaufanie do Kongresu, inaczej niż RPP do naszego rządu, który skutki
    własnych zaniechań zwala na RPP właśnie.

    > a nasza Rada Polityki Pieniężnej może mieć bezrobocie serdecznie
    > w nosie, i może spokojnie zbijać inflację o kolejny procent nawet
    > za cenę zwiększenia bezrobocia o 5%.

    RPP nie ma bezrobocia w nosie. Zastanów się, czemu miałaby mieć? Jaki cel ma
    Balcerowicz i reszta Rady w zwiększaniu bezrobocia? Spisek? Ależ oni pomagają
    nam jak mogą, niestety w sposób liberalny, co może rodzić na linii Rada-rząd
    jedynie konflikty. Miller, Kalinowski, Pol i cała ich obleśna sitwa potrafią
    wszystko zwalić na Radę. Nie zauważyli jednak, że powstało pytanie: skoro te
    wszystkie kłopoty to wynik za wysokich stóp procentowych, to dlaczego żaden
    kraj nie wpadł na genialny pomysł ich wyzerowania! A najlepiej wprowadzenia
    stóp ujemnych! Rada Polityki Pieniężnej swoją stanowczą polityką zapewnia
    złotówce zaufanie rynków kapitałowych. Zagraniczni inwestorzy widząc, że
    przynajmniej NBP jest stanowczy, znacznie chętniej podchodzą do pomysłu wydania
    swoich pieniędzy w naszym kraju. Nie mówiąc już o ocenach światowych
    organizacji rankingowych, które to oceny przyznawane są każdemu krajowi i od
    których zależy zaufanie inwestorów do gospodarki danego państwa. Czy nam się to
    podoba czy nie, powinniśmy się starać o jak najwyższe noty.

    > Rozpowszechnianie przez Was takich poglądów jest bardzo na rękę
    > rządzącym, bo rozgrzesza ich z nieróbstwa, ale najbardziej jest na rękę
    > pracodawcom.

    Rozpowszechnianie poglądu, iż aktywność należy zacząć od siebie, najbardziej na
    rekę jest bezrobotnym, którzy taki pogląd przyjmą.

    > Trudno wyobrazić sobie bardziej komfortową sytuację,
    > niż taką kiedy można przebierać w kilkuset kandydatach na jedno miejsce
    > jak w ulęgałkach, stawiać warunki, że wiek ma być od 25 do 30 lat, itp.

    Pracodawcy mogą stawiać takie warunki, jakie chcą. I będą je stawiać, dopóki
    rzeczywistość naszej gospodarki będzie wyglądała w ten sposób. Nie zmienisz
    tego żadną regulacją prawną. Złe nawyki to nie tylko domena bezrobotnych,
    wyciagać rękę po pieniądze najlepiej potrafią państwowe zakłady. Już kiedyś
    pisałem, że nieważne jest, czy jesteś bezrobotnym, pracownikiem, czy
    pracodawcą, jeśli masz złe nawyki, to niczego nie wskórasz i pozostanie tylko
    frustracja.

> [...]
    > się na wyścigi szefowi. Tak, wysokie bezrobocie jest tak bardzo
    > na rękę wpływowej grupie jaką stanowią pracodawcy,

    Pracodawcy na obecną pracę legislacyjną Parlamentu w zasadzie nie mają wpływu.
    Naprawdę uważasz, że obecny system "wolnorynkowy" jest na rękę jakiemukolwiek
    normalnie myślącemu przedsiębiorcy? Bzdura! Znam takich, którzy nie rozwijają
    działalności, bo wpadną w wyższy próg podatkowy i netto im się to nie opłaci.
    Nieuczciwe postępowanie niektórych pracodawców to jedno, drugą stroną medalu są
    praktyki nieuczciwych pracowników, okradających bez zażenowania swoje firmy.

    > że poważnie się
    > zastanawiam, czy te mnożące się ostatnio jak króliki głosy, zwalające
    > całą winę na bierność i lenistwo bezrobotnych, rodzą się tak zupełnie
    > spontanicznie.

    Nie, to spisek :-(. Niektórzy mają już po prostu dosć wszechobeznego zrzędzenia
    i nadawania na złych "onych" przy jednoczesnym braku jakiejkolwiek aktywności,
    by coś zmienić. Przecież nikt nie musi od razu iść pracować za śmieszne
    pieniądze ale niech przynajmiej, do diaska, odpowie "dzień dobry"!. Śmieszne?
    Wcale nie. To jak się do siebie odnosimy to kolejny powód naszych kłopotów.

> [...]
    > wszystko w życiu (a zwłaszcza w tym ustroju), musi kosztować
    > - w tym wypadku, że musi to być opłacone zaciśnięciem pasa przez

    Musi kosztować uzdrowienie gospodarki, a więc chwilowo jeszcze większa zapaść,
    gdy gospodarka oczyszcza się z niewydajnych firm po to, by móc dalej rozwijać
    się jako zdrowy organizm. Liberlane reformy i to, co po nich się dzieje możesz
    porównać do organizmu, który zdołał pozbyć się choroby ale przypłacił to
    gorączką i chwilowym osłabieniem. Wychodzi jednak z kłopotów zdrowy i jeszcze
    silniejszy.

> [...]
    > polityków, a zwłaszcza rządzących, na ten temat. Że wolą spisać na straty
    > bezrobotnych wyborców, niż narazić się kilkakrotnie liczniejszym

    Politycy milczą, bo nie potrafią przyznać się do zaniechań i braku
    jakiejkolwiek koncepcji na przyszłość. Milczą, bo tego oczekują grupy
    społeczne, mające poparcie w związkach zawodowych. Milczą, bo ze strachu przed
    utratą głosów są w stanie tylko pozorować głosy. Nie zdają sobie sprawy, że
    głosy i tak stracą, na rzecz "ludowych trybunów" i najgorszej maści demagogów.

> [...]
    > (ten, który rozpoczął wątek "Co to są znajomości") twierdzi,
    > że są łatwe i bezbolesne sposoby osiągnięcia tego celu

    One nie są łatwe i bezbolesne, one są proste w swych założeniach. Łatwe i
    bezbolesne mogą być nowe szlagiery Britney Spears.

    > Jeśli to prawda, to na początku
    > wydaje się zupełnie niezrozumiałe dlaczego nie tylko nic się robi,
    > ale nawet prawie nic się nie mówi nt. zastosowania u nas tych
    > sprawdzonych i prostych rozwiązań.

    To jest absolutnie pojęte. Patrz wyżej. Hiszpania, Irlandia, Wielka Brytania, a
    w kwestii rolnictwa Nowa Zelandia i Australia przeprowadziły reformy liberlane.
    W naszym kraju to nie przejdzie, za dużo trzeba byłoby zmienić, zbyt wiele
    układów i interesów zostałoby naruszonych. To, co zrobiły te kraje ze swoimi
    gospodarkami to ostre zmiany w kierunku "krwiożerczego kapitalizmu". To idealne
    przeciwieństwo "New Deal" i innych pomysłów z piekła rodem.

> [...]
    > jakiekolwiek działania w skali kraju, jeśli zamiast tego wystarczy,
    > żeby bezrobotni ruszyli się ze swoich kanap).

    ROTFL! Cierpisz na paranoję. Obecny system najbardziej obciąża pracodawców
    właśnie! Oczywiście pracodawców nie cieszących się niezrozumiałymi
    przywilejami, które są udziałem branż pozostajacych w znacznym stopniu pod
    kuratelą państwa. Pochodną tych obciążeń jest sposób, w jaki firmy traktują
    pracowników. Chcesz wiedzieć, co sądzą pracodawcy? Posłuchaj wypowiedzi
    przedstawicieli BCC czy PKPP. Wszyscy w kółko powtarzają to samo, wszyscy
    domagają się od państwa by się od nich odp.......ło i dało gospodarce
    odetchnąć. Recepty, które zalecają, wypisałem wyżej.

    Jak ktoś wogóle może sądzić, że system, w którym podatkowe koszty pracy są
    czasem niemal równe płacy netto, w którym można zostać od tak udupionym przez
    skarbówkę, który jest maksymalnie nieprzyjazny dla przedsiębiorców, w którym
    wogóle nie ma klimatu do podejmowania działalności, jest dobry dla
    przedsiębiorców. Pomyśl logicznie. Gdy idziesz do sklepu, to z dwóch rzeczy o
    takiej samej jakości wybierasz tańszą! I tego chcą pracodawcy. Taniego systemu,
    który nie chamowałby ich rozwoju. Największym wynaturzeniem naszej ekonomii
    jest to, że nikt inny tylko państwo właśnie konkuruje z własnymi firmami! Firmy
    nie dostają kredytów, bo banki wolą inwestować w obligacje, którymi państwo
    spłaca długi zaciągnięte między innymi na utrzymanie przy życiu własnych,
    nierentownych przedsiębiorstw! TO dopiero jest absurd!

> [...]
    > tylko się oblizać (przepraszam za to porównanie, ale jak czytam
    > o tym, że na jedno ogłoszenie o pracy rzuca się kilkuset chętnych,

    Na jedne rzuca się kilkaset, na inne nikt nie spojrzy. Naprawdę uważasz, że
    firmy chcą przebierać w tylu ofertach, skoro większość nadaje się do kosza na
    starcie? Zdrowa firma wymaga zdrowego środowiska gospodarczego, nic więcej.
    Środowisko nasze to jedno wielkie wynaturzenie, więc i działania firm są często
    wynaturzone.

    > Ale jeśli konkretne powody do niechęci do walki z bezrobociem
    > mają tylko pracodawcy

    Pracodawcy mają interes w tym, by pracujących było jak najwięcej, bo to
    powiększa rynek. Żadna nadpodaż chętnych do pracy nie zrekompensuje rynku
    rozwijającego się w żółwim tempie pod gigantycznym ciężarem podatkowym. Jeśli
    pracodawca uważa, że bezrobocie jest mu na rękę, to jest krótkowzorocznym
    durniem, którego firma na prawdziwym wolnym rynku zostanie zmieciona przez
    konkurencję. Bezrobocie na rękę jest tylko krzykaczom-demagogom, którzy mogą
    zbić kapitał poltyczny na ludzkiej frustracji.

    > (np. jeśli są one rzeczywiście bezbolesne

    Są bolesne, dlatego nikt nie podejmuje prawdziwej walki z bezrobociem.

    > dla ogółu społeczeństwa, jak twierdzi Paweł Pollak, to związki
    > zawodowe nie powinny mieć takich powodów)

    Związki zawodowe to taki bolący pryszcz na tyłku. Zdrapać go nikt nie chce, bo
    przez chwilę będzie jeszcze bardziej boleć. Te organizacje nie walczą "w
    obronie pracy", w "obronie rynku pracy" czy jak to tam jeszcze bezczelnie sobie
    nazywają. Związki walczą o utrzymanie status quo swoich działaczy, hamując i
    tak nieuniknione procesy rynkowe. Płaci za to pozostała część społeczeństwa.
    Żaden bezrobotny o zdrowych zmysłach nie powinien patrzeć przychylnie na
    związkową działalność, bo to ona również przyczynia się do jego sytuacji.

    > to w demokracji
    > można ich przegłosować.

    OTÓŻ TO!!

> [...]
    > "przyciśnięty" polemiką ze mną, a na początku, jak wielu innych,
    > nawoływał tylko i wykpiwał bezrobotnych siedzących biernie

    Sposoby na walkę z bezrobociem ma znać rząd, a nie Paweł Pollak, tym bardziej
    że znane są one od dawna i nie trzeba tworzyć żadnej nowej ekonomii, by je
    znaleźć. Wystarczy zajrzeć do podręcznika ekonomii i poczytać troszkę i
    problemach, jakie niesie ze sobą interwencjonizm. Bezrobocia zlikwidować się
    nie da, a wynika to z tego prostego faktu, iż nie ma gospodarki, w której
    wszyscy dysponują, lub chcą dysponować, umiejętnościami potrzebnymi innym i, co
    ważne, chcą je sprzedać po cenie jaką oferuje za nie rynek. Sam fakt bezrobocia
    to prosty wynik działania mechanizmów ekonomicznych. Tak, jak nie wszystkie
    gruszki muszą zostać sprzedane, tak też nie wszystkie umiejętności muszą zostać
    kupione. Ale to powinien regulować rynek, a nie ekonomiczni analfabeci mieniący
    się przedstawicielami woli narodu i narodowych ineteresów.

    --
    Michał Gancarski

  • 99. Data: 2002-12-11 04:19:27
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Ania" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Ja
> [...]
    > psychicznym
    > na
    > miare

    > taką samą jak ty liczbe osób którzy mimo że mają pracę albo mogą ją mieć
    > nie starają się o to. Ja nie raz sama byłam gotowa iść poskarżyć na
    kasjera
    > w banku albo na panią na poczcie bo nadal zdarzają się ludzie którzy nie
    > moga się zdobyc na minimum uprzejmości i rzetelności w swojej pracy a tym
    > samym ja mam poczucie że ni eszanują ani swojej pracy ani mojego czasu.
    > Oczywiście sytuacja na rynku pracy jest niekorzystna ale powiem Ci jedno

    No tutaj sie mylisz. Jeszcze kilka lat temu wskaznik bezrobocia wynosil 7%.
    Za 4-5% uznaje sie brak bezrobocia, po prostu ci ludzie poszukuja innego
    zajecia. Tak wiec wtedy realne bezrobocie wynosilo 3-4% teraz wynosi
    20%-5%=16%. Jak widac z tego prosteg(usrednionego!!!)porownania, prace jest
    znalezc srednio 4 krotnie ciezej. Tak wiec jezeli w tamtych czasach srendio
    pracy szukalo sie kilka miesiecy to teraz ten okres wydluza sie do
    kilkunastu!!!

    >Nie zdążyłes się przyzwyczaić że to już się nie
    > zmieni? Czy wy wszyscy wierzycie nadal w cuda że pan Kołodko zrobi nam z
    > tego kraju Eldorado? sami musicie zacząć to robić. Nie będę nikogo
    > przewidywać że pieniądze lerzą na ulicy, ale jak ostatnio oglądałam
    > wiadomości i usłyszałam że ceny ziemi podskoczą w strefie "B" gdzie jest
    > tylko dwu letni okres przejściowy to kupiłam działke na mazurach za psie
    > pieniądze, i daję sobie łapę prawą uciąć że za dwa lata sprzedam ją za
    300%
    > ceny.

    Niektorzy tych pieniedzy nie maja. Swoja droga wspolczuje tym ktorzy kupuja
    teraz mieszkania, bo za kilka lat poleca w dol ;)

    >Który bank da mi taki procent? I co? Nie da się? Trzeba tylko myslenie
    > uruchomić!

    I miec kapital. A tego niektorzy nie maja lub nie sa w stanie go
    pozyskac(dosyc ciezko o kredyty bez kilkuletniej udokumentowanej dzialanosci
    gosp.)

    > Pozdrawiam
    > Ania

    Ja tez ;)

  • 100. Data: 2002-12-11 04:45:53
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości

    > To teraz sobie odpowiedz na pytanie: jak wygląda system gospodarczy USA,
    czym
    > się różni od naszego i czy jego potęga to wynik regulacji i państwowego
    > interwencjonizmu, czy też ich braku.

    O ile pamietam w roku 80 stopa interwencyjna w US wynosila 18-20% ;). I to w
    czasach kryzysu.

> [...]
    > mieć zaufanie do Kongresu, inaczej niż RPP do naszego rządu, który skutki
    > własnych zaniechań zwala na RPP właśnie.

    Nonsens. Tak naprawde to rada moglaby sie dogadac za plecami opini
    publicznej z rzadem i skoordynowac dzialania, tak jak proponowal to
    Balecerowicz. Z oczywistych wzgldow propozycje odrzucono.

> [...]
    żaden
    > kraj nie wpadł na genialny pomysł ich wyzerowania! A najlepiej

    Jak to zaden!!! W kraju rosnacego dobrobytu(ujemny "wzrost" od kilku lat)
    Japonii, stopy sie wachaja miedzy zerem a stanem ujemnym, a mimo to zachodzi
    tam zjawisko deflacji ;)

> [...]
    najbardziej na
    > rekę jest bezrobotnym, którzy taki pogląd przyjmą.

    A ktoz stoi za tymi wszystkimi knowaniami , aby ludzi unieszczesliwiac??

    A ja zawsze myslalem ze najbardziej wplywowa grupa sa gornicy i
    zwiazkowcy(obejrzyj budzet)

> [...]
    Śmieszne?
    > Wcale nie. To jak się do siebie odnosimy to kolejny powód naszych

    No coz wszystko zalezy co rozumiesz przez zacisniecie pasa. To zacisniecie
    pasa tak naprawde to po prostu juz nawet nie zlikwidowania, a zmniejszenia
    zycia na kredyt(pompowanie dlugu publicznego przez deficyt budzetowy,
    poniewaz pozyczac mozna do pewnego momentu, a odstetki splacac trzeba)

> [...]
    że
    > głosy i tak stracą, na rzecz "ludowych trybunów" i najgorszej maści

    To fikcja. Polska stracila juz swoja szanse. Moglismy w miare bezbolesnie
    przeskoczyc do kapitalizmu w pierwszej polowie lat 90, wtedy by sie udalo
    poniewaz entuzjazm spoleczny byl ogromny, zainteresowania bcego kapitalu
    rowniez, jedyne czego nam brakowalo to woli politycznej(wyrzucenie z rzadu
    Balcerowicza, krotki pobyt Olechowskiego)

    > One nie są łatwe i bezbolesne, one są proste w swych założeniach. Łatwe i
    > bezbolesne mogą być nowe szlagiery Britney Spears.

    Hehe juz kilka razy pisalem. Wszyscy wiemy co trzeba robic zeby byc zdrowym
    i szczuplym, a jakosc pszitale sa pelne,a po ulicach wala sie sporo
    grubaskow.

> [...]
    idealne
    > przeciwieństwo "New Deal" i innych pomysłów z piekła rodem.

    Zauwaz ze pracodawcy dzisiaj w wiekszosci doplacaja do interesow.

> [...]
    więcej.
    > Środowisko nasze to jedno wielkie wynaturzenie, więc i działania firm są

    Pewnie wszyscy sa zrzeszeni w jakiejs organizacji na rzecz bezrobocia,
    zastanow sie co piszesz. Jedyne masowe organizacje w tym kraju posaiadajace
    duza sile polityczna to ZZ

> [...]
    mieniący
    > się przedstawicielami woli narodu i narodowych ineteresów.

    No tutaj nie przesadzajmy rynek wszystkiego nie wyreguluje. Sa pewne
    dziedziny w ktorych rynek nie jest w stanie sobie poradzic.
    Choc akurat tutaj zapewne wielu socjalistow sie moze pomylic o co mi chodzi,
    bo to sa rzeczy absolutnie malo zwiazane ze "sprawiedliwoscia spoleczna"

    Sorki ze odpowiadalem na dwa posty na raz ;)