PracaGrupypl.praca.dyskusjesposób na nicnierobienie › Re: sposób na nicnierobienie
    From: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: sposób na nicnierobienie
    Date: Wed, 11 Dec 2002 05:45:53 +0100

    Użytkownik <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości
    news:5887.0000037f.3df6b463@newsgate.onet.pl...

    > To teraz sobie odpowiedz na pytanie: jak wygląda system gospodarczy USA,
    czym
    > się różni od naszego i czy jego potęga to wynik regulacji i państwowego
    > interwencjonizmu, czy też ich braku.

    O ile pamietam w roku 80 stopa interwencyjna w US wynosila 18-20% ;). I to w
    czasach kryzysu.

    > FED MUSI prowadzić ostrożną politykę głównie dlatego, że od jego decyzji
    zależy
    > nie tylko los gospodarki USA ale także podstawowe wskaźniki handlu
    > międzynarodowego. FED może pozwolić sobie czsem na popuszczenie pasa, gdyż
    > otoczenie gospodarcze w USA nie jest psute tak, jak u nas i generalnie
    może
    > mieć zaufanie do Kongresu, inaczej niż RPP do naszego rządu, który skutki
    > własnych zaniechań zwala na RPP właśnie.

    Nonsens. Tak naprawde to rada moglaby sie dogadac za plecami opini
    publicznej z rzadem i skoordynowac dzialania, tak jak proponowal to
    Balecerowicz. Z oczywistych wzgldow propozycje odrzucono.

    > RPP nie ma bezrobocia w nosie. Zastanów się, czemu miałaby mieć? Jaki cel
    ma
    > Balcerowicz i reszta Rady w zwiększaniu bezrobocia? Spisek? Ależ oni
    pomagają
    > nam jak mogą, niestety w sposób liberalny, co może rodzić na linii
    Rada-rząd
    > jedynie konflikty. Miller, Kalinowski, Pol i cała ich obleśna sitwa
    potrafią
    > wszystko zwalić na Radę. Nie zauważyli jednak, że powstało pytanie: skoro
    te
    > wszystkie kłopoty to wynik za wysokich stóp procentowych, to dlaczego
    żaden
    > kraj nie wpadł na genialny pomysł ich wyzerowania! A najlepiej
    wprowadzenia
    > stóp ujemnych!

    Jak to zaden!!! W kraju rosnacego dobrobytu(ujemny "wzrost" od kilku lat)
    Japonii, stopy sie wachaja miedzy zerem a stanem ujemnym, a mimo to zachodzi
    tam zjawisko deflacji ;)

> [...]
    wydania
    > swoich pieniędzy w naszym kraju. Nie mówiąc już o ocenach światowych
    > organizacji rankingowych, które to oceny przyznawane są każdemu krajowi i
    od
    > których zależy zaufanie inwestorów do gospodarki danego państwa. Czy nam
    się to
    > podoba czy nie, powinniśmy się starać o jak najwyższe noty.

    > Rozpowszechnianie poglądu, iż aktywność należy zacząć od siebie,
    najbardziej na
    > rekę jest bezrobotnym, którzy taki pogląd przyjmą.

    A ktoz stoi za tymi wszystkimi knowaniami , aby ludzi unieszczesliwiac??

    A ja zawsze myslalem ze najbardziej wplywowa grupa sa gornicy i
    zwiazkowcy(obejrzyj budzet)

> [...]
    > Nieuczciwe postępowanie niektórych pracodawców to jedno, drugą stroną
    medalu są
    > praktyki nieuczciwych pracowników, okradających bez zażenowania swoje
    firmy.

    > Nie, to spisek :-(. Niektórzy mają już po prostu dosć wszechobeznego
    zrzędzenia
    > i nadawania na złych "onych" przy jednoczesnym braku jakiejkolwiek
    aktywności,
    > by coś zmienić. Przecież nikt nie musi od razu iść pracować za śmieszne
    > pieniądze ale niech przynajmiej, do diaska, odpowie "dzień dobry"!.
    Śmieszne?
    > Wcale nie. To jak się do siebie odnosimy to kolejny powód naszych
    kłopotów.

    No coz wszystko zalezy co rozumiesz przez zacisniecie pasa. To zacisniecie
    pasa tak naprawde to po prostu juz nawet nie zlikwidowania, a zmniejszenia
    zycia na kredyt(pompowanie dlugu publicznego przez deficyt budzetowy,
    poniewaz pozyczac mozna do pewnego momentu, a odstetki splacac trzeba)

> [...]
    > gorączką i chwilowym osłabieniem. Wychodzi jednak z kłopotów zdrowy i
    jeszcze
    > silniejszy.

    > Politycy milczą, bo nie potrafią przyznać się do zaniechań i braku
    > jakiejkolwiek koncepcji na przyszłość. Milczą, bo tego oczekują grupy
    > społeczne, mające poparcie w związkach zawodowych. Milczą, bo ze strachu
    przed
    > utratą głosów są w stanie tylko pozorować głosy. Nie zdają sobie sprawy,
    że
    > głosy i tak stracą, na rzecz "ludowych trybunów" i najgorszej maści

    To fikcja. Polska stracila juz swoja szanse. Moglismy w miare bezbolesnie
    przeskoczyc do kapitalizmu w pierwszej polowie lat 90, wtedy by sie udalo
    poniewaz entuzjazm spoleczny byl ogromny, zainteresowania bcego kapitalu
    rowniez, jedyne czego nam brakowalo to woli politycznej(wyrzucenie z rzadu
    Balcerowicza, krotki pobyt Olechowskiego)

    > One nie są łatwe i bezbolesne, one są proste w swych założeniach. Łatwe i
    > bezbolesne mogą być nowe szlagiery Britney Spears.

    Hehe juz kilka razy pisalem. Wszyscy wiemy co trzeba robic zeby byc zdrowym
    i szczuplym, a jakosc pszitale sa pelne,a po ulicach wala sie sporo
    grubaskow.

    > To jest absolutnie pojęte. Patrz wyżej. Hiszpania, Irlandia, Wielka
    Brytania, a
    > w kwestii rolnictwa Nowa Zelandia i Australia przeprowadziły reformy
    liberlane.
    > W naszym kraju to nie przejdzie, za dużo trzeba byłoby zmienić, zbyt wiele
    > układów i interesów zostałoby naruszonych. To, co zrobiły te kraje ze
    swoimi
    > gospodarkami to ostre zmiany w kierunku "krwiożerczego kapitalizmu". To
    idealne
    > przeciwieństwo "New Deal" i innych pomysłów z piekła rodem.

    Zauwaz ze pracodawcy dzisiaj w wiekszosci doplacaja do interesow.

> [...]
    > skarbówkę, który jest maksymalnie nieprzyjazny dla przedsiębiorców, w
    którym
    > wogóle nie ma klimatu do podejmowania działalności, jest dobry dla
    > przedsiębiorców. Pomyśl logicznie. Gdy idziesz do sklepu, to z dwóch
    rzeczy o
    > takiej samej jakości wybierasz tańszą! I tego chcą pracodawcy. Taniego
    systemu,
    > który nie chamowałby ich rozwoju. Największym wynaturzeniem naszej
    ekonomii
    > jest to, że nikt inny tylko państwo właśnie konkuruje z własnymi firmami!
    Firmy
> [...]
    państwo
    > spłaca długi zaciągnięte między innymi na utrzymanie przy życiu własnych,
    > nierentownych przedsiębiorstw! TO dopiero jest absurd!

    > Na jedne rzuca się kilkaset, na inne nikt nie spojrzy. Naprawdę uważasz,
    że
    > firmy chcą przebierać w tylu ofertach, skoro większość nadaje się do kosza
    na
    > starcie? Zdrowa firma wymaga zdrowego środowiska gospodarczego, nic
    więcej.
    > Środowisko nasze to jedno wielkie wynaturzenie, więc i działania firm są

    Pewnie wszyscy sa zrzeszeni w jakiejs organizacji na rzecz bezrobocia,
    zastanow sie co piszesz. Jedyne masowe organizacje w tym kraju posaiadajace
    duza sile polityczna to ZZ

    > Pracodawcy mają interes w tym, by pracujących było jak najwięcej, bo to
    > powiększa rynek. Żadna nadpodaż chętnych do pracy nie zrekompensuje rynku
    > rozwijającego się w żółwim tempie pod gigantycznym ciężarem podatkowym.
    Jeśli
> [...]
    i, co
    > ważne, chcą je sprzedać po cenie jaką oferuje za nie rynek. Sam fakt
    bezrobocia
    > to prosty wynik działania mechanizmów ekonomicznych. Tak, jak nie
    wszystkie
    > gruszki muszą zostać sprzedane, tak też nie wszystkie umiejętności muszą
    zostać
    > kupione. Ale to powinien regulować rynek, a nie ekonomiczni analfabeci
    mieniący
    > się przedstawicielami woli narodu i narodowych ineteresów.

    No tutaj nie przesadzajmy rynek wszystkiego nie wyreguluje. Sa pewne
    dziedziny w ktorych rynek nie jest w stanie sobie poradzic.
    Choc akurat tutaj zapewne wielu socjalistow sie moze pomylic o co mi chodzi,
    bo to sa rzeczy absolutnie malo zwiazane ze "sprawiedliwoscia spoleczna"

    Sorki ze odpowiadalem na dwa posty na raz ;)